  • 111. Data: 2011-08-07 20:56:29
    Temat: Re: CWU latem - kolektory czy pompa ciepła
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    wiadomości news:j1lvqq$v78$1@news.onet.pl...

    > Myślę że tak.
    > Co najwyżej niektórzy nie wiedzą, że powinni sprzęt serwisować.

    Tez mozliwe. :-)

    > Widzę że nie rozumiesz.
    > Serwis bojlera jest jakimś tam problemem, serwis bojlera ORAZ kilku
    > dodatkowych urządzeń też będzie, a największym jest wprowadzanie w błąd,
    > poprzez twierdzenie, że serwis nic nie kosztuje.

    Serwis kosztuje, ale tez nie wszystko trzeba serwisowac aby nie tracic
    gwarancji. O ile musisz serwisowac swoj zasobnik o tyle nie musisz
    serwisowac dolaczonych do niego kolektorow. Dolozenie ich nie spowoduje
    wiekszych kosztow poza tymi ktore i tak ponosisz.

    > A jednak.
    > Poprzednio czytałem że nie trzeba nic robić.
    > A jednak trzeba, do tego jednak by trzeba ten płyn sprawdzać częściej,
    > szczelność instalacji pewnie też.

    Przeciez pisalem wyzej, ze o ile nie straci wlasciwosci raz na piec lat
    glikol trzeba wymienic. Czyli przed wymiana sprawdza sie krzepliwosc i
    wymienia albo nie. Pewnie lepiej i tak wymienic, czyli dodatkowe sto pare
    zyli. Szczelnosci sie nie sprawdza chyba, ze ktos sobie cos tam ulepil wg.
    wlasnego pomyslu. Generalnie rurki na dach nie sa laczone, lub jesli to
    konieczne lutowane sa lutem twardym. Szczelnosc widac na manometrze przy
    zestawie pompowym. Pozostale polaczenia w zasadzie sa gwintowane lub
    skrecane na zlaczkie zaciskowe. Raz zrobione praktycznie nie ma prawa sie
    rozszczelnic.

    > Jak ktoś nie rozróżnia kosztów obsługi, od kosztów zużycia prądu, to się
    > nie dziwię, że mu banialuki wychodzą.
    > Ja tak mam, że lubię znać WSZYSTKIE koszty, a nie tylko część.

    No to jakie jeszcze koszty?

    > Bo tylko wtedy stanowi to problem.
    > Z kąpaniem się 2 osób dziennie problemu nie ma.

    U mnie w domu jest wiecej jak 2 osoby i kapia sie wszyscy co dzien. Dla
    dwoch osob to pewnie i nie warto co kolwiec kombinowac, bo i baniak 120
    litrow pewnie mogby byc mniejszy. Nie dowodzi to jednak bezsensu instalacji.

    > Uwierz mi - testuję to rozwiązanie przez lat 9.

    Ja grzalke testowalem pewnie dluzej jak Ty w poprzednim mieszkaniu.
    Wieczorem jak umylo sie dwie osoby to trzecia musiala czekac. Zadnych szans
    na druga taryfe, zreszta bez sensu jak tylko dla CWU.

    > Oczywiście że odejmuję te kilkaset zł od 8 tys które padło w tym wątku.

    Dla instalacji za 8 tys. zuzycie wody jest wieksze jak dla dwoch osob, wiec
    i koszty grzania beda wieksze. Ktos, kto dla singla montuje taki zestaw
    zwyczajnie sie nie zna.
    Tu np. jest taki zestaw:
    http://allegro.pl/zestaw-solarny-hewalex-2slp250-pro
    mocja-z-vat-23-i1715768178.html
    Po odjeciu podatku na gotowo tyle wyjdzie pewnie z rurkami na dach i
    otulina. Odjac od tego trzeba cene zasobnika ktory i tak powinien byc,
    powiedzmy 1000zl. W sumie na gotowo nie wiele ponad 5 tys a nie 8. Dla dwoch
    osob wystarczy pewnie jeden kolektor i zasobnik o pojemnosci takiej jak
    Twoj, czyli jeszcze taniej.
    Caly problem polega na tym, ze ludzie pisza 10 tys. i wiecej jako stala
    kwote inwestycji w kazdym przypadku. Cena co prawda jest realna, ale nie
    wszystkim potrzebna. Kazdy taki zestaw powinien wybrac pod siebie a to
    jednak nie to samo co gotowe zestawy za 10 tys.

    Pozdro.. TK

  • 112. Data: 2011-08-07 21:03:43
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Trudno to nazwać bezobsługowością, a jeszcze ta cena pelletu... 8-O.
    > To jak już się babrać to z węglem - na dłużej przynajmniej wystarczy 1
    > zasyp i mniej miejsca trzeba do składowania. Poza tym zapalarka, to bajer,
    > bo i tak kocioł się rozpala raz i się go w zasadzie nie wygasza.

    Wszystko co piszesz to prawda, tyle ze ja mam takie jedno pomieszczenie, a
    wlasciwie budynek z dosc sporymi stratami dobowymi. Nie oplaca mi sie grzac
    tego non stop, tylko od rana do powiedzmy 16. Zapalarka daje mi mozliwosc
    programowania pol godziny wczesniej. Nie ma tam instalacji CO i wchodzi w
    rachube tylko koza, albo jakis nadmuch. Gaz z nagrzewnicy odpada, bo
    smierdzi i kupe wilgoci.

    > Czyli jakies 1300zl/pol
    >
    > Czyli standard... 300 - 400 kWh/mc :-). Mnie też coś tyle wychodzi, ale
    > mam prąd po ok 54 gr/kWh - już teraz w taryfie G11.

    Tez mam G11 ale nieco drozej. Czy 300 - 400kWh to standard? Nie wiem, nigdy
    nad tym sie nie zastanawialem. Po prostu tyle jest. Gotuje na indukcji, wode
    na herbate grzeje tez na indukcji, wlasciwie to wszystko jest na prad wiec
    nie spodziewam sie jakichs nizszych fucktur niz reszta swiata. Dla tego tym
    bardziej zainteresowany jestem nizszymi oplatami stalymi za gaz przez jakies
    pol roku.

    Pozdro.. TK

  • 113. Data: 2011-08-07 21:18:28
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    wiadomości news:j1m3qm$fu3

    > Co nie przeszkadza wykorzystać II taryfy, jeśli się zakupi z głową sprzęt
    > agd.

    Ja tego nie neguje, tylko rozpatruje to pod moj wlasny sposob zycia i moje
    potrzeby.
    Jak zmywarka chodzi czasem dwa razy dziennie, obiadu z mikrofalowki nie
    jadam, telewizji nie nagrywam, samo sie nie prasuje, to po co mam dla
    jedynej CWU robic sobie w domu jakis oboz koncentracyjny? Mam gaz z rury,
    ale tu oplaty przez rok sa wyzsze jak przekrocze 1200m^3, wiec sila rzeczy
    szukam tanszych i bezobslugowych zrodel dla CWU na caly rok.

    Pozdro.. TK

  • 114. Data: 2011-08-07 21:20:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@l...pl> napisał w wiadomości news:

    > U mnie w domu jest wiecej jak 2 osoby i kapia sie wszyscy co dzien.

    Jeśli w wannie, to zdecydowanie II taryfa nie jest dla Ciebie.
    U mnie na szczęście większość kąpię się pod prysznicem, więc wystarcz.

    > Ja grzalke testowalem pewnie dluzej jak Ty w poprzednim mieszkaniu.
    > Wieczorem jak umylo sie dwie osoby to trzecia musiala czekac.

    Pewnie bojler miałeś ustawiony na 40 stopni.

    Ale kto mówi o 2 osobach?
    Cały czas mowa o 4 osobowej rodzinie.

  • 115. Data: 2011-08-07 21:27:21
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    wiadomości news:j1mvj8$jd$1@news.onet.pl...

    > Pewnie bojler miałeś ustawiony na 40 stopni.

    Byl taki myk, grzejemy rano na dzien do zmywania i wieczorem odpalamy do
    mycia sie i dzieci. Malolaty sie pomyly a my czekamy na wode. Fakt, ze nie
    do rana, ale wole on line.

    > Ale kto mówi o 2 osobach?
    > Cały czas mowa o 4 osobowej rodzinie.

    6 tysi z kawalkiem to chyba gorna granica.
    Mi chodzilo o nieco inny problem. Nie raz widze przyklady jak mantra 10 tys.
    za instalacje, a to przeciez nie tak.

    Pozdro.. TK

  • 116. Data: 2011-08-07 21:30:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > potrzeby.
    > Jak zmywarka chodzi czasem dwa razy dziennie,

    Czasem to u mnie też chodzi.
    Przy czym nie żałuję prądu z I taryfy jak jest impreza i potrzeba umyć
    naczynia po posiłku.
    W innych przypadkach praktycznie się nie zdarza - ale celowo mam 60 cm, więc
    naczynia z całego dnia mieszczą się bez problemu.

    >obiadu z mikrofalowki nie jadam, telewizji nie nagrywam, samo sie nie
    >prasuje, to po co mam dla jedynej CWU robic sobie w domu jakis oboz
    >koncentracyjny?

    U mnie na II taryfie chodzi pralka, zmywarka i cwu, czasem kuchenka
    (weekendy) nie sądzę żeby komuś prawiało to szczególny problem.
    Resztę używa się wtedy gdy jest potrzebna, ale ta reszta to nawet nie 1/3
    zużycia.

    > Mam gaz z rury,

    Ja też, ale używam go tylko do ogrzewania.
    Koszt zakupu dodatkowego wkładu kominowego i bojlera na gaz, jakoś mnie nie
    przekonał, żeby i cwu grzać gazem, pewnie nie byłoby taniej niż na II
    taryfie.
    Może tylko trochę wygodniej.

  • 117. Data: 2011-08-07 21:32:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > mycia sie i dzieci. Malolaty sie pomyly a my czekamy na wode. Fakt, ze nie

    Ale ja mam online.
    Od 15 do 20 spadek temperatury jest minimalny, więc spokojnie wystarcza.

    > 6 tysi z kawalkiem to chyba gorna granica.

    No nie wiem, jak ktoś pisął o 8 tys, to chyba ich sobie nie wymyślił,
    zwłaszcza że jak sąsiad się ostatnio napalił na te dotacje, to koszt solara
    wyszedł mu podobny, więc odpuścił.

  • 118. Data: 2011-08-07 21:44:46
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    wiadomości news:j1n09k$3hr$1@news.onet.pl...

    > Ale ja mam online.
    > Od 15 do 20 spadek temperatury jest minimalny, więc spokojnie wystarcza.

    Ale ciagle pozostaje drozszy prad w ciagu dnia. Dla swojej rodziny
    potrzebuje jakies 300 litrow wody o temp. 45C na mycie i straty. Na taki
    baniak w mieszkaniu sobie nie moglem pozwolic.

    > No nie wiem, jak ktoś pisął o 8 tys, to chyba ich sobie nie wymyślił,
    > zwłaszcza że jak sąsiad się ostatnio napalił na te dotacje, to koszt
    > solara wyszedł mu podobny, więc odpuścił.

    Oczywiscie, ze moze byc. Bazujemy tu na konkretnych przykladach. Mamy gotowy
    zestaw za konkretne pieniadze. Brakuje tylko rurek i kabla na dach. W miare
    latwo to oszacowac i cena calosci tez bedzie znana. Jak zrobi sie to w
    trakcie budowy wyjdzie taniej, a kredytu w ogole nie biore pod uwage.

    Pozdro.. TK

  • 119. Data: 2011-08-07 21:54:37
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    wiadomości news:j1n05q$304

> [...]
    > W innych przypadkach praktycznie się nie zdarza - ale celowo mam 60 cm,
    > więc naczynia z całego dnia mieszczą się bez problemu.

    Latem mi jakos nie starcza. Nie zeby co dzien, ale tak co drugi dzien
    zmywarka chodzi dwa razy.

> [...]
    > (weekendy) nie sądzę żeby komuś prawiało to szczególny problem.
    > Resztę używa się wtedy gdy jest potrzebna, ale ta reszta to nawet nie 1/3

    Nie wiem, nigdy tego nie liczylem. Jak popatrze na moc indukcji to prawde
    mowiac przestaje sie dziwic wysokoscia rachunkow.

> [...]
    > Koszt zakupu dodatkowego wkładu kominowego i bojlera na gaz, jakoś mnie
    > nie przekonał, żeby i cwu grzać gazem, pewnie nie byłoby taniej niż na II

    Jak Ci starcz to nie masz co kombinowac.

    Pozdro.. TK

  • 120. Data: 2011-08-07 21:57:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ale ciagle pozostaje drozszy prad w ciagu dnia.

    Nie używam, jesli piszesz o I taryfie.

    >Dla swojej rodziny potrzebuje jakies 300 litrow wody o temp. 45C na mycie i
    >straty. Na taki baniak w mieszkaniu sobie nie moglem pozwolic.

    Ja nawet więcej zużywam, grzejąc 120 l do 75 stopni (2-3 razy).
    To co się zużyje rano, jest dogrzane między 13 a 15.
    Wystarcza do 22, kiedy znowu włącza się grzałka.
    Kąpiąc się koło 24 praktycznie zawsze mam już znowu dogrzaną wodę do 60 i
    więcej stopni, co mi wystarcza na napełnienie wodą dużej wanny 255 l.

    > Oczywiscie, ze moze byc. Bazujemy tu na konkretnych przykladach. Mamy
    > gotowy zestaw za konkretne pieniadze. Brakuje tylko rurek i kabla na dach.

    I robocizny, żeby kupa szkła i żelastwa stała się instalacją.
    Spokojnie te 7-8 tys wyjdzie.