  • 1. Data: 2010-12-19 22:07:08
    Temat: Bezstopniowy sterownik do pieca akumulacyjnego
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Piece akumulacyjne Inproel i Stiebel. Wentylator napędzany silnikiem 230V
    18W. Podobno można sterować jego obrotami. Jaki sterownik to umożliwia?
    Informacja na stronie producenta jest bardzo niejasna.
    http://www.inproel.pl/produkty/

    W jaki sposób reguluje się obroty takiego silnika? Natężeniem prądu?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2010-12-20 18:02:11
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Piece akumulacyjne Inproel i Stiebel. Wentylator napędzany silnikiem 230V
    > 18W. Podobno można sterować jego obrotami. Jaki sterownik to umożliwia?

    ale po co?
    ZTCP piece akumulacyjne steruje się przpustnicą regulującą udział powietrza
    gorącego z wkładu akumulacyjnego w całym strumieniu przepływającego
    powietrza ogrzewanego...

  • 3. Data: 2010-12-20 22:46:55
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > ale po co?
    > ZTCP piece akumulacyjne steruje się przpustnicą regulującą udział
    > powietrza gorącego z wkładu akumulacyjnego w całym strumieniu
    > przepływającego powietrza ogrzewanego...

    Masz na myśli bimetal otwierający przepustnicę? Obydwa są w niego
    wyposażone.
    Czyli jak rozumiem nie ma sensu regulować obrotów, tylko włączenie i
    wyłączenie?

  • 4. Data: 2010-12-21 10:18:56
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]

    > wyposażone.
    > Czyli jak rozumiem nie ma sensu regulować obrotów, tylko włączenie i

    ale co chcesz osiągnąć?
    bo ja widzę jedynie sens, jeśli chciałbyś wyciszyć pracę dmuchaw...

  • 5. Data: 2010-12-22 08:22:58
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > ale co chcesz osiągnąć?
    > bo ja widzę jedynie sens, jeśli chciałbyś wyciszyć pracę dmuchaw...

    Dmuchawy są niesłyszalne w odległości kilku metrów.
    Raczej chciałbym je przyspieszyć żeby szybciej oddawały ciepło w początkowej
    fazie. Obecnie żeby mieć komfort, to niestety trzeba odpowiednio wcześniej
    przewidzieć rozpoczęcie grzania.

  • 6. Data: 2010-12-22 08:48:09
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > początkowej fazie. Obecnie żeby mieć komfort, to niestety trzeba
    > odpowiednio wcześniej przewidzieć rozpoczęcie grzania.

    sam stosuję ogrzewanie akumulacyjne
    ale akumulatorem jest płyta podłogowa
    a ciepło dostarczane jest przez wodę
    którą mogę grzać prądem, węglem, drewnem,
    a w przyszłości czym zechcę....

    w twoim przypadku, Ci nic nie doradzę...
    dokonałeś takiego a nie innego wyboru sposobu ogrzewania
    z tego co pamiętam liczyłeś tylko koszt inwestycji i samego ogrzewania,
    nie analizowałeś tego problemu za bardzo przed podjęciem decyzji

    każde rozwiązanie ma plusy dodatnie i plusy ujemne...
    teraz sam już wiesz które są które...

  • 7. Data: 2010-12-22 12:26:38
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > nie analizowałeś tego problemu za bardzo przed podjęciem decyzji
    >
    > każde rozwiązanie ma plusy dodatnie i plusy ujemne...

    Wyburzanie stropów Kleina w celu wylania podłogówki? Dzięki.

  • 8. Data: 2010-12-22 12:44:13
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote in message
    > Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Wyburzanie stropów Kleina w celu wylania podłogówki? Dzięki.

    Postaw tradycyjny piec kaflowy z wkładem grzejnym elektrycznym - najzdrowszy
    w domu.

  • 9. Data: 2010-12-22 13:53:53
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote in message

    > Postaw tradycyjny piec kaflowy z wkładem grzejnym elektrycznym -
    > najzdrowszy w domu.

    Bez sensu. Po co mi maksymalne grzanie w nocy?