  • 51. Data: 2016-11-23 21:32:06
    Temat: Re: Bieda-GWC z baniaka CWU
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 21:21:38 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Grill jednak wygodniejszy, ale ognicho swój urok ma.
    Żeliwny kociołek na następny sezon zamowilem w lokalnej odlewni zelwa. Coś w ten
    desen- http://www.kociolki.pl/8-221-large_default/kociolek-
    zeliwny-farmcook-8l.jpg
    > Są ponoć cieplejsze
    >i chyba tańsze przy kupnie? Pewnie trochę kasiwa
    > można zaoszczędzić
    Na snickersa rocznie pewnie zaoszczędzić można. A wkur...nie żony podczas mycia
    drożej wychodzi
    A tak na poważnie- ludziska mają swoje chaty w ozc wpisane. Dwa kliknięcia myszką i
    widać oszczędności fix-zwykle okna. Podzieli się ktoś wynikami?

  • 52. Data: 2016-11-23 21:32:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 23 Nov 2016 12:21:36 -0800 (PST), Lisciasty

    > Grill jednak wygodniejszy, ale ognicho swój urok ma.

    Ta, jak się wraca do domu i śmierdzi jak wędzonka. :P Ja już wyrosłem z
    takich zabaw, ognisko zbytene, grill będzie gazowy albo elektryczny.
    Kominka mieć nie musiałem, żeby się zeń w porę wyleczyć.

    > Są ponoć cieplejsze i chyba tańsze przy kupnie?
    > Pewnie trochę kasiwa można zaoszczędzić.

    I to i to, ale przede wszystkim na cholerę płacić za klamki, skoro się ich
    nie używa? Teraz tylko uchylam żeby wentylacja działała :P i już nie
    pamiętam kiedy jakieś otwierałem na oścież -- poza myciem raz w roku (bo
    się praktycznie nie brudzą).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 53. Data: 2016-11-23 21:40:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 21:23:02 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Czyli pewnie tylko roboczy i maksymalny. Trochę kulawo,
    > bo większość zeznaje iż skręca rekuperatory do mniejszej
    > wartości.

    Chyba wykasowałem za dużo cycata. 2 biegi to ma grzałka odladzająca,
    a reku ma 3 biegi. Chyba, skocz sobie na stronę producenta i poczytaj
    pedeefa, może ja źle widze ;)

    > Hm. Szukałem info, ale nic nie znalazłem ile to kosztuje. :|

    Pytać handlarza, tak to nie znajdziesz. Nie producenta, bo on da
    wyższą cenę niż handlarz ;)

    > W "kotłowni", która to jest poza obrysem budynku mieszkalnego.

    No to ja bym się nie przejmował hałasem. Ja mam kotłownię, obok niej
    pralnię, a od kotłowni i pralni krótki korytarz do chałupy właściwej.
    Jak stoję w chałupie i reku napitala na 130% (tryb wietrzenia),
    to słyszę go tylko jak jest absolutna cisza w chałupie, jak lodówka
    chodzi to już go zagłusza. Dowolny normalny hałas używania chałupy
    zagłusza pomruk rekuperatora, jak mówiłem na przepływie
    pewnie ponad 450 m3/h (jak mi przylezie instalator i zamontuje
    moduła liczącego przepływy to będę wiedział na pewno).
    A od reku do skrzynek rozdzielczych mam parę metrów sonoducta 200,
    żadnych tłumików. Hałasu w rurach nie stwierdzono.

    L.

  • 54. Data: 2016-11-23 21:44:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 21:31:41 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    .

> [...]
    > nie używa? Teraz tylko uchylam żeby wentylacja działała :P i już nie
    > pamiętam kiedy jakieś otwierałem na oścież -- poza myciem raz w roku (bo

    Zapach ogniska przeszkadza a okna myte raz do roku.
    Warszawka pewnie;)
    Fixy sie nie brudzą a te z klamkami brudzą?
    Dobre.

  • 55. Data: 2016-11-23 22:18:44
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 23 Nov 2016 12:19:14 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Kiełbachy na kiju się nie da;))

    E tam, na upartego się da. Choć od tego jest ognisko.

