  • 1. Data: 2013-09-03 14:59:15
    Temat: Brama przesuwna - ile doliczyć do szerokości?
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Sąsiadka chce zmienić ramę skrzydłową na przesuwną samonośną.
    Niestety odległość ma dość ograniczoną i brama przesuwna musi być
    możliwie krótka.
    Pytanie jest takie, czy całkowita długość bramy ma być 1,5 x jej
    swiatło, czy może być mniejsza?
    Światło bramy to 3,80 m. Gdyby cała brama miała 4,80 max 4,90 to od
    biedy by się zmieściła. Da się tak?
    Jacek

  • 2. Data: 2013-09-03 15:21:51
    Temat: Re: Brama przesuwna - ile doliczyć do szerokości?
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 września 2013 14:59:15 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

    > Światło bramy to 3,80 m. Gdyby cała brama miała 4,80 max 4,90 to od
    > biedy by się zmieściła. Da się tak?

    Nie wiem czy znajdziesz taka brame - moja ma swiatlo 4m, a cala ma dlugosc
    bodajze 6m! Jak nie 6,5 :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-09-03 15:26:26
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

> [...]
    > czy może być mniejsza?
    > Światło bramy to 3,80 m. Gdyby cała brama miała 4,80 max 4,90 to od biedy

    Wszystko się da :-) Można zrobić taką bramę co ma wózki na obu końcach a w
    ziemi jest rodzaj szyny - wtedy wystarczy kilkadziesiąt centymetrów na
    napęd. Niestety w zimie trzeba dbać o tę szynę po której jadą wózki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2013-09-03 15:34:59
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-09-03 15:26, Ergie pisze:
    > Wszystko się da :-) Można zrobić taką bramę co ma wózki na obu końcach a
    > w ziemi jest rodzaj szyny - wtedy wystarczy kilkadziesiąt centymetrów na
    > napęd. Niestety w zimie trzeba dbać o tę szynę po której jadą wózki.
    Taką bramę, to ja sobie zrobiłem sam w 1993. Muszę przyznać, że w zimie
    jest to rozwiązanie do d**y.
    Jacek

  • 5. Data: 2013-09-03 15:44:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 września 2013 15:21:51 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > Nie wiem czy znajdziesz taka brame - moja ma swiatlo 4m, a cala ma dlugosc
    > bodajze 6m! Jak nie 6,5 :)
    Jak nie znajdzie gotowej to zleci zrobienie albo sam zrobi jak spawac potrafi.
    Tylko że "przeciwaga" bedzie miała 1,1 metra zamiast "ksiązkowego" 1,9m i moga wózki
    szybciej sie zużywać.
    Ja chyba jak by innej możliwości nie było to bym zaryzykował i zrobił. Dałbym tylko
    mocniejsze wózki a starał sie zrobic lzejszą konstrukcję.

  • 6. Data: 2013-09-04 08:29:39
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 03.09.2013 15:44, Kris pisze:
> [...]
    > Ja chyba jak by innej możliwości nie było to bym zaryzykował i zrobił. Dałbym tylko
    mocniejsze wózki a starał sie zrobic lzejszą konstrukcję.

    Ale to kwestia ciężaru przeciwwagi, a nie jej długości.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 7. Data: 2013-09-04 08:41:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 4 września 2013 08:29:39 UTC+2 użytkownik Ariusz napisał:
    > Ale to kwestia ci�aru przeciwwagi, a nie jej d�ugo�ci.
    W sumie racja.
    No i krótsza "przeciwaga" to mniejszy rozstaw wózków.

  • 8. Data: 2013-09-04 16:18:21
    Od: Marek K <m...@P...pl>

    W dniu 2013-09-04 08:41, Kris pisze:
    > W sumie racja.
    > No i krótsza "przeciwaga" to mniejszy rozstaw wózków.

    Nie racja. Brama w pozycji zamkniętej jeden wózek wyrywa a drugi wciska.
    W otwartej odwrotnie. Dołożenie masy do "przeciwwagi" spowoduje tylko
    zwiększenie obciążenia wózków w pozycji otwartej. Siła wywierana na
    wózki zależy wprost proporcjonalnie od ogólnej masy bramy i i odwrotnie
    proporcjonalnie od rozstawu wózków - z rozstawu wynika długość elementu
    "nieużytecznego".

    --
    M.

  • 9. Data: 2013-09-04 19:05:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 4 września 2013 16:18:21 UTC+2 użytkownik Marek K napisał:

    > Nie racja. Brama w pozycji zamkniętej jeden wózek wyrywa a drugi wciska.

    Brama w pozycji zamkniętej nie wyrywa ani nie wciska żadnego wózka gdyż ma rolkę
    najazdową z przodu.
> [...]
    > wózki zależy wprost proporcjonalnie od ogólnej masy bramy i i odwrotnie
    > proporcjonalnie od rozstawu wózków - z rozstawu wynika długość elementu
    Dlatego w takich nietypowych sytuacjach niezłym pomysłem mógłaby być druga rolka
    najazdowa jak brama jest w pozycji otwartej

  • 10. Data: 2013-09-04 20:06:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 września 2013 19:05:10 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Brama w pozycji zamkniętej nie wyrywa ani nie wciska żadnego wózka gdyż ma rolkę
    najazdową z przodu.

    Mysle ze chodzi o samonosna, ktora nie ma zadnego wozka bo to jest troche
    przesrane w zime - ciagle bedzie to zamarzalo i brama sie bedzie wykolejac :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.