  • 171. Data: 2015-08-06 15:33:16
    Temat: Re: Brama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 6 sierpnia 2015 09:53:25 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Stanowisko JP2 jest jasne: dopóki masz do wyboru dwie ustawy masz głosować
    > za to która zło likwiduje - ale Komorowski nie miał do podpisu dwóch ustaw -
    > miał tylko jedną czyli wybór był pomiędzy pozostawieniem stanu obecnego lub
    > ograniczeniem zła.

    nie było dwóch ustaw do wyboru. Była zaproponoana zła (z katolickiego punktu
    widzenia). Katolicy powinni sprobowac najpierw uchwalic ustawe dobrą.

    > Przypominam że nie pytam o parlamentarzystów tylko o Komorowskiego - jakiż
    > to grzech on popełnił? Bo parlamentarzyści ok - to rozumiem - mieli do
    > wyboru uchwalić całkowity zakaz. Komorowski tego wyboru nie miał.

    mógł ustawy nie podpisywac - niewiele prezydent moze ale to akurat moze.

    > I tu jest błąd logiczny - nowe prawo nie utrwala swobody lecz ją
    > _ogranicza_!

    jaki blad logiczny? Była stosowana w praktyce swoboda dysponowania życiem ludzkim - a
    teraz bedzie poparta ustawowo. Swoboda to nie tylko ilosc -to rowniez eugenika,
    wartosciowanie zycia - a to ma miejsce.

    b.

  • 172. Data: 2015-08-06 15:41:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

    > nie było dwóch ustaw do wyboru. Była zaproponoana zła (z katolickiego punktu
    widzenia). Katolicy powinni sprobowac najpierw uchwalic ustawe dobrą.

    a po co? przecież katolikom prawo świeckie niepotrzebne. Nie będą
    grzeszyć. I cały czas mówisz, że to nie jest narzucanie swojego
    światopoglądu innym?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 173. Data: 2015-08-06 15:52:34
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 6 sierpnia 2015 15:42:59 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > a po co? przecież katolikom prawo świeckie niepotrzebne. Nie będą
    > grzeszyć. I cały czas mówisz, że to nie jest narzucanie swojego
    > światopoglądu innym?

    Tak własnie. Jestes za zabijaniem ludzi? Jesli nie, to te katole reprezentują rowniez
    ciebie.

    b.

  • 174. Data: 2015-08-06 16:17:25
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

    > Tak własnie. Jestes za zabijaniem ludzi? Jesli nie, to te katole reprezentują
    rowniez ciebie.

    jak na razie to Ty twierdziłeś, żę jesteś za zabijaniem bo przykazanie
    pozwala zabijać ale nie mordować. Mimo tego, zę nie potrafisz wskazać
    gdzie Bóg swoje przykazania zmienił albo dopisał do nich uwagi drobnym
    drukiem.

    Poza tym wpis jest o narzucaniu katolickiej interpretacji faktów i słów
    innym. według Cienie 2 komórki są człowiekiem. Według mnie nie.

  • 175. Data: 2015-08-06 16:20:10
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > nie było dwóch ustaw do wyboru.

    Z punktu widzenia prezydenta była do podpisu ustawa _ograniczająca_ zło lub
    pozostawienie braku ustawy.

    > mógł ustawy nie podpisywac - niewiele prezydent moze ale to akurat moze.

    Czyli uważasz że nieograniczanie zła jest lepsze niż jego ograniczanie? A
    jakieś uzasadnienie teologiczne?

    > jaki blad logiczny? Była stosowana w praktyce swoboda dysponowania życiem
    > ludzkim - a teraz bedzie poparta ustawowo.

    Ustaw nie wprowadza ani nie popiera swobody. Swoboda jest "by default" (co
    nie jest zabronione jest dozwolone). Ustawa tę istniejącą swobodę
    _ogranicza_, a nie popiera.

    > Swoboda to nie tylko ilosc -to rowniez eugenika, wartosciowanie zycia - a
    > to ma miejsce.

    Owszem ustawa nie ogranicza _całego_ zła. Ale ogranicza je _częściowo_.

    Zresztą w międzyczasie sprawa się wyjaśniła - jak widzę nie tylko mnie to
    "zainteresowało":

    http://natemat.pl/150689,zakaz-komunii-za-in-vitro-d
    zieli-ksiezy-wielu-jest-oburzonych-to-przeszkadza-w-
    duszpasterstwie

    Co więcej jest przytoczony fakt który pamiętałem że przy ustawie aborcyjnej
    KK namawiał do głosowania na "mniejsze zło".

    Oraz fakt że jak Jurek zgłosił propozycję całkowitego zakazu aborcji część
    PiS głosowała przeciw i nikt o zakazie komunii nie wspominał ani listów nie
    publikował :-)

    Czyli dobrze mi się wydawało - doktryna KK się nie zmieniła - po prostu
    jakiemuś biskupowi odbiło w ferworze politycznej walki. Smutne to.

    PS. Zanim napiszesz że znowu mam poglądy wyczytane w GW to popatrz na daty -
    kiedy ja napisałem posta a kiedy pojawił się artykuł na GW :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 176. Data: 2015-08-06 16:26:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > a po co? przecież katolikom prawo świeckie niepotrzebne.

    Oczywiście że niepotrzebne, co więcej zgodnie z doktryną często ich nie
    obowiązuje.

    Najprostszy przykład to piątkowy post - czy słyszałeś aby katolicy chcieli
    go ustawowo regulować?

    To że ktoś inny będzie miał _ograniczone_ prawo do stosowania InVitro w
    życiu katolika niczego nie zmienia. Tak sam jak do tej pory katolicki lekarz
    nie mógł przy tym brać udziału tak samo nadal nie może.

    Ale z drugiej strony stawianie znaku równości pomiędzy katolik - popiera
    zakaz InVitro albo co gorsza myślenie że jak ktoś jest przeciw InVitro to z
    automatu jest katolikiem jest błędne.

    Można chcieć ochrony życia nie będąc katolikiem i nie potrzebując do tego
    żadnej ideologii poza tą że życie jest wartością samą w sobie. Nie dlatego
    że KK czy ktoś inny tak mówi tylko dlatego że do tego doszliśmy (my ludzie)
    przez tysiące rozważań filozoficznych oraz badań antropologicznych - prawo
    do życia jest prawem podstawowym.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 177. Data: 2015-08-06 17:45:44
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 6 sierpnia 2015 16:19:03 UTC+2 użytkownik masti napisał:
> [...]
    > pozwala zabijać ale nie mordować. Mimo tego, zę nie potrafisz wskazać
    > gdzie Bóg swoje przykazania zmienił albo dopisał do nich uwagi drobnym

    zieeeew... Co ja poradze ze jestem przeciw zabijaniu niewinnych a dopuszczam zabicie
    agresora.

    > Poza tym wpis jest o narzucaniu katolickiej interpretacji faktów i słów
    > innym.

    dobro i zło nie sa katolickie, zabijanie czy kradziez to nie zasady religijne i fakt
    ze kosciół o nich mowi nie powoduje ze staja sie religijne.
    A czy grupa przezwoitych ludzi narzuca innym przyzwoite zachowanie? Tak - odkąd
    zaczelismy tworzyc spoleczenstwa czylie wiele tysiecy lat temu.

    >według Cienie 2 komórki są człowiekiem. Według mnie nie.

    na braki w wyksztalceniu oraz logicznym rozumowaniu nie poradze. Moze ty mi wyjasnisz
    swoje 80kg komorek - kiedys miales mniej - ile komórek miales gdy stales sie
    czlowiekiem?

    b.

  • 178. Data: 2015-08-06 17:55:49
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 6 sierpnia 2015 16:20:18 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Czyli uważasz że nieograniczanie zła jest lepsze niż jego ograniczanie? A
    > jakieś uzasadnienie teologiczne?

    uwazam ze tworzenie prawnej struktury przyzwalajacej na zlo - bez próby jego
    likwidacji - jest złe.

    > Owszem ustawa nie ogranicza _całego_ zła. Ale ogranicza je _częściowo_.

    i gdyby byla kolejnym etapem gdzie sprobowano zlo zlikwidowac bylaby akceptowalna.
    Ale to bylo poddanie sie złu bez walki.

> [...]
    > "zainteresowało":
    >
    > http://natemat.pl/150689,zakaz-komunii-za-in-vitro-d
    zieli-ksiezy-wielu-jest-oburzonych-to-przeszkadza-w-

    siegnij moze po jakies inne zrodlo - portal lisa z zalozenia ma intencje przywalic
    kosciolowi wiec jest slabym materialem do dyskusji.

    > Oraz fakt że jak Jurek zgłosił propozycję całkowitego zakazu aborcji część
    > PiS głosowała przeciw i nikt o zakazie komunii nie wspominał ani listów nie
    > publikował :-)

    moze tak bylo - to nie zmienia istoty.

    > Czyli dobrze mi się wydawało - doktryna KK się nie zmieniła - po prostu
    > jakiemuś biskupowi odbiło w ferworze politycznej walki. Smutne to.

    Moze kk dojrzal do walki - widac juz ze odpuszczenie i luzowanie doktryn powoduje
    upadek. Podobno w katolickiej irlandii 80% katechetów jest niewierzaca. Nie dziwi
    wiec ze w referendum glosowali nie po katolicku. To nie jest droga ktora nalezy
    nasladowac.

    > PS. Zanim napiszesz że znowu mam poglądy wyczytane w GW to popatrz na daty -
    > kiedy ja napisałem posta a kiedy pojawił się artykuł na GW :-)

    jakie gw? Masz wdrukowane GW bo o tym piszesz nawet gdy przytaczasz lisa :-)))

    b.

  • 179. Data: 2015-08-06 20:31:30
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

    > zieeeew... Co ja poradze ze jestem przeciw zabijaniu niewinnych a dopuszczam
    zabicie agresora.

    czyli sprzeciwiasz się woli swojego Boga

> [...]
    > A czy grupa przezwoitych ludzi narzuca innym przyzwoite zachowanie? Tak - odkąd
    zaczelismy tworzyc spoleczenstwa czylie wiele tysiecy lat temu.

    nie mówimy o kradzieży a o konkretnej sytuacji. A Ty cały czas robisz
    uniki

    > na braki w wyksztalceniu oraz logicznym rozumowaniu nie poradze.

    właśnie widzę, że nie umiesz przeskoczyć prostego kojarzenia faktów

    >Moze ty mi wyjasnisz swoje 80kg komorek - kiedys miales mniej - ile
    >komórek miales gdy stales sie czlowiekiem?

    a kiedy przestałeś być cześcią swojej matki?

  • 180. Data: 2015-08-06 21:48:12
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 6 sierpnia 2015 20:33:08 UTC+2 użytkownik masti napisał:
> [...]

    czyli nie potrafisz logicznie rozumując dojsc do tej ilosci komórek? Oj potrafisz -
    tylko nie ma tego jak powiedziec bo by wyszlo ze katole maja racje.

    > a kiedy przestałeś być cześcią swojej matki?

    nigdy nim nie byłem. Czescia organizmu matki jest jej nerka i watroba. Dziecko nie.

    b.