  • 161. Data: 2015-08-04 16:51:29
    Temat: Re: Brama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 4 sierpnia 2015 15:34:51 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Moment! Zwykle serwis jest w _innym_ kraju i tam pornografia nie jest "be".
    > Z punktu widzenia polskiego providera nie masz wpływu na zawartość a tylko
    > możesz pozwalać łączyć z serwisem lub nie.

    krótka piłka - wysyłamy żądanie do zagranicznego dostawcy a jesli nie zechce z nami
    wspolpracowac to blokujemy go w calosci jak pornograficzny biznes

    > Takie serwisy to bez problemu filtruje każdy program ochrony
    > rodzicielskiej - to nie problem.

    i postawimy ja na internetowej granicy kraju :-) czababyloby miec wskaznik
    oplacalnosci cena/zysk - czyli stosunek kosztow ochrony do procentowego zmniejszenia
    zasiegu pornografii. Lepiej za 1mln zł obciac 60% tresci niz za 10 dojsc to 80% :-)
    To by sie nazywalo ekonomia pornograficzna :-)

    > Rozbawia mnie Twoja naiwność. Nawet Chinom przy w zasadzie nieograniczonych
    > możliwościach finansowych i sprzętowych się nie udałą aż taka cenzura
    > internetu a Ty twierdzisz że wystarczy chcieć :-)

    bo ty sobie stawiasz nierealizowalne cele - i je analizujesz a potem stwierdzasz ze
    sie ni da -CBDO.

    > Czyli Twoja wolność ważniejsza od ochrony nieletnich przed pornografią :-)
    > Bliższa koszula ciału :-)

    Ale w jaki sposób wybierajac appla przeciwdzialam pornografii? - bo to jakos
    jednoznaczne nie jest.

    > Ale za dwa lata oni się nawzajem pokłócą i tyle będzie tych rządów.

    jest taka możliwosc :)

    > Zauważ że rząd PO był jedynym przez 25 lat który wytrwał całą kadencję.

    wytrwał dwie :-) Moze wlasnie dlatego ze niepopularnych reform wlasciwie nie robił a
    radosnie sie zadluzal - a zycie na kredyt tymczasowo jest fajne. Polityka cieplej
    wody tu i teraz.

    b.

  • 162. Data: 2015-08-04 17:43:10
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > krótka piłka - wysyłamy żądanie do zagranicznego dostawcy a jesli nie
    > zechce z nami wspolpracowac to blokujemy go w calosci jak pornograficzny
    > biznes

    No to jestem na nie. Właściciel serwisu takie żądanie zignoruje (bo nie
    jesteśmy znaczącym rynkiem) a ja stracę dostęp do legalnych i potrzebnych mi
    treści. To co proponujesz to wylewanie dziecka z kąpielą i tego właśnie chcę
    uniknąć.

> [...]
    > zmniejszenia zasiegu pornografii. Lepiej za
    > 1mln zł obciac 60% tresci niz za 10 dojsc to 80% :-) To by sie nazywalo

    Z tym nie polemizuję - nie robi mi różnicy czy serwisy czysto pornograficzne
    zostaną wycięte na granicy, czy też przez filtr w moim komputerze czy też że
    moje dziecko będzie na tyle świadome że nigdy do nich nie trafi - bo do nich
    trafić przypadkiem się nie da :-)

    > bo ty sobie stawiasz nierealizowalne cele - i je analizujesz a potem
    > stwierdzasz ze sie ni da -CBDO.

    Nie ja po prostu widzę pewien cel nadrzędny - zapewnienie dostępu do
    legalnych treści. Najprostszy przykład z _mojego_ życia: jako modelarz
    pobieram plany modelarskie (legalne) umieszczane przez innych modelarzy w
    sieci. Oni je umieszczają na różnych serwisach do przechowywania plików (jak
    nasz polski chomik) plany te są spakowane do postaci *.zip na tych samych
    serwisach inni umieszczają inne rzeczy w tym i porno. Zablokowanie takiego
    serwisu nie jest rozwiązaniem. Tzn. oczywiście ktoś inny może straci dostęp
    do porno ale ja i miliony innych stracimy dostęp do legalnych plików.
    Dlatego filtrowanie na poziomie serwisów odpada, a filtrowanie treści
    przesyłanych plików na poziomie providera jest nierealne.

