  • 1. Data: 2009-05-05 20:09:46
    Temat: Budowa domu - koszt.
    Od: Adam Laszuk <s...@w...pl>

    Szanowni,

    Mam zamiar w przyszłym roku rozpocząć budowę domu. ok. 120m2.
    Będę niezmiernie wdzięczny jeżeli ktoś pomoże mi z kilkoma kwestiami:)

    Chciałbym wiedzieć jaki jest realny koszt budowy wraz z wykończeniem
    (średni standard - raczej niższy średni) Najlepiej gdyby ktoś budował
    podobną prostą chałupę i prowadził wnikliwe kalkulacje kosztów i
    oczywiście chciał się tym podzielić.
    Zamieszczam link z rozkrojem domu, który mnie interesuje.
    http://www.budujemydom.pl/component/option,com_conte
    nt/task,specialblogcategory/act,view/id,9370/Itemid,
    306/
    Zamieszczony na stronie kosztorys moim zdaniem jest niestety nieaktualny.

    Bardzo proszę o poważne potraktowanie mojej prośby.

    Serdecznie pozdrawiam,

  • 2. Data: 2009-05-05 21:13:22
    Temat: Re: Budowa domu - koszt.
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Koszt budowy domu 120 m2 niemal 500 tys zł? Chyba sporo za duzo, chyba, że
    wysoki standard wykończenia.

    --
    Mariusz

  • 3. Data: 2009-05-05 21:51:20
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam Laszuk" <s...@w...pl> wrote:
> [...]
    306/
    > Zamieszczony na stronie kosztorys moim zdaniem jest niestety nieaktualny.

    Witam,
    Myślę, że kosztorys bardzo realny, choć niektóre elementy są zawyżone... Np.
    parapety z granitu czy okna dachowe. Z drugiej strony, niektóre elementy
    wykonane materiałami z raczej niskiej półki...

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2009-05-06 05:53:06
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    Użytkownik "Adam Laszuk" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    306/
    > Zamieszczony na stronie kosztorys moim zdaniem jest niestety nieaktualny.

    Co do projektu bardzo mnie zainteresowął bo piszesz 120m2 a widze że ma
    wszystko czego szukam (no wejście z garażu bezpośrednio do holu bez śluzy,
    ale patrzę na stronie jest juz 145m2 i do tego nie wliczony garaż na 2
    stanowiska (a w nietkórych projektach podają powierzchnię użytkową netto i
    to jest bez garażu, a powierzchnai użytkowa jest z garażem)

    Widze że interpretacji powieżchni użytkowej jest bardzo wiele. Ci z tej
    strony w poradach nic o garazu nie podają, wyłaczją klatki schodowe i licza
    połowę powierzchi o wysokości o 1,4 do 2,2m
    Inni nie wliczają po prostu poniżej 1,9m inni poniżej 1,8m

    Ja już się chyba poddałam z dokładnymi wyliczeniami na tym etapie. Kupuję
    projekt i będę starął się racjonalnie ograniczać koszty na każdym etapie,
    moze jakieś pomieszczenie będę później sam wykańczał. Zobaczymy.
    Wychodzi mi póki co bez kupienia projektu, jego modyfikacji łamigłowką ze
    zbyt dużą ilością niewiadomych, choćby zmiany cen materiałów.

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 5. Data: 2009-05-06 06:02:46
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Adam Laszuk <s...@w...pl> wrote:

    > Bardzo proszę o poważne potraktowanie mojej prośby.

    Przejrzałem kosztorys pod kątem pozycji, z którymi sam się aktualnie
    męczę i owszem, wydaje m się on nierealny, ale nie z powodu cen,
    tylko podawanych ilości. Ilość stali np. wydaje mi się zaniżona,
    natomiast taki drut wiązałkowy... tak, wiem, to akurat kosztów nie
    zrobi, ale 80kg drutu wiązałkowego????? To by na 4 domy starczyło!

    J.

  • 6. Data: 2009-05-06 07:31:07
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Zamieszczony na stronie kosztorys moim zdaniem jest niestety nieaktualny.
    >
    > Bardzo proszę o poważne potraktowanie mojej prośby.

    ~
    Kosztorys moim zdaniem sporo zawyżony
    Taki dom powinieneś postawić w cenie do 300tys(wliczam w to 60tys cene
    działki). Ja budowałem w okresie 10-2007do 08-2008 dom troszkę bardziej
    skomplikowany(dach kopertowy z lukarnami itp) i tak to mniej wiecej wyszło.
    Warunek: sam kupujesz materiały, sam szukasz tańszych a dobrych ekip i sam
    wszystkiego musisz dopilnować.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-05-06 08:11:57
    Od: "e2rd / Darek K." <q...@r...pl>

    Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
> [...]
    > wyszło. Warunek: sam kupujesz materiały, sam szukasz tańszych a dobrych
    > ekip i sam wszystkiego musisz dopilnować.

    Postawić za 240 000 w życiu nie dasz rady nie robiąc praktycznie wszystkiego
    samodzielnie. Albo ja mieszkam w innej Polsce ;)

    Jeżeli komuś się udało to gratuluję (zapisywałeś wszystkie wydatki?). Dom
    160m, w tym 125 pow. uż. stoi ocieplony z zagruntowanymi ścianami za 220 000
    tysięcy, z czego na ludzi do pomocy wydałem 17 000zł. Fundamenty, ściany,
    dach, ocieplenie samodzielnie. Z frykasów tylko rekuperacja (koszt 7500zł +
    ew. kocioł na ekogroszek za ponad 6000). W środku tynki, posadzki, sufity do
    pomalowania i opłytkowania. Wkopana oczyszczalnia. Dach banalny dwuspadowy
    OSB+papa+gonty po 32zł/m2 (USD był po 2zł).

    Za robociznę musiałbym dołożyć lekko 50 tysięcy, pomijam dużo materiałów
    załatwianych taniej/od producentów (np. okna - 4 duże + 4 małe w tym 3 z
    mlecznym szkłem + tarasowe 4m x 2,3m barwione w masie okleinowane na
    niestandartowy kolor łącznie z montażem niecałe 10tys, najtańsze
    porównywalne w okolicy kosztowały od 17-18 tysięcy w górę).

  • 8. Data: 2009-05-06 08:36:31
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "e2rd / Darek K." <q...@r...pl> napisał w wiadomości

    > ew. kocioł na ekogroszek za ponad 6000). W środku tynki, posadzki, sufity
    > do pomalowania i opłytkowania.

    Instalacje tez masz skoro otynkowane? CO podlogowka, czy grzejniki, wisza na
    scianach czy do kupienia? Spieta kotlownia?

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-05-06 08:45:06
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Postawić za 240 000 w życiu nie dasz rady nie robiąc praktycznie
    > wszystkiego samodzielnie. Albo ja mieszkam w innej Polsce ;)

    Uwierz mi- ja dałem rade
    Robocizna stanu surowego zamknietego(mury dach, okna rynny itp)- 29tys. We
    własnym zakresie robiłem sporo tzw. wykończeniówki(ocieplenie, poddasze,
    malowanie)
    Do zrobienia mam jeszcze elewacje- sam tynk bo styro+ siatka+grunt juz jest-
    koszt to ok 7000zł, wybrukować podjazd przed domem koszt- 2000zł, podbitka
    1500zł
    Płoty zywopłot, trawka itp juz jest- mieszkam od lipca 2008
    http://www.dobredomy.pl/?id_project=39,
    Sąsiad obok buduje taki dom, za dwa miechy się wprowadza wydał sporo mniej
    odemnie.
    Za 500tys to można kupic gotowy dom z dziłaką itp. i tylko się wprowadzać
    A w cenie wliczony jest przeciez zysk developera i to spory

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-05-06 08:53:55
    Od: "e2rd / Darek K." <q...@r...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w>> ew. kocioł na
    ekogroszek za ponad 6000). W środku tynki, posadzki, sufity

    > Instalacje tez masz skoro otynkowane? CO podlogowka, czy grzejniki, wisza
    > na scianach czy do kupienia? Spieta kotlownia?

    Elektryka na gotowo, CO + woda również, grzejniki na ścianach + dwa kanałowe
    przy oknie tarasowym, kotłownia podpięta, całą zimę lekko grzałem.

    W ścianach w każdym pomieszczeniu 2 rurki od gniazdek nieuzytkowe poddasze,
    docelowo pod RTV + komp/każdą inną potrzebną sieć.

    Instalacja alarmowa rozpięta w całym domu bez czujników/centralki.

    Pozdr,
    e2rd
    Darek K.