  • 1. Data: 2009-02-19 19:05:17
    Temat: Pozwolenie na budowę domu wg projektu gotowego a projekt inst. wewn.
    Od: "tz" <t...@w...pl>

    Witam,
    mam pytanie odnośnie papierów potrzebnych do uzyskania pozwolenia na budowę.
    Zakupiłem gotowca z archona, w skład którego wchodzą m.in. projekty
    instalacji c.o. gaz wod-kan i projekt instalacji elektrycznych. Czy jeśli
    nic w tych instalacjach nie zamierzam zmieniać to składając wniosek o
    pozwolenie na budowę tzw. skorupy (bez przyłączy) muszę dać komuś do
    zaadaptowania (i oczywiście zainkasowania odpowiedniej sumy pieniędzy)
    projekty poszczególnych instalacji? W końcu ktoś już uprawniony to
    zaprojektował a ja nic nie chcę w tym zmieniać. Osoba, której dałem do
    adaptacji (część budowlana oraz zagospodarowanie działki) projekt twierdzi,
    że wszystkie projekty branżowe musza być podpisane przez osobę uprawnioną w
    zakresie poszczególnych sieci nawet jeśli nic w tych sieciach nie zmieniam.
    Czy tak rzeczywiście jest?

    Pozdrawiam
    i z góry dziękuję za odpowiedź.
    Tomek

  • 2. Data: 2009-02-19 20:06:11
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "tz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaadaptowania (i oczywiście zainkasowania odpowiedniej sumy pieniędzy)
    > projekty poszczególnych instalacji? W końcu ktoś już uprawniony to

    To zależy od tego, czy twoje Starostwo tych projektów wymaga. Musisz się
    dowiedzieć.

    Tak.

  • 3. Data: 2009-02-19 20:43:20
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    tz pisze:
> [...]
    > zakresie poszczególnych sieci nawet jeśli nic w tych sieciach nie zmieniam.

    Zarzaz, zaraz..w koncu chodzi Ci o projekty branzowe sieci czy
    instalacji??Bo najpierw piszesz ze wystepujesz o pozwolenie na budowe
    bez przylaczy a pozniej piszesz o projektach branzowych sieci?

    Jesli piszac "sieci" miales na mysli "instalacje wewnetrzne" i projekty
    branzowe do nich to na pewno w projekcie gotowym projekty branzowe SA
    podpisane przez osoby posiadajace odpowiednie uprawnienia i jesli nie
    planujesz istotnych zmian to zadnyh wiecej "podpisow" nie musisz na nie
    miec.
    Dopiero jak zaczniesz robic projekty branzowe dla przylaczy musisz
    pamietac o uprawnionych projektantach.
    Swoja droga to sie dziwie ze chce Ci sie dwa razy w to bawic zamiast
    zlozyc wniosek o pozwolenie na budowe domu wraz z przylaczami.

    szwagier

  • 4. Data: 2009-02-19 21:21:34
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    tz napisał(a):

    > Czy (...) muszę dać komuś do zaadaptowania (...)
    > projekty poszczególnych instalacji?

    Jeżeli :
    1) Gmina wymaga projektów instalacji wewnętrznych , ORAZ
    2) W projekcie instalacja ma przyłącze np. od strony północnej
    a na Twojej działce przyłącze ma podejście od wschodniej,
    zachodniej lub południowej - to *może* będzie konieczne
    przeprojektowanie tych instalacji. Ewentualnie możesz
    okrążyć dom rurami i podejść tak jak w projekcie, ale to
    zapewne rozwiązanie znacznie kosztowniejsze, nie mówiąc o
    problemach jakie możesz mieć w przyszłości z powodu
    przyłącz okrążających cały budynek.

    > że wszystkie projekty branżowe musza być podpisane przez
    > osobę uprawnioną w zakresie poszczególnych sieci nawet
    > jeśli nic w tych sieciach nie zmieniam.

    Jeżeli kupiłeś projekt bez podpisów osób uprawnionych, to
    zapłaciłeś pieniądze za stertę makulatury. Pomijam to, że
    w zakresie architektury i tak jest konieczna adaptacja -
    określenie planu zagospodarowania, tego w projekcie typowym
    być po prostu nie może.