    Jedyne co pozostaje to zaakceptowanie faktu że istnienie porno jest ceną za
    wygodny dostęp do innych treści i uczenie dzieci świadomego korzystania z
    internetu a nie bezmyślnego ufania że plik o nazwie "bajka o motylku.avi"
    jest rzeczywiście bajką bo jakiś filtr go przepuścił.

    Ma to też drugą zaletę dziecko szybko się uczy że nie ważne _co_ jest
    napisane ale _kto_ to napisał. Jak na stronie x są linki podpisane bajka i
    prowadzą do śmieci to przestanie ufać stronie x.

    A taka lekcja jest bardzo ważna na przyszłość by krytycznie podchodzić też
    do tego co piszą wszelkiej maści dziennikarze.

    A tak przy okazji polecam: "Utracona cześć Katarzyny Blum" Heinricha Boll'a.
    Krótka książeczka można "połknąć" w jedno popołudnie uważam że powinna być
    lekturą obowiązkową w liceum. Dla Ciebie lub dla mnie to nic odkrywczego ale
    w wieku 16 lat może komuś otworzyć oczy.

    > Ale w jaki sposób wybierajac appla przeciwdzialam pornografii? - bo to
    > jakos jednoznaczne nie jest.

    Gdyby nikt nie miał telefonu z androidem to by takie gry i programy nie
    powstały - bo by się ich nigdzie nie dało zainstalować. Ty tych gier
    bezpośrednio nie pobierasz więc na tobie twórcy nie zarabiają ale używając
    googla (i ich usług) sprawiasz że ta platforma rośnie w siłę kosztem
    pozostałych Apple/Microsoft - większa baza użytkowników to i więcej
    deweloperów piszących aplikacje.

    > jest taka możliwosc :)

    I właśnie dlatego uważam że najpierw powinni się zająć rzeczami jak KRUS a
    później niech się "bawią" w lustracje, śledztwa i rozliczenia.

    > wytrwał dwie :-) Moze wlasnie dlatego ze niepopularnych reform wlasciwie
    > nie robił a radosnie sie zadluzal - a zycie na kredyt tymczasowo jest
    > fajne. Polityka cieplej wody tu i teraz.

    Wręcz przeciwnie za pierwszej kadencji robili co trzeba (z punktu widzenia
    _ich_ elektoratu) - np. likwidacja przywilejów emerytalnych, budowa dróg -
    to i zostali ponownie wybrani.
    Za drugim razem olali gospodarkę i skupili się na obyczajowości, a do tego
    Kopacz sobie nie poradziła z górnikami i polegli.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 163. Data: 2015-08-04 18:09:12
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 4 sierpnia 2015 17:43:15 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    > googla (i ich usług) sprawiasz że ta platforma rośnie w siłę kosztem
    > pozostałych Apple/Microsoft - większa baza użytkowników to i więcej

    eee suabe - do gogla mam duzo wiecej "ale" niz seks w telefonie. Tymniemniej wole nie
    byc skazanym na korporacje. Wymysli sobie taka ze "tybet" jest be i nie bedziesz mogl
    czegos w temacie pobrac.
    Wiec tepic googla za aplikacje o ktorych nawet nie slyszalem to nie bede. Zdaje sie
    ze seksualizacja idze przez www a nie aplikacje.

    > I właśnie dlatego uważam że najpierw powinni się zająć rzeczami jak KRUS a
    > później niech się "bawią" w lustracje, śledztwa i rozliczenia.

    no ale bandyci z ukladu nie pozwola wiele zrobic bo z tego zyja. Bandytow trzeba
    pogonic. Byc moze gdyby nie walczyc z nimi osobiscie a po prostu maksymalnie
    upraszczajac wszelkie przepisy byliby w tej samej sytuacji co inni i wygineliby
    samoistnie. Zostawiac zlodzei w strategicznych miejscach to prosic sie o porażke.

