  • 1. Data: 2010-12-18 19:00:19
    Temat: Piec gazowy a spadek ciśnienia
    Od: "PB" <N...@w...pl>

    Latem kładłem instalację CO w miedzi. Po położeniu zrobiłem próbę
    szczelności (podłączyłem wodę z wodociągu 4 atm) i nie miałem żadnych
    wycieków.
    Zamontowałem piec... i mam problem.

    Bywam w domu (bo to jeszcze praktycznie budowa) raz na ok. 2 tygodnie.
    Ostatnio jak byłem - piec się wyłączył, bo ciśnienie wody spadło z 1,5 do
    0,5 atm.

    Jak sądzicie, czy to kwestia jakiegoś sączenia, czy też naturalny proces w
    początkowych okresach użytkowania pieca...

  • 2. Data: 2010-12-18 19:59:23
    Temat: Re: Piec gazowy a spadek ciśnienia
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    PB wrote:
> [...]
    >
    > Jak sądzicie, czy to kwestia jakiegoś sączenia, czy też naturalny
    > proces w początkowych okresach użytkowania pieca...

    gdzieś coś ucieka :)

  • 3. Data: 2010-12-18 20:24:19
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "PB" <N...@w...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Jak sądzicie, czy to kwestia jakiegoś sączenia, czy też naturalny proces w
    > początkowych okresach użytkowania pieca...

    Może w instalacji wciąż jest powietrze? U znajomej tak było (tzn.
    podejrzewam powietrze), przez kilka miesięcy trzeba było co jakiś czas
    dobić, bo schodziło do prawie 0. Nic nigdzie nie wyciekało, sąsiedzi się nie
    skarżyli (to mieszkanie) i ustało samo.

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2010-12-18 20:54:30
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > gdzieś coś ucieka :)

    Nie koniecznie. Może instalacja nie odpowietrzona i powoli odpowietrznikami
    powietrze schodzi gdy je ciecz tam dopcha. Jeżeli są odpowietrzniki automatyczne
    to na jeden dzień je zakręć jeżeli to możliwe aby się przekonać.

    Marek

  • 5. Data: 2010-12-18 21:05:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:

> [...]
    > odpowietrznikami powietrze schodzi gdy je ciecz tam dopcha. Jeżeli są
    > odpowietrzniki automatyczne to na jeden dzień je zakręć jeżeli to

    no wiesz ja zakładam, że facet instalację odpowietrzył :)

  • 6. Data: 2010-12-18 21:38:51
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

    > gdzieś coś ucieka :)

    A naczynko sprawdziłeś? Może tam
    CEzarys

  • 7. Data: 2010-12-19 10:44:28
    Temat: Re: Piec gazowy a spadek ci?nienia
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-12-2010 o 20:00:19 PB <N...@w...pl> napisał(a):

    > Latem k?ad?em instalacje CO w miedzi. Po po?o?eniu zrobi?em próbe
    > szczelno?ci (pod??czy?em wode z wodoci?gu 4 atm) i nie mia?em ?adnych
    > wycieków.
    > Zamontowa?em piec... i mam problem.
    >
    > Bywam w domu (bo to jeszcze praktycznie budowa) raz na ok. 2 tygodnie.
    > Ostatnio jak by?em - piec sie wy??czy?, bo ci?nienie wody spad?o z 1,5 do
    > 0,5 atm.
    >
    > Jak s?dzicie, czy to kwestia jakiego? s?czenia, czy te? naturalny proces
    > pocz?tkowych okresach u?ytkowania pieca...
    Obawiam się że nie, instalację miedzianą trzeba sprawdzać na gorąco, gdyż
    jak pracuje termicznie pojawiają sie siły które robią nieszczelności na
    kielichach.
    I ty pewnie tak masz.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2010-12-19 13:39:04
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]

    >Obawiam się że nie, instalację miedzianą trzeba sprawdzać na gorąco, gdyż
    >jak pracuje termicznie pojawiają sie siły które robią nieszczelności na

    Jeżeli kielichy są nieszczelne to znaczy że instalację lutowała dupa wołowa a
    nie instalator.

    Marek

  • 9. Data: 2010-12-19 19:38:37
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 19-12-2010 o 14:39:04 4CX250 <t...@p...3onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli kielichy są nieszczelne to znaczy że instalację lutowała dupa
    > wołowa a nie instalator.
    Jak nie masz pojęcia o czym piszesz to nie pisz, jakby były nieszczelne to
    przy 4atm by mu ciekło, ale gorące rury się rozszerzają dość mocno i
    pojawiają się
    naprężenia, jak nie ma kompensatorów to kielichy się 'wyciągną' nawet
    dobrze zlutowane.
    Dlatego na zimno miał dobrze, a jak grzeje to cieknie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2010-12-20 07:42:52
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Dnia 19-12-2010 o 14:39:04 4CX250 <t...@p...3onet.pl> napisał(a):

    >Jak nie masz pojęcia o czym piszesz to nie pisz,

    Aleś ty mądry... Nawet wiesz że się nie znam.

> [...]
    >pojawiają się
    >naprężenia, jak nie ma kompensatorów to kielichy się 'wyciągną' nawet

    Zesrają się a nie wyciągną mądralo bo pod wpływem temperatur materiał się
    rosrzesza a nie kurczy.
    Jeśli już to moga się wyginać i to doprowadzić może do rozszczelnienia się
    jakiegoś kielicha ale nie ma czegoś takiego że przy wzroście temperatury
    cos się wysunie
    Dupa wołowa robiła instalację a nie instalator a ty się mądrzysz i uważasz
    że jesteś jedyną osobą na świecie która się zna a pieprzysz głodne kawałki/
    Ja tam instalatorem na codzień nie jestem ale pojęcie o tym wystarczające
    mam. U siebie w instalacji CO tak zrobiłem że nic się jakoś rozszczelnia że
    odcinek do rozdzielacza na piętrze ma ponad 12metrów.
    Największe naprężenia powstają u mnie w solarach. Są to dwa odcinki po
    9metrów z kolankami po drodze.
    Róznice temperatur jakie tam panują to -25 do +140stC i jakoś mi kielichów
    nie wyciąga mądralo.

    Marek