  • 31. Data: 2009-05-10 13:39:49
    Temat: Re: Budowa domu - koszt.
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 10 Maj, 00:21, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Mnie jak ktos pyta ile trzeba na dom to odpowiadam, jak masz dzialke z
    > mediami i nie masz 300 000 w kieszeni do wydania to w ogole o budowie nie
    > mysl. Tak to widze na dzis. Nie mam pojecia jak mozna zbudowac dom za 200
    > 000 nawet samemu, no chyba ze dom to tylko dumna nazwa.

    100% zgody - chyba zaliczyłem Cię do grupy która twierdzi że zbuduje
    120 metrów za 240 tysi :-) I zdaje się że wdaliśmy się w akademicką
    dyskusję na zupełnie inne tematy.

    Co do pozostałych argumentów - dzwonić i jeszcze raz dzwonić, robić
    różnymi ekipami (murarzy miałem z Podhala, tynkarzy z Warmii) -
    deweloperzy są dla tych co jeżdżą Jaguarem na Bahamy, pracować w
    weekendy (właśnie wróciłem z charówki :-)) - jedyne co chciałem
    powiedzieć to w żadnym wypadku nie wychodzić z założenia że da się
    zbudować kompletny dom 120 metrów za 240 tysi - chyba że będzie robiło
    się wszystko samemu.

    Pzdr
    Mat

  • 32. Data: 2009-05-10 15:21:47
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Mat" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    >100% zgody - chyba zaliczyłem Cię do grupy która twierdzi że zbuduje
    >120 metrów za 240 tysi :-) I zdaje się że wdaliśmy się w akademicką
    >dyskusję na zupełnie inne tematy.

    Pewnie tak. :-))

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2009-05-10 18:20:12
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Mat" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...
    On 9 Maj, 19:30, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    Wycena na poziomie 240 tysięcy za wykończony 120 metrowy dom nie
    przekonuje mnie zupełnie nawet jeśli sam wyszukujesz ekipy etc. Tak na
    prawdę musisz zdecydowaną większość robić sam.

    Już Tobie pisze jak jest u mnie.
    Dom 10,5 na 10,5 metra oparter i poddasze uzytkowe, garaż w bryle. Dach
    kopertowy+ dwie lukarny. Wg podłóg 170mkw,- do podatku 120mkw(bo sam
    mierzyłem skosy itp;) )
    Wydałem 240tys + 60tys działka(kupiłem z projektem i pozwoleniem na budowe.
    Media:prąd 2200zł woda+kanaliza 3000zł.
    Dom: materiały 200tys, robocizna 40tys.
    Piszesz że na dom potrzeba 400tys- zgadza się. Jak nie szukasz tańszych ekip
    jak nie kupujesz rozsadniew materiałów to tak jest.
    Jak nie masz czasu na dzwonienie, na pilnowanie itp to do moich kosztów
    dolicz 100tys materiały(bez ostrych negocjacji i porównywania cen ostro
    Ciebie skroja hurtownicy) + 100tys robocizna(brak tańszych ekip, weźmiesz
    pewnie ekipy robiące z materiałem a to jest oczywiście drożej itp)
    Przykładowe inne oszczednosci: niektórzy płaca za drzwi 8000zł(bo Gerda) a
    tymczasem takiej samej jakosci albo lepsze można kupić za 3tys. Można
    przepłacic kolejne kilka tysiecy zamawiajac np. okna z pakietem trójszybowym
    i montaż trójwarstwowy czy jak to się nazywa(u mnie różnica w cenach okien
    miedzy najtańsza a najdrozszą oferta to było kilka tysiecy(a kosztorysy z
    firm niegarażowych). Na te okna które mam i tak w końcu dostałem chyba ze
    3tysiaki rabatu w stosunki do cen katalogowych)
    I można tak prawie bez końca. Drewno na więzbe- róznice w cenach koszmarne.
    Dachówki, okna dachowe rynny itp- ostar negocjacja cen i jest kilka tysiecy
    w kieszeni. Hydraulika i elektryka też.

    Kris