  • 31. Data: 2011-08-03 18:28:57
    Temat: Re: CWU latem - kolektory czy pompa ciepła
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości news:

    > W lecie tylko zasobnik z grzałką elektryczną.
    > Koszt miesięczny grzania wody to jakieś 100 złotych, czyli jakieś 600
    > złotych rocznie. Policz po ilu latach zwróci Ci się solar

    Wcale mu się nie zwróci.
    Ile kosztuje coroczny serwis solara z płynami?

  • 32. Data: 2011-08-03 18:52:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:

    > Myślę, że nie jest to problem...
    > Po prostu zakładasz jakiś sterownik, który odłącza grzałkę w godzinach
    > pierwszej taryfy i godzisz się z pewnym dyskomfortem - gorąca woda z
    > rana. jednak przy odpowiednio dużym zasobniku do wieczora będzie
    > spokojnie wystarczająco ciepła, kiedy wszyscy chcą się kąpać. Są
    > jeszcze te magiczne dwie godziny w ciągu dnia - i tu woda zostanie trochę
    > podgrzana.

    no i właśnie zaczyna sie problem...

    ja grzeję do 45 st mam mniejsze straty w II taryfie trzeba grzać do oporu
    aby mieć wodę a jak sie wodę zużyje w ciagu dnia (bo było duże sprzątanie)
    to musimy i tak grzez w I taryfie.

    > W kolejności od najtańszych:
    > drewno, węgiel, gaz z rury, gaz z butli, olej opałowy, prąd.
    >
    > Dla drewna są t naprawdę śmieszne sumy, ale dla wygodnych gaz z rury
    > wcale nie wychodzi bardzo drogo - w pięć stów wg wcześniejszych
    > wyliczeń da radę się zmieścić.

    zapominasz jednak o kosztach wstepnych przyłacza i instalacji gazowej

  • 33. Data: 2011-08-03 18:53:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Cavallino wrote:

    > Niby dlaczego?
    > Ja tak robię.
    >
    > Oczywiście - wymaga to pewnej dyscypliny.

    no i dochodzimy do słynnego problemu znanego mi z domu moich rodziców,
    planowanie kompieli :) dziekuję bardzo.

  • 34. Data: 2011-08-03 18:55:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wolim wrote:

    > W lecie tylko zasobnik z grzałką elektryczną.
    > Koszt miesięczny grzania wody to jakieś 100 złotych,

    wiesz, nie wszyscy tutaj to typowi Polacy, których codziennie można czuć w
    środkach komunikacji.

  • 35. Data: 2011-08-03 18:56:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Cavallino wrote:

    > Wcale mu się nie zwróci.
    > Ile kosztuje coroczny serwis solara z płynami?

    bez przesady jeśli solar jest ok zrobiony to nie trzeba jakiegoś strasznego
    serwisu co roku robić, wystarczy patrzeć czy trzyma ciśnienie oraz przed
    sezosnem zimowym sprawdzić mała próbkę na zamarzanie.

  • 36. Data: 2011-08-03 19:10:36
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Andrzej napisał(a):
    > Witam,
    > szukam rozwiazania do ogrzewania ciepłej wody poza sezonem grzewczym.

    I slusznie :)

> [...]
    > 100 l razem z pompą za ok. 4300. W tej konfiguracji jest troche mały
    > zbiornik, ale może by sie dało wymienic go na większy.

    Jezeli pompa ze zbiornikiem, to taki agregat, ktory stawiasz sobie w
    chalupie, to ja bym wzial pompe ciepla.
    Dlaczego?
    Bo w gratisie mialbym chlodzenie wnetrza chalupy przy okazji grzania
    CWU. I to za polowe ceny instalacji solarnej. Ktora jest IMO zbyt droga
    i na nic te wszystkie dofinansowania.
    Solary zrobie sobie kiedys sam - tutaj mam podejscie bliskie budyniowemu :)
    --
    zbigi i stopka zastepcza

  • 37. Data: 2011-08-03 19:20:00
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-08-03 20:55, Marek Dyjor pisze:

    > wiesz, nie wszyscy tutaj to typowi Polacy, których codziennie można czuć
    > w środkach komunikacji.

    Bzdury