  • 31. Data: 2012-05-29 10:50:28
    Temat: Re: C.W.U. prądem wyniki
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 maja 2012 08:11:30 UTC+2 użytkownik Robert G napisał:
    > Ja dok�adnie nie mierzy�em, ale...
    > palďż˝ co drugi dzieďż˝ i grzejďż˝ zasobnik 300l od ok 12-14 st do 60 stC
    > Czasu to zajmuje jakie� p�tora - dwie godziny razem z nagrzaniem kot�a,
    > w�gla schodzi mi ok 5 kg na takie jedno nagrzanie. Nadmiar ciep�a idzie
    > do pod�og�wki.

    To Ty zas malo tej CWU uzywasz, choc zasobnik grzany do 60stC to jednak duzo wiecej
    cieplej wody niz taki sam zasobnik grzany do ~46stC (ja do tylu grzeje - wiecej pompa
    nie da rady). No i nie rozumiem czemu piszesz, ze grzejesz od 12-14stC - chyba nie
    wychladzasz calego baniaka do takiej temperatury? :) U mnie histereza to 5stC - jak
    spadnie ponizej 41stC to wlacza sie znowu dogrzewanie.

    I tak wychodza dwa dogrzewania po 40 minut kazde, na dobe. Przy srednim zuzyciu ok
    2,5kW daje to dobowo 3,25kWh, miesiecznie ~98kWh - calosc w II taryfie po 0,322 pln =
    31,5 pln :) W weekendy (jak sie kapiemy, haha - zarcik taki) jak idzie wiecej cieplej
    wody na generalne porzadki czasem wlaczy sie dogrzewanie trzeci raz. Srednio wychodzi
    te 40 pln / mc. Ale jest nas tylko dwojka, ogolnie wody schodzi 7-9m3 / mc.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 32. Data: 2012-05-29 12:01:19
    Temat: Re: C.W.U. prądem wyniki [OT]
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > http://tanieogrzewanie.istore.pl/pl/inteligentny-dom
    -centrala-alarmowa-plc-pomiar-temperatury-termostaty
    -obsluga-przez-internet-z-pc-i-komorek-z-androidem.h
    tml
    > Mam dokładnie ten. Super działa. Ma termostaty, alarm, 32 dallasy itp.

    na stronie piszą że działa z iPhone, iPad i iPod
    interesuje mnie szczególnie to ostatnie...

    nie wiesz może jak to współpracuje z iPod'em? ;-)

  • 33. Data: 2012-05-29 12:10:29
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > To Ty zas malo tej CWU uzywasz, choc zasobnik grzany do 60stC to jednak duzo wiecej
    cieplej wody niz taki sam zasobnik grzany do ~46stC (ja do tylu grzeje - wiecej pompa
    nie da rady).

    jeden zasobnik na dwa dni mi normalnie wystarcza...
    Zimą - kiedy kocioł pracuje w trybie ciągłym - wodę w baniaku grzeję do
    45 stC - to w 2/3 jego wysokości, ale teraz grzeję na max - do 60, bo na
    tyle pozwala sterownik kotła, ale górą jest woda cieplejsza.

    No i nie rozumiem czemu piszesz, ze grzejesz od 12-14stC - chyba nie
    wychladzasz calego baniaka do takiej temperatury? :)

    no jak to nie... przeciez jak nagrzeję wodę w poniedziałek wieczorem, to
    kocioł rozpalam dopiero w środę, a do tego czasu z reguły woda w baniaku
    jest już w temp wody z wodociągu - sterownik pokazuje mi ok 12, czy może
    15 stC, zależnie od tego jakie było ostatnio zużycie.

    U mnie histereza to 5stC - jak spadnie ponizej 41stC to wlacza sie znowu
    dogrzewanie.

    Jak kocioł u mnie pracuje w ciągłym trybie - sezon grzewczy - to
    histereza jest 8 stC
    i jest ok :-) woda leci z kranów nie za gorąca, ale też nie chłodna -
    jest w sam raz.

    Teraz...
    taka uroda grzania węglowego. Palę przez te dwie godz, może trzy, kiedy
    się kąpią, a potem kocioł gaszę i woda jest jeszcze na drugi dzień, a
    czasem i na trzeci. Latem nie potrzeba tak gorącej wody, to i mniej jej
    schodzi.

    do obliczeń przyjmuję, ze co dwa dni palę, ale w praktyce i co trzy się
    zdarza...

    pozdr
    Robert G.