    > Wręcz przeciwnie za pierwszej kadencji robili co trzeba (z punktu widzenia
    > _ich_ elektoratu) - np. likwidacja przywilejów emerytalnych, budowa dróg -
    > to i zostali ponownie wybrani.

    alez co ty opowiadsz - ja za pierwszej ich kadencji glosowalem na nich bo dokladnie
    tak jak ty myslalem - wazna gospodarka, inne sprawy potem. Drugi raz mnie nikt mnie
    oszuka - i drugi raz glosu na nich nie oddalem. A zadzialalo jeszcze wtedy skuteczne
    standadowe straszenie pisem.
    A rzadzenie mniej wiecej tak wyglądało
    http://markd.pl/afery-po-0-748-i-kadencja-rzadow/
    No niech bedzie ze gosc pozytywy pominął - ale negatywow tyle ze mozna sie
    przewrocic.

    b.

  • 164. Data: 2015-08-05 10:05:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > eee suabe - do gogla mam duzo wiecej "ale" niz seks w telefonie.
    > Tymniemniej wole nie byc skazanym na korporacje.

    A google to niby nie korporacja?

    > Wymysli sobie taka ze "tybet" jest be i nie bedziesz mogl czegos w temacie
    > pobrac.

    Przecież to Google grzecznie pomaga Chińczykom w cenzurze :-)

    > Wiec tepic googla za aplikacje o ktorych nawet nie slyszalem to nie bede.
    > Zdaje sie ze seksualizacja idze przez www a nie aplikacje.

    Mnie nie chodzi, że tępić. Chodzi tylko o świadomość - są tacy co na swoich
    systemach porno zwalczają (Microsoft i Apple) i tacy co ignorują a Ty z tą
    wiedza zrób co zechcesz.

    To jak z wiedza o tym który telekom płaci podatku u nas a który za granicą -
    możesz ją wykorzystać by dać zarobić temu którego działanie uznajesz za
    lepsze.

    > no ale bandyci z ukladu nie pozwola wiele zrobic bo z tego zyja. Bandytow
    > trzeba pogonic.

    No i zaczyna się usprawiedliwianie dlaczego nic się nie robi.
    Nikogo nie trzeba pogonić by uchwalić ustawę która wprowadza normalne
    opodatkowanie i oZUSowanie rolników - wystarczy że ot nie rolnicy będą
    rządzić.

> [...]
    > wygineliby samoistnie. Zostawiac zlodzei w
    > strategicznych miejscach to prosic sie o porażke.

    Wiesz kiedyś dawno temu zadałem proste pytanie pewnemu misjonarzowi czy
    przede wszystkim należy zwalczać zło czy czynić dobro. Zgadnij co
    odpowiedział :-)
    Gdyby PiS oprócz robienia dobra zwalczał zło to by mi to nie przeszkadzało,
    ale obawiam się że oni tak jak poprzednio będą zwalczać zło _zamiast_
    robienia dobra. I znowu stracimy dwa lata.

    Oczywiście mam nadzieję że się mylę.

> [...]
    > http://markd.pl/afery-po-0-748-i-kadencja-rzadow/
    > No niech bedzie ze gosc pozytywy pominął - ale negatywow tyle ze mozna sie

    No i właśnie tym się różnimy - dla Ciebie ważniejsze jest by nie było afer
    dla mnie by rozwijała się gospodarka, rosły pensje a społeczeństwo się
    bogaciło.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 165. Data: 2015-08-05 10:16:55
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 5 sierpnia 2015 10:05:22 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > No i właśnie tym się różnimy - dla Ciebie ważniejsze jest by nie było afer
    > dla mnie by rozwijała się gospodarka, rosły pensje a społeczeństwo się
    > bogaciło.

    alez nie jak najbardziej jest istotna gospodarka. A bez afer bedzie sie rozwijala
    lepiej niz z aferami czy w obecnosci nieuczciwego ukladu znajomych kladacych lape na
    co lepszych fuchach.
    Nie gospodarka mimo układu, tylko gospodarka bez ukladu. 25lat nikt nie pogonil
    ukladu i jesli tego nie zrobi nastepne 25tez tak bedzie wygladac: skomplikowane prawo
    dajace fory oszustom itp patologie.
    Lepiej juz stracic te 2lata (a stracilismy juz duzo wiecej) i kolejne lata zyc w
    normalnym kraju.

    b.

  • 166. Data: 2015-08-05 10:25:46
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > patologie.
    > Lepiej juz stracic te 2lata (a stracilismy juz duzo wiecej) i kolejne lata

    Pytam ponownie dlaczego stracić? Dlaczego chcesz oczyszczać gospodarkę nie
    robiąc nic innego w tym samym czasie? Jedno _nie_ wyklucza drugiego. Można
    ścigać afery i upraszczać prawo a w tym samym czasie np. likwidować KRUS.

    Tak jak to piszesz to wygląda na przygotowywanie gruntu pod planowaną
    porażkę - nic nie zrobiliśmy bo nie zdążyliśmy przez dwa lata tylko
    sprzątaliśmy. Nie twierdzę że Ty tak uważasz, ale taki jest wydźwięk tego
    "stracic te 2lata..." :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 167. Data: 2015-08-05 12:38:17
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 5 sierpnia 2015 10:25:51 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > ścigać afery i upraszczać prawo a w tym samym czasie np. likwidować KRUS.

    zgoda - tak powinno być.

> [...]
    > porażkę - nic nie zrobiliśmy bo nie zdążyliśmy przez dwa lata tylko
    > sprzątaliśmy. Nie twierdzę że Ty tak uważasz, ale taki jest wydźwięk tego

    To w sensie -stracic dla gospodarki, zyskac dla normalnosci która w efekcie wzmocni
    gospodarke, tyle ze w czasie jakies przesuniecie moze sie zdarzyc.
    Z tym ze slowo 'stracic' nie w sensie ze bedzie gorzej - bedzie jak jest, extra
    pozytywnych impulsow moze nie byc - tego typu strata.

    Nowy rzad bedzie startowal z budzetem ustawionym przez stary - to co nieco utrudnia
    duze zmiany. No i jest powodem aby wybory przesunąć na wiosne.

    b.

  • 168. Data: 2015-08-05 13:28:10
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > Z tym ze slowo 'stracic' nie w sensie ze bedzie gorzej - bedzie jak jest,
    > extra pozytywnych impulsow moze nie byc - tego typu strata.

    Tak to zrozumiałem - stracony czas - i to mnie właśnie martwi.
    Choć oczywiście stracony czas jest i tak lepszy od tego co nam swego czasu
    Kołodko zafundował :-)

    > Nowy rzad bedzie startowal z budzetem ustawionym przez stary - to co nieco
    > utrudnia duze zmiany. No i jest powodem aby wybory przesunąć na wiosne.

    Jestem za. I chyba wszyscy są za, ale nikt nie chce swojej kadencji o pół
    roku skrócić tylko liczy że zrobią to przeciwnicy :-)

    No i nawet jakby ktoś wspaniałomyślnie skrócił swoją kadencję o pół roku to
    nie daje do żadnej gwarancji że za chwilę jakiś rząd nie upadnie na jesieni
    i nie dojdzie do wcześniejszych wyborów.
    Owszem praca na czyimś budżecie nie jest może idealna ale też bym jej nie
    demonizował spora większość wydatków jest i tak sztywna i nie ma różnicy kto
    ten budżet uchwali bo będą jednakowe, a sprawy typu jak jest "nasz"
    prezydent/premier to damy kancelarii więcej niż jak jest przeciwny są łatwe
    do skorygowania bez zmiany budżetu.

    Skoro już temat wyczerpaliśmy to ma do Ciebie pytanie. Nie złośliwe tylko z
    ciekawości bo ani moja matula ani znajomi księża nie potrafią wytłumaczyć
    wypowiedzi pewnego biskupa rzekomo zgodne ze zdaniem episkopatu:

    Czym zgrzeszył Komorowski w sprawie InVitro?

    Była wolna amerykanka - można było "tworzyć" setki zarodków i je "niszczyć".
    Teraz jest _ograniczenie_ na liczbę zarodków.

    Z punktu widzenia nauki kościoła obecna sytuacja jest _lepsza_ - bo
    _ogranicza_ zabijanie zarodków. Owszem Komorowski podpisując taką ustawę zła
    (w rozumieniu KK) nie zlikwidował ale je _ograniczył_ - gdzie tu wina?

