  • 11. Data: 2016-11-22 13:52:18
    Temat: Re: Bieda-GWC z baniaka CWU
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 22 listopada 2016 13:46:27 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > ja dałem 160 a i tak są przewymiarowane

    Ja jakoś nad tym się nie rozwodziłem, w reku były króćce 200 to dałem
    rurę 200, różnica w cenie żadna.

    L.

  • 12. Data: 2016-11-22 20:50:12
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-11-22 o 10:50, Lisciasty pisze:

    > Czyli to głównie chodzi o ten kabelek? Czy silnik lepiej
    > pracuje taki obrócony?

    > Nieno skoro hydrauliki schrzanili to trzeba poprawić. Poprawiam
    > po partaczach murarzach, ociepleniowcach, tynkarzach i całej inszej
    > hołocie, to i mogę tutaj też poprawić. Tylko do tej pory miałem
    > moich hydraulików za wzorową ekipę, bo niczego (w moim pojęciu)
    > nie spieprzyli ;)
    1. Widzę trójniki, nyple i redukcje ocynk w instalacji miedzianej, nie
    jest to poważny błąd ale
    nie powinno się tak robić, tworzy się ogniwo elektrochemiczne, słabe
    bo woda
    w co się zmiękcza ale zawsze.
    2. Do zaworu bezpieczeństwa nie wolno na wyjściu wkręcać rury
    szczególnie o mniejszej średnicy i z kolanami, jeżeli już to plastik o
    dużo większej średnicy wkręcony tak aby ciśnienie mogło go wyrzucić,
    a u Ciebie widzę wkręcone na stałe i za małą średnicę.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 13. Data: 2016-11-22 20:53:42
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    Aaa jeszcze luty, wyczyść luty z namiaru topnika bo ci będą
    śniedzieć.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 14. Data: 2016-11-22 21:11:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 22 listopada 2016 20:50:17 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:
    > 1. Widzę trójniki, nyple i redukcje ocynk w instalacji miedzianej, nie
    > jest to poważny błąd ale
    > nie powinno się tak robić, tworzy się ogniwo elektrochemiczne, słabe
    > bo woda w co się zmiękcza ale zawsze.

    Hm hydrauliki nic nie gadali jak pytałem czy nie trzeba aby wszystkiego
    z miedzi, czy to jest wielka buba? Co się może stać?

> [...]
    > dużo większej średnicy wkręcony tak aby ciśnienie mogło go wyrzucić,
    > a u Ciebie widzę wkręcone na stałe i za małą średnicę.

    Wkręcili tak, żeby w razie czego woda leciała na dół, a nie tryskała...
    Czy trzeba to wywalić? Generalnie jakiś dramatów się nie spodziewam
    w podłogówce o temperaturze od 10 do 30 st. C, choć pewnie różnie może być.

    L.

  • 15. Data: 2016-11-22 21:23:15
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > ja dałem 160 a i tak są przewymiarowane

    U mnie w wycenie dali 200. Ale zwracałem szczególnie na to uwagi, bo idą
    poddaszem nieużytkowym.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2016-11-22 23:36:32
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-11-22 o 21:11, Lisciasty pisze:

    > Hm hydrauliki nic nie gadali jak pytałem czy nie trzeba aby wszystkiego
    > z miedzi, czy to jest wielka buba? Co się może stać?
    Korozja, wszystko zaley od wody, jak często będziesz ją uzupełniał bo
    świerza woda psuje instalację, możesz kupić dodatek do instalacji do
    mieszanych układów, on zmniejsza elektrolizę czyli w tym wypadku
    korozję. Normalnie do CO daje się czarne elementy czyli z gołego staliwa
    ale trzeba je od zewn malować aby nie korodowały.

    > Wkręcili tak, żeby w razie czego woda leciała na dół, a nie tryskała...
    > Czy trzeba to wywalić? Generalnie jakiś dramatów się nie spodziewam
    > w podłogówce o temperaturze od 10 do 30 st. C, choć pewnie różnie może być.
    W przypoadku podłogówki faktycznie dramatu nie ma, tyle że cię na ten
    kawałekrury więcej kosztował, bo to normalnie się robi z pcv klejonego.
    Ale przy CWU już óznie może być, np woda ci się zagotuje i wtedy zawór
    musi puścić na ful przepływ który NIE może być tłumiony i stąd są
    obostrzenia.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 17. Data: 2016-11-23 00:21:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Lisciasty pisze tak:

    > Czyli to głównie chodzi o ten kabelek?

    Tak, kable powinny wychodzić w dół, żeby chronić najbardziej jak się da
    pompy przed ew zalaniem wodą. Te pompy są stosunkowo tanie i proste ale
    przy droższych jak woda zaleje je po wyświetlacz to słabo to wygląda
    przy późniejszej kłótni kto płaci.

    > Czy silnik lepiej pracuje taki obrócony?

    nie, tak samo dobrze

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 18. Data: 2016-11-23 08:18:50
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Tue, 22 Nov 2016 23:36:32 +0100, janusz_k napisał(a):

    > Korozja, wszystko zaley od wody, jak często będziesz ją uzupełniał bo

    A takie pytanie OT, ale trochę w temacie i pewnie znasz odpowiedź:)

    Walec do trawy (zalewany wodą i piaskiem dla ciężaru). Wykonany z blachy
    (trudno powiedzieć jakiej bo na zewnątrz pomalowany, a od środka jak znam
    chińczyka to pewnie nie), lepiej przechowywać pełny czy pusty?

    Z jednej strony pełny, zalany samą wodą i zamknięty byłby oki, gdyby nie
    piasek i sole w nim występujące, pusty znowu trudno tak opróżnić, aby był
    rzeczywiście pusty i suchy wewnątrz (zwłaszcza, że używałem jesienią i już
    takiego słońca nie ma).

    Z góry dziękuję za pochylenie się nad problemem [_]D

    --
    scruffty

  • 19. Data: 2016-11-23 08:58:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 21 Nov 2016 10:57:58 -0800 (PST), Lisciasty

    > Kolega Budyń zasugerował, żeby puścić ciepłą wodę na nagrzewnicę
    > przed reku, aby uniknąć ryzyka przemarzania w większe mrozy.

    Znaczy wodę z CWU chcesz puścić na nagrzewnicę przed rekuperator żeby
    wymiennik nie zamarzł? Rekuperator nie ma bypasu na taką okoliczność?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2016-11-23 11:21:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 08:57:30 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Znaczy wodę z CWU chcesz puścić na nagrzewnicę przed rekuperator żeby
    > wymiennik nie zamarzł? Rekuperator nie ma bypasu na taką okoliczność?

    Rekuperator ma bypass na okoliczność że na zewnątrz jest cieplej zimą
    niż w domu, ew. chłodniej latem niż w domu. Żeby wymiennik nie
    zamarzł to reku ma nagrzewnicę na prund.

    L.