    > Nie rozumie idei fixow- w domu oszczędności żadne a funkcjonalność zerowa

    Okna duże, okna nietypowe (są granice, w których da się zrobić otwierane
    okucia), okna których i tak nigdy nie otworzysz co wiesz już z góry (np.
    okna w pomieszczeniu z dużym oknem tarasowym). Trochę się tego uzbiera w
    domu z dużą ilością przeszkleń.

    Plus kwestia estetyki (smuklejsze ramy), kosztów (średniej wielkości fixy
    są tańsze) i proporcji powierzchni szyby do powierzchni okna (szklenie w
    ramie daje większą szybę niż szklenie w skrzydle).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 56. Data: 2016-11-23 22:23:08
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 23 Nov 2016 09:59:45 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

    > Nieno bez jaj, teraz już nikt nie robi otwartych kominków,

    Otwartych to nie (pewnie jakieś przepisy), ale w układzie otwartym jak
    najbardziej. WM to nadal egzotyka, więc i oferta kominków jest odpowiednio
    szeroka.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 57. Data: 2016-11-23 22:35:48
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 22:22:50 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:
    > WM to nadal egzotyka, więc i oferta kominków jest odpowiednio szeroka.

    W sklepie gdzie żona wybierała te kominki (ja się do tego nie mieszałem),
    na 170 wkładów bez płaszcza, 50 było "pod rekuperację". Więc to już
    nie jest aż taka egzotyka ;)

    L.

  • 58. Data: 2016-11-23 22:35:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 22:18:26 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

> [...]
    > okucia), okna których i tak nigdy nie otworzysz co wiesz już z góry (np.
    > okna w pomieszczeniu z dużym oknem tarasowym). Trochę się tego uzbiera w
    Nie jesteś na bieżąco;)
    Teraz się energooszczędne buduje, 40cm styro ostatnio z wyliczeń Nudyniowi wyszło
    nawet więc okna to straty:)
    Ponownie pytam- za OZC ludziska tu płacili nawet to i chaty wpsane mają- ciekawi mnie
    różnica zużycia energii w takiej chacie z fixami i bez fixow. Dwa kliknięcia myszką
    jeśli ktoś ma chate w OZC.

    > Plus kwestia estetyki (smuklejsze ramy), kosztów (średniej wielkości fixy
    > są tańsze) i proporcji powierzchni szyby do powierzchni okna (szklenie w
    > ramie daje większą szybę niż szklenie wskrzydle).
    Dla "energooszczednych" estetyka nie ma znaczenia- stodoła bez wykuszów, balkonów itp
    musi być. Okna tylko od słusznej strony.
    Więzienie we własnym domu;)

  • 59. Data: 2016-11-23 22:38:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 22:35:49 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > W sklepie gdzie żona wybierała te kominki (ja się do tego nie mieszałem),
    > na 170 wkładów bez płaszcza, 50 było "pod rekuperację". Więc to już
    > nie jest aż taka egzotyka ;)
    Tych 120 z marketingiem na bakier było albo po prostu zapomnieli dopisać "pid
    rekuperacje";)

  • 60. Data: 2016-11-23 23:07:04
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 23 Nov 2016 13:35:50 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Nie jesteś na bieżąco;)
    > Teraz się energooszczędne buduje, 40cm styro ostatnio z wyliczeń
    > Nudyniowi wyszło nawet więc okna to straty:)

    Ściany to jedno, a okna to drugie :)

    Okna mają spory udział w stratach ciepła, ale jeszcze większy w zyskach.

    Tu przykładowo jest to ładnie policzone:
    http://www.w-matusiak.pl/dokumenty/filar3.pdf

    > Dla "energooszczednych" estetyka nie ma znaczenia- stodoła bez wykuszów, balkonów
    itp musi być. Okna tylko od słusznej strony.
    > Więzienie we własnym domu;)

    E tam, marudzisz. I z takimi ograniczeniami da się zrobić ładny projekt.
    Balkony do czego w domu potrzebujesz?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl