  • 1. Data: 2009-05-05 23:00:20
    Temat: docieplenie raz jeszcze :)
    Od: "Pablo Puertorican" <p...@o...pl>

    Witam!!!!!!

    Mam taki problem - dom budowany w 1980 roku. Technologia następująca - całe
    1 piętro (w którym my mieszkamy tzn. młodzi :)) ma ściany z czegoś co się
    nazywa suprema. Mam pytania :

    1. Jak jest z supremą, z jej właściwościami jeśli chodzi o izolowanie
    ciepła? Czy mi się dobrze wydaje że jest źle?
    Ogólnie mamy problem żeby coś wkręcić w ściane (w środku jest coś jakby
    drewniane trociny)

    2. Z uwagi na to że zimą nie jest najlepiej z dociepleniem postanowiłem
    docieplić wszystko z zewnątrz. Podłogi już są docieplone (wełna + maty
    wygłuszające + osb + pianka + panel).

    Teraz co do tego docieplenia ścian. Chodzi o to, że to jest 1 piętro,
    spadzisty dach który tworzy taki jakby niski, wąski korytarz za każdą ze
    ścian u nas, taki tunel.

    Dzisiaj tam wlazłem i od razu cały oblazłem takimi cienkimi włoskami silnie
    drapiącymi bardzo trudnymi do usunięcia. To chyba jest wata szklana? Całe
    docieplenie wygląda tak, że na podłogę w tym tunelu nakładzione jest to co
    kłuje no i jakieś brudne strasznie stare szmaty.

    Co sądzicie o tym aby usunąc te wszystkie szmaty i to co kłuje, wrzucić na
    podłogę warstwę wełny i dokręcić to cienką płytą osb?

    Na ściany w tunelu chciałem zrobić coś takiego - profile, między profile
    równo wełna i dokręcamy do profili cienkie osb. Czy do profili można
    dokręcić osb? kg można ale osb?

    Na koniec ostatnie pytanie - na tarasie domu mam na tą ścianę z supremy
    nabite równo deski (wygląda prawie jak saiding). Czy można na te deski
    (uwaga wszystko jest na zewnątrz) walnąć profile + wełna + cienkie osb + na
    to panele z castoramy?

    pozdrawiam i dzięki :)
    Maciek

  • 2. Data: 2009-05-06 00:32:57
    Temat: Re: docieplenie raz jeszcze :)
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > ciepła? Czy mi się dobrze wydaje że jest źle?
    > Ogólnie mamy problem żeby coś wkręcić w ściane (w środku jest coś jakby

    ocieplaja tak jak OSB czyli prawie wcale

    > 2. Z uwagi na to że zimą nie jest najlepiej z dociepleniem postanowiłem
    > docieplić wszystko z zewnątrz. Podłogi już są docieplone (wełna + maty
    > wygłuszające + osb + pianka + panel).

    i dobrze ze ocieplone, folia rozumiem tez jest?

> [...]
    >
    > Co sądzicie o tym aby usunąc te wszystkie szmaty i to co kłuje, wrzucić na
    > podłogę warstwę wełny i dokręcić to cienką płytą osb?

    wywal to w diably (wate szklana ruszaj tylko w porzadnej masce
    przeciwpylowej i ciuchach na straty
    jak nie chcesz miec klopotow ze zdrowiem i to powaznych)
    welny nie sciskaj jak masz po niej chodzic daj twardsza,
    i znowu folia zagubila sie?

    > Na ściany w tunelu chciałem zrobić coś takiego - profile, między profile
    > równo wełna i dokręcamy do profili cienkie osb. Czy do profili można
    > dokręcić osb? kg można ale osb?
    mozna
    pamietaj jeszcze o foli (paroizolacja)

> [...]
    > nabite równo deski (wygląda prawie jak saiding). Czy można na te deski
    > (uwaga wszystko jest na zewnątrz) walnąć profile + wełna + cienkie osb +

    tu uwazaj
    OSB nie przepuszcza wilgoci
    zadziala jak folia (no prawie)
    deski po takim manewrze moze trafic jakis grzyb lub plesn
    lepiej podaj wszystkie warstwy sciany to bedzie latwiej cos sensownego
    doradzic

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl