  • 1. Data: 2009-02-19 22:00:23
    Temat: Archeolog potrzebny??
    Od: "Mariusz" <m...@i...pl>

    Witam
    Na wiosne mam zamiar rozpocząć budowę więc mam pierwsze pytanie. Mam już
    pozwolenie na budowe a w nim wpis: "Przed przystąpieniem do robót ziemnych
    nalezy uzyskać opinię Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Archeologicznych w
    Poznaniu". Dowiedziałem sie narazie że musze mieć uprawnionego archeologa i
    on to załatwi za 600 zł Czy tyle musi to kosztować?????. Może ktos ma
    namiary na tańszego w okolicy Poznania??.
    Pozdrawiam
    M.

  • 2. Data: 2009-02-20 07:23:11
    Temat: Re: Archeolog potrzebny?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Mariusz napisał(a):
> [...]
    > on to załatwi za 600 zł Czy tyle musi to kosztować?????. Może ktos ma
    > namiary na tańszego w okolicy Poznania??.

    Oj - lepiej zapłacić i cieszyć się by czegoś nie znaleźli. Będzie
    kiepska sprawa kiedy zajmą Ci teren na wykopaliska, a mogą wstrzymać Ci
    inwestycję na długi czas. Dokładnie nie znam procedur ale miałem okazję
    rozmawiać z jednym i opowiadał jak to latami kopią sobie dołki na
    cudzym. W mieście, w którym mieszkam przy okazji remontu rynku coś
    znaleziono - wleźli archeolodzy i rynek rozkopany był ponad rok.

    Ariusz

  • 3. Data: 2009-02-20 08:11:18
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Mariusz <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > że
    > musze mieć uprawnionego archeologa i on to załatwi za 600 zł

    Jeśli miałbyś w planie zagospodarowania zapis, że teren objęty
    jest "nadzorem archeologicznym", to tak, tyle musiałbys zapłacić.
    I cieszyć się przy tym, że to tylko nadzór, a nie "obowiązek
    przeprowadzenia badań geologicznych", bo wtedy kosztuje to tak z
    jedno zero więcej.
    Ty jednak, jak sam piszesz, masz uzyskać opinię Wojewódzkiego
    Konserwatora, co szczerze mówiąc mnie trochę dziwi, bo o ile wiem
    (a przynajmniej u mnie tak było), taka opinia powinna być
    załatwiona wcześniej, samo starostwo w ramach rozpatrywania
    wniosku o pozwolenie na budowę powinno wystąpić do WUKZ o opinię,
    a niezaleznie od tego Ty składasz tam podanie o objęcie nadzorem.
    Sprawdź, co masz napisane w planie zagospodarowania (bądź
    warunkach zabudowy), czy tam jest nadzór, czy badania. Być może
    takich zapisów nie ma, a starostwo z jakichś powodów dopiero
    odsyła Cię do WUKZ, a tam dopiero się okaże, co masz
    przeprowadzić, być może nic.

    J.

  • 4. Data: 2009-02-20 12:53:24
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uprawnionego archeologa i on to załatwi za 600 zł Czy tyle musi to
    > kosztować?????. Może ktos ma namiary na tańszego w okolicy Poznania??.
    przerabiałem to samo (kilak tygodni temu we Wro)
    1. ciesz się że dostałeś PnB bez opinii konserwatora. mi to przyblokowało
    otrzymanie PnB
    2. 600pln to jak na Wrocław bardzo dobra cena (ja nie znalazłem nic tańszego
    i też mam za 600pln za nadzór). Normalnie ceny oscylują w okolicy 1000pln.
    3. ja mam umowę taką że za 600pln archeolog załatwił mi pozwolenie na nadzór
    archeologiczny (tak to się nazywa) + dokona tego nadzoru (i sporządzi
    odpowiednie raporty i sie z nich rozliczy przed konserwatorem). papirologia
    jak za PRL (np.: do pozwolenia potrzebujesz m.in. oświadczenie jakiegoś
    muzeum że przyjmie od Ciebie to co ewentualnie znajdziecie). ale UWAGA!
    wykopanie znaleziska też musisz ty sfinansować. ja mam w umowie że koszt nie
    przekroczy 2000pln, ale proponowano mi też umowy "za dniówkę"...

    jedyną osobą która się z tego cieszy (no poza archeologiem) jest mój 4ro
    letni yn który ma nadzieję na poszukiwania dinozaurów :))))

    PAMIĘTAJ żeby archeolog wpisał Ci się do dziennika budowy!

    pzdr
    Piotr

  • 5. Data: 2009-02-20 12:57:57
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    heh chyba trochę się rozpędziłem
    faktycznie jak pisze Jarek P. na razie masz wystąpić o opinię
    w takim przypadku nie jest Ci potrzebny archeolog
    napisz pismo do konserwatora z prośbą o opinię n/t prac ziemnych na Twojej
    działce
    jeśli w odpowiedzi otrzymasz nadzór - patrz mój wcześniejszy mail (wtedy
    potrzebujesz archeologa)
    jeśli w odpowiedzi otrzymasz że możesz kopać - miłej zabawy

    pzdr
    Piotr

  • 6. Data: 2009-02-20 19:56:12
    Od: "Mariusz" <m...@i...pl>

    Dzieki za odpowiedzi. Jeśli chodzi o wpis w planie zagospodarowania
    przestrzennego jest ten sam wpis który na PnB. Dzisiaj byłem w urzędzie
    Konserwatora i ustnie dowiedziałem sie że musze złożyć wniosek o nadzór
    archeologiczny przy kopaniu fundamentów i wybrać sobie któregoś z listy jaką
    otrzymałem. Wygląda na to że muszę ponieść te nieprzewidziane koszty na
    samym poczatku. Gdyby ktoś miał oferte taniego archeologa z Poznania to
    prosze o namiary.
    Pozdrawiam
    M.

  • 7. Data: 2009-02-20 20:18:24
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@i...pl> napisał

    > Wygląda na to że muszę ponieść te nieprzewidziane koszty na samym
    > poczatku.

    Takich nieprzewidzianych kosztów będziesz miał dużo więcej. Te 700 złotych
    to skromna kwota ;)

    Ale nie przejmuj się... wszyscy muszą to przejść... te nieprzewidziane
    koszty znaczy.

    No. Ale prawda jest taka, że nieprzewidzianych kosztów najwięcej jest na
    początku - przy stanie zero. Bo tu jest najwięcej niewiadomych. Jak wylejesz
    płyte chudziakową, to właściwie już skończą się nieprzewidziane koszty.
    Pomijam oczywiście nieprzewidziane koszty związane ze spartoleniem roboty
    przez fachofcuf.

    Pzdry i powodzenia,
    /\/\\/\/

  • 8. Data: 2009-02-21 09:51:10
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

    > Takich nieprzewidzianych kosztów będziesz miał dużo więcej. Te 700 złotych
    > to skromna kwota ;)

    O właśnie. Jestem tuż przed rozpoczęciem budowy i w końcówce załatwiania
    mediów oraz formalności, moje dotychczasowe doświadczenia można opisać
    krótko: dłuuuga kolejka stojących przede mną ludzi, każdy z wyciągniętą w
    geście "tu mi dać!" dłonią :-) Temu pincet, temu tysiąc i tak cały czas. A
    jeszcze nawet pierwsza łopata nie wbita została...

    J.

  • 9. Data: 2009-02-21 10:59:11
    Od: "Elto" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W mieście, w którym mieszkam przy okazji remontu rynku coś znaleziono -
    > wleźli archeolodzy i rynek rozkopany był ponad rok.

    Czy to czasem nie Bytom :-) ?

    pozdr