    Rozumiałbym jeszcze gdyby publicznie kogoś do InVitro namawiał - ok
    namawianie do złego jest grzechem. Rozumiałbym gdyby dawniej InVitro było
    zakazane a on je wprowadził, ale on _ograniczył_ zło dziejące się przy
    okazji InVitro - gdzie tu grzech?

    Co najdziwniejsze nikt ze znajomych księży tego nie rozumie niezależnie od
    tego czy popierają PiS czy PO (tak tacy też są).
    A w treści oświadczenia jest kłamliwa sugestia że głosowanie dotyczyło
    _dopuszczenia_ a dalej _legalizacji_ InVitro tak jakby wcześniej go nie
    było.

    Logika tego biskupa jest absurdalna - ktoś kto publicznie poparł
    _ograniczenie_ zła jest przez niego uważany za kogoś kto popiera to zło
    (które ograniczył).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 169. Data: 2015-08-05 17:27:44
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 5 sierpnia 2015 13:28:16 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    > nie daje do żadnej gwarancji że za chwilę jakiś rząd nie upadnie na jesieni
    > i nie dojdzie do wcześniejszych wyborów.

    czeba to do konstytucji wpisac - wybory odbywają sie najpozniej wiosną przed upływem
    4letniej kadencji. Wpiszemy to obok jowów :-)
    Czyli wczesniejsze byłbyby w przypadkowym terminie, a prawidlowe wiosną nawet jesliby
    to oznaczalo ze kadencja bedzie miala tylko 3 (i troche) roku.

> [...]
    > (w rozumieniu KK) nie zlikwidował ale je _ograniczył_ - gdzie tu wina?

    Różnica jest w poprawianiu złego prawa - w przeciwienstwie do tworzenia złego prawa.

    Zaproponuj im aby moze przeczytaliby stanowisko episkopatu w tej sprawie - zamiast
    korzystac z telewizji. Bo kosciół dziala tak - "jesli nie wiem dlaczego zdaję sie na
    autorytet koscioła i popieram jego stanowisko".
    Tu jest list:
    http://episkopat.pl/dokumenty/6549.1,Apel_Prezydium_
    Konferencji_Episkopatu_Polski_w_zwiazku_z_rozpoczeci
    em_prac_nad_projektem_ustawy_o_medycznym_wspomaganiu
    _prokreacji_in_vitro.html

    i tam jak wół stoi wyjaśnienie:

    Jan Paweł II w związku z sytuacją, w której nie byłoby możliwe odrzucenie lub
    całkowite zniesienie prawa o przerywaniu ciąży -- skoro już weszło w życie lub
    zostało poddane głosowaniu -- wskazał, że "parlamentarzysta, którego osobisty
    absolutny sprzeciw wobec przerywania ciąży byłby jasny i znany wszystkim ludziom,
    postąpiłby słusznie, udzielając swego poparcia propozycjom, których celem jest
    ograniczenie szkodliwości takiej ustawy i zmierzających w ten sposób do zmniejszenia
    jej negatywnych skutków na płaszczyźnie kultury i moralności publicznej" (Evangelium
    Vitae, 73). Dlatego też jedynie ci politycy, którzy konsekwentnie popierali projekt
    godziwy - jeśli poniósł on porażkę - mogą w zgodzie z sumieniem poprzeć projekt
    stanowiący mniejsze zło.

    -ciach-

    Zwracamy na to uwagę dlatego, że w przestrzeni publicznej formułuje się pogląd, że
    "każde" prawo dotyczące medycznie wspomaganej prokreacji będzie "lepsze" niż jego
    brak, który pozwala na dowolność postępowania z materiałem genetycznym i powołanymi
    do życia embrionami ludzkimi. Ten pogląd jest błędny. Nowe prawo, które utrwalałoby
    swobodę dysponowania życiem ludzkim, jak to ma miejsce obecnie, nie tylko nie
    zasługuje na poparcie, ale rodzi obowiązek stanowczego sprzeciwu. Przyjęty przez Radę
    Ministrów projekt ustawy o leczeniu niepłodności zawiera rozwiązania, które
    uniemożliwiają jakikolwiek udział katolika w pracach służących jego przyjęciu.
    koniec cytatu.

    b.

