    From: "Dirko" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Babesia canis
    Date: Thu, 27 May 2010 17:42:37 +0200

    Hejka. Mamy nowe zmartwienie. Okazuje się, że kleszcze zakażają psy
    pierwotniakiem, który wywołuje silne objawy prowadzące nawet do rychłej
    śmierci psa. Samo działanie pasożyta Babesia canis nie jest tak dramatyczne
    jak reakcja organizmu psa na wykryte patogeny. Pod wpływem czynników
    immunologicznych następuje rozpad krwinek i rozpoczyna się fala rujnująca
    większość narządów wewnętrznych. Następują silne zaburzenia krążenia i
    uszkodzenie nerek.
    Nasz Kajtek chyba zdążył uciec grabarzowi spod łopaty - przedwczoraj
    wieczorem myślałem, że nie przeżyje do rana. W ciągu niecałej doby trafił w
    ręce lekarza wet, który postawił trafna diagnozę i zastosował odpowiednie
    leczenie. Dziś Kajtek zaczął truchtać. :-)
    Pozdrawiam rekonwalescencko Ja...cki