    Pozdrawiam,
    --
    Łukasz

    P.S. Tak, projekty typowe są zazwyczaj kosztowną stertą
    makulatury.

  • 5. Data: 2009-02-19 21:28:20
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Kiedy ja skladale dokumenty (tez mialem komplet) zakwestionowali mi
    projekty wod-kan i elektyczne. Ktoś (nie bede sie wyrazal) uznal, ze
    brak jest dokumentow potwierdzajacych uprawniwnia osob projektujacych
    (mimo pieczatek i nr przynaleznosci). Niestety musialem wyjac je i
    zlozyc bez tych dokumentow.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 6. Data: 2009-02-19 21:32:03
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    Dy pisze:
> [...]
    > brak jest dokumentow potwierdzajacych uprawniwnia osob projektujacych
    > (mimo pieczatek i nr przynaleznosci). Niestety musialem wyjac je i

    O ile ja pamietam swoj projekt to zalaczone do niego byly kopie
    uprawnien projektantow, tak mi sie wlasnie kojarzy ze chyba brakowalo
    jakiegos branzysty i mi je dosylali faksem.

    szwagier

  • 7. Data: 2009-02-20 07:41:27
    Od: "tz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w
    wiadomości news:499dce6c$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > w zakresie architektury i tak jest konieczna adaptacja -
    > określenie planu zagospodarowania, tego w projekcie typowym

    Oczywiście projekty poszczególnych instalacji wewnętrznych są podpisane,
    przez autorów tychże projektów, ale dodatkowo w tabelce są jeszcze pola na
    podpis osoby adaptującej. Rzeczywiście jeśli chodzi o kanalizacje to musi
    być zmienione wyprowadzenie kanalizacji z domu w stosunku do tego co jest w
    projekcie i tu rozumiem, że ktoś uprawniony musi to przeprojektować i się
    podpisać, ale prąd/gaz/c.o. pozostawiam dokładnie tak jak jest więc wydaje
    mi się, że bez sensu jest płacić komuś za podpisanie tych projektów. Choć
    być może jest tak jak ze wszystkim w naszym kraju, że przepisy są tak
    niejednoznaczne, że każde starostwo podchodzi do tego inaczej.

  • 8. Data: 2009-02-20 07:46:58
    Od: "tz" <t...@w...pl>

> [...]
    > podpisane przez osoby posiadajace odpowiednie uprawnienia i jesli nie
    > planujesz istotnych zmian to zadnyh wiecej "podpisow" nie musisz na nie

    posłużyłem się chyba nieprawidłowymi pojęciami. Chodzi mi oczywiście o
    instalacje wewnętrzne (gaz/prąd/c.o./wod-kan).

> [...]
    > Swoja droga to sie dziwie ze chce Ci sie dwa razy w to bawic zamiast
    > zlozyc wniosek o pozwolenie na budowe domu wraz z przylaczami.

    Co do przyłączy to wiem, że będę je musiał zrobić i za nie zapłacić. Ale
    obecnie tych sieci (zewnętrznych) jeszcze nie ma (są na etapie uzgodnień)
    więc, z tego co mi powiedziano, nie można wykonać projektu przyłącza do
    nieistniejącej sieci.

  • 9. Data: 2009-02-20 07:54:20
    Od: "tz" <t...@w...pl>

    i wydali Ci pozwolenie na budowę bez projektów instalacji wewnętrznych?

  • 10. Data: 2009-02-20 08:10:57
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > projektów. Choć być może jest tak jak ze wszystkim w naszym kraju, że
    > przepisy są tak niejednoznaczne, że każde starostwo podchodzi do tego

    Bo to jest w ogole bez sensu. Co to za pomysl wymagac instalacji
    wewnetrznych na etapie projektu? Co jesli podczas aranzacji wnetrz okaze
    sie, ze wszystko co przewidzial projektant jest do du...? Aktualizowac
    projekt? Moze prosic o pozwolenie na budowe instalacji po wykonaniu
    kolejnego projektu?? Ode mnie nikt czegos takiego nie wymagal. W projekcie
    byla tylko rozrysowana planowana instalacja wod.-kan. bez jakichs branzowych
    podpisow. Po co to komu?

    Pozdro.. TK