  • 41. Data: 2012-05-29 13:47:44
    Temat: Re: C.W.U. prądem wyniki
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 maja 2012 13:36:26 UTC+2 użytkownik kiki napisał:

    > Wg mnie to kiepsko wygląda :-) Jak się zużyje połowę nawet bardzo goracej
    > wody w zasobniku to za kilka godzin reszta ma już temperature niezdatną do
    > kąpieli.

    Nie do konca - u mnie na dole potrafi byc 20, na srodku 30, a na gorze 40stC. Przy
    grzaniu (tym ktore trwa 40 minut) mam wlaczona dodatkowa pompke (3m3/h z mosieznym
    korpusem) ktora miesza wode w calym zbiorniku - dzieki temu mam rowne 46stC od samego
    dolu do samej gory.

    Jak masz skopana cyrkulacje to tez zbiornik sie szybciej miesza :) Moja cyrkulacja
    jest w obiegu zamknietym ZA zbiornikiem, na zaworze termostatycznym. Chodzac - chodzi
    w obiegu zamknietym poza zbiornikiem, przez co woda w zbiorniku miesza sie w
    minimalnym stopniu.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 42. Data: 2012-05-29 13:51:35
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    ps.com...

> [...]
    > termostatycznym. Chodzac - chodzi w obiegu zamknietym poza zbiornikiem,
    > przez co woda w zbiorniku miesza sie w > minimalnym stopniu.

    Ale ja nie mam cyrkulacji włączonej. Jak chcę się wykąpać to poprzez
    Androida i PLC włączam sobie pompę cyrkulacji i dopiero miesza sie woda. Mam
    rury tak długie, że trzymanie w nich wody w gotowości było zupełnie
    nieekonomiczne. niestety mycie rąk na szybko jest w zimnej. Pompa potrzebuje
    5 minut żeby dossać wodę do ostatniej łazienki.

  • 43. Data: 2012-05-29 14:26:23
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Wg mnie to kiepsko wygląda :-) Jak się zużyje połowę nawet bardzo goracej
    > wody w zasobniku to za kilka godzin reszta ma już temperature niezdatną do
    > kąpieli.

    To masz chyba baniak na leżąco zainstalowany. U mnie w 300 litrowym baniaku
    stojącym, na wieczór często w górnej części zostaje wody o sporej
    temperaturze. Do rana spada zaledwie o kilka stopni. Np. z 60stC w górnej
    cześci przy 10-20 w dolnej to na rano w górnej mam nadal ponad 55stC.

    Marek

  • 44. Data: 2012-05-29 14:27:59
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > nieekonomiczne. niestety mycie rąk na szybko jest w zimnej. Pompa
    > potrzebuje 5 minut żeby dossać wodę do ostatniej łazienki.

    Boszzzz. Jaka perwersja. To wy już komputery i roboty do kąpieli
    zatrudniacie?

    Marek

  • 45. Data: 2012-05-29 14:39:55
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote in message
    > Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Boszzzz. Jaka perwersja. To wy już komputery i roboty do kąpieli
    > zatrudniacie?

    Nie komputery ale PLC sterowane z internetu PLC2011A0 to przekaźnik i nim
    steruję obwodami z telefonu, tabletu i komputera.
    Nie ma innej rady. Kable nie wszędzie dochodzą, a tak wystarczy wifi w domu.
    mam to już ponad rok i rozbudowuję sobie we własnym zakresie. Działa
    przepieknie.

  • 46. Data: 2012-05-29 14:45:24
    Od: "kiki" <...@p...pl>

> [...]
    > temperaturze. Do rana spada zaledwie o kilka stopni. Np. z 60stC w górnej
    > cześci przy 10-20 w dolnej to na rano w górnej mam nadal ponad 55stC.

    Ja mam zasobnik Galmet-u 400L. Mam czyjnik na dole, na górze zamiast tego
    zegarowego dałem Dallasa DS18B20 i po środku wywierciłem dziure w obudowie,
    wydłubałem trochę pianki, wsadziłem kolejny DS18B20 i zapiankowałem.
    Jeżeli trochę zużyję to fakt, na dole zawsze się robi zimna woda natychmiast
    ale jak zuzyję połowę, że termometr w połowie pokazuje już poniżej 40 to
    dolna woda chłodzi górną i na dole się lekko podnosi, a góra szybciej
    stygnie.
    Zdecydowanie na 2 dni nie wystarczy wody.
    Z pieca pchałem go 60 stopni na dole. jeszcze wybiegiem pompy stabilizowałem
    temperaturę na całej wysokości.
    Przy prądzie tylko połowa jest goraca.

  • 47. Data: 2012-05-29 16:33:50
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik kiki napisał:

    > Wg mnie to kiepsko wygląda :-) Jak się zużyje połowę nawet bardzo
    > goracej wody w zasobniku to za kilka godzin reszta ma już temperature
    > niezdatną do kąpieli.

    Nie...
    Woda jest w temperaturze zdatnej do użytku przez tak długi czas, dokąd
    jej nie wyczerpię.
    nie zaobserwowałem zjawiska szybszego wychładzania wody w momencie
    zmniejszenia ilości ciepłej.
    Na dwa do trzech dni wystarcza. Pewnie, że na trzeci dzień woda jest już
    letnia, ale na drugi nie zdarzyło się, żeby była jakaś chłodna.
    stąd przyjmuję, że palę co drugi dzień, ale i co trzeci się zdarza...
    dyskomfortu nie ma...
    baniak stoi pionowo, a czujnik temp jest gdzieś nieco powyżej połowy
    wysokości.

  • 48. Data: 2012-05-29 16:39:01
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik kiki napisał:

    > Tak to jest normalne zachowanie wielu sterowników.podczas ładowania
    > c.w.u. U mnie rusza pompa i ciepło do kaloryferów.

    nie... podłogówka jest sterowana osobnym sterownikiem i mogę ją w każdej
    chwili wyłączyć, ale zostawiam, bo lepiej niech nadmiar ciepła pójdzie w
    podłogę, niż w komin hehe

    > Tak to jest tanio ale czy co 2 dni ci wystarcza? Mnie by nie
    > wystarczyło, szczególnie jak córka się kąpie :-)

    tak. zdecydowanie wystarcza - rodzina 2 + 2... jak są goście to już nie
    wystarcza, ale to sporadycznie się zdarza.

  • 49. Data: 2012-05-29 17:15:20
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-05-2012 o 13:09:11 Maciej S. <m...@c...pl> napisał(a):

    > Sztuczna kontrola - to sonda pH, butla CO2, światło - 300 W 12 godzin,
    > filtr - razem jakieś 400 W 12 godzin.

    > Nie ma sięz czego śmiać :)))
    Na noc mógłbyś go wyłaczyć :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 50. Data: 2012-05-29 17:18:06
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-05-2012 o 08:50:48 4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zbiornik 300l z dwoma węzownicami, górna mniejsza zasilana z kotla
    > gazowego ogrzewa około 120l wody. Aby zagrzać gazem do 60stC kocioł
    > Vaillant potrzebuje około 20minut i zuzywa w tym czasie około 0,8m3 gazu.
    To ja grzeję 140l zbiornik płaszczowy dwa razy dziennie piecem gazowym
    po 30minut, temp 60-70st, gazu idzie około 1m3.

    --
    Pozdr
    JanuszK