  • 34. Data: 2012-05-29 12:11:25
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Robert G" <r...@g...pl> wrote in message

    > Ja dokładnie nie mierzyłem, ale...
    > palę co drugi dzień i grzeję zasobnik 300l od ok 12-14 st do 60 stC
    > Czasu to zajmuje jakieś półtora - dwie godziny razem z nagrzaniem kotła,
    > węgla schodzi mi ok 5 kg na takie jedno nagrzanie. Nadmiar ciepła idzie do
    > podłogówki.

    Tak to jest normalne zachowanie wielu sterowników.podczas ładowania c.w.u. U
    mnie rusza pompa i ciepło do kaloryferów.

    > czyli koszt ok 4 zł za nagrzanie 300l wody. Takich nagrzań w miesiącu mam
    > 15, czyli 60 zł/mc.

    Tak to jest tanio ale czy co 2 dni ci wystarcza? Mnie by nie wystarczyło,
    szczególnie jak córka się kąpie :-)

  • 35. Data: 2012-05-29 12:13:35
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote in message
    > Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zbiornik 300l z dwoma węzownicami, górna mniejsza zasilana z kotla
    > gazowego ogrzewa około 120l wody. Aby zagrzać gazem do 60stC kocioł
    > Vaillant potrzebuje około 20minut i zuzywa w tym czasie około 0,8m3 gazu.

    A ile razy dziennie ? Bo te 0.8m3 to 2zł powiedzmy. 120L rozwarstwione z
    zimną wodą w połowie zbiornika szybko traci ciepło.

  • 36. Data: 2012-05-29 12:19:26
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik qlphon napisał:

> [...]
    >
    > na stronie piszą że działa z iPhone, iPad i iPod
    > interesuje mnie szczególnie to ostatnie...
    >
    > nie wiesz może jak to współpracuje z iPod'em? ;-)

    Normalnie, uploadujesz sobie muzyczkę, a sterownik gra zaworami :)

    pozdrawiam
    rafał

  • 37. Data: 2012-05-29 13:09:11
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby akwarium aż tyle żarło... W sumie im
    > większe, tym bardziej stabilne, czyli mniej potrzeba sztucznej kontroli
    > parametrów.

    Sztuczna kontrola - to sonda pH, butla CO2, światło - 300 W 12 godzin,
    filtr - razem jakieś 400 W 12 godzin.

    > Jaki masz stały średni pobór przez to akwarium? 100W?

    > ROTFL

    Nie ma sięz czego śmiać :)))

    MS

  • 38. Data: 2012-05-29 13:33:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 maja 2012 12:10:29 UTC+2 użytkownik Robert G napisał:

> [...]
    > jest już w temp wody z wodociągu - sterownik pokazuje mi ok 12, czy może
    > 15 stC, zależnie od tego jakie było ostatnio zużycie.

    Chyba dalej sie nie rozumiemy! W ktorym miejscu masz czujnik temperatury ? Zdaje mi
    sie, ze bardziej nizej, niz wyzej, no chyba ze faktycznie co drugi dzien kapiesz sie
    w wodzie o temperaturze 12-14stC ? :) Inaczej spytam -> jaka ma temperature woda
    lecaca z kranu w "najchlodniejszym" momencie ?
    pozdr.

    --
    Adam

  • 39. Data: 2012-05-29 13:36:26
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]

    >jaka ma temperature woda >lecaca z kranu w "najchlodniejszym" momencie ?

    Wg mnie to kiepsko wygląda :-) Jak się zużyje połowę nawet bardzo goracej
    wody w zasobniku to za kilka godzin reszta ma już temperature niezdatną do
    kąpieli.

  • 40. Data: 2012-05-29 13:47:07
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "qlphon" <q...@p...fm> wrote in message

> [...]
    >
    > na stronie piszą że działa z iPhone, iPad i iPod
    > interesuje mnie szczególnie to ostatnie...
    >
    > nie wiesz może jak to współpracuje z iPod'em? ;-)

    Mam Androidy, nie wiem co applami. Zresztą appli nie chcę miec, bo jak
    idziesz na spotkania z dyrektorami to nie ma jak wyjąć baterii tylko trzeba
    telefon zostawiać ochronie, a oni mogą sobie przeglądać zawartość.