  • 170. Data: 2015-08-06 09:53:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > Czyli wczesniejsze byłbyby w przypadkowym terminie, a prawidlowe wiosną
    > nawet jesliby to oznaczalo ze kadencja bedzie miala tylko 3 (i troche)

    Masz rację nie pomyślałem że można tak to zapisać.

    > Różnica jest w poprawianiu złego prawa - w przeciwienstwie do tworzenia
    > złego prawa.

    Było bezprawie pozwalające na zło, jest prawo które zło ogranicza choć go
    nie likwiduje.

    Gdzie tu grzech w poparciu takiego prawa które zło ogranicza.

> [...]
    > sprawie - zamiast korzystac z telewizji. Bo kosciół dziala tak - "jesli
    > nie wiem dlaczego zdaję sie na autorytet koscioła i

    Ależ oni to mówią - "nie rozumiem ale akceptuję". Ale żaden z nich nie
    potrafi wyjaśnić na czym zdaniem pewnego biskupa polega grzech
    Komorowskiego.

    > http://episkopat.pl/dokumenty/6549.1,Apel_Prezydium_
    Konferencji_Episkopatu_Polski_w_zwiazku_z_rozpoczeci
    em_prac_nad_projektem_ustawy_o_medycznym_wspomaganiu
    _prokreacji_in_vitro.html

    List czytałem na wiosnę. Ale nie o niego mi chodzi tylko o niedawną
    wypowiedź jakiegoś biskupa wypowiedź jakoby Komorowski "zgrzeszył
    publicznie" i nie mógł przystępować do komunii świętej.

> [...]
    > ograniczenie szkodliwości takiej ustawy i zmierzających w ten sposób do
    > zmniejszenia jej negatywnych skutków na płaszczyźnie kultury i moralności

    Przecież z tego zdania wynika wprost że katolik popierając tę ustawę
    postępuje dobrze bo ogranicza szkodliwość i zmniejsza negatywne skutki
    _braku_ ustawy.

> [...]
    > "lepsze" niż jego brak, który pozwala na > dowolność postępowania z
    > materiałem genetycznym i powołanymi do życia embrionami ludzkimi. Ten

    Błędny bo? Przypomnij sobie analogiczną sytuację gdy chodziło o ograniczenie
    aborcji - KK był za mimo, że ustawa nie wprowadzała całkowitego zakazu a
    tylko _ograniczała_ zło.

    Stanowisko JP2 jest jasne: dopóki masz do wyboru dwie ustawy masz głosować
    za to która zło likwiduje - ale Komorowski nie miał do podpisu dwóch ustaw -
    miał tylko jedną czyli wybór był pomiędzy pozostawieniem stanu obecnego lub
    ograniczeniem zła.

    Przypominam że nie pytam o parlamentarzystów tylko o Komorowskiego - jakiż
    to grzech on popełnił? Bo parlamentarzyści ok - to rozumiem - mieli do
    wyboru uchwalić całkowity zakaz. Komorowski tego wyboru nie miał.

    Z punktu widzenia doktryny katolickiej każde ograniczenie zła jest dobrem.
    Jeśli w wyniku tej ustawy powstanie a następnie zostanie zniszczony choćby
    jeden zarodek mniej to znaczy że ta ustawa była dobra.

    Zresztą sami Katolicy mają na to piękne opowiadanie (to nie cytat bo nie
    umiem w necie znaleźć, ale piszę z pamięci):
    Ktoś idzie brzegiem morza i wrzuca do wody wyrzucone na brzeg ryby. Był
    sztorm więc ich są tysiące. Ktoś inny podchodzi i mówi po co to robisz,
    wszystkich nie uratujesz. Bo tej którą uratuję robi to istotną różnicę.

    > Nowe prawo, które utrwalałoby swobodę dysponowania życiem ludzkim,

    I tu jest błąd logiczny - nowe prawo nie utrwala swobody lecz ją
    _ogranicza_!

> [...]
    > ustawy o leczeniu niepłodności zawiera
    > rozwiązania, które uniemożliwiają jakikolwiek udział katolika w pracach

    Błędne założenie (jakoby nowe prawo utrwalało gdy tymczasem ogranicza)
    prowadzi do błędnego wniosku.

    Pozdrawiam
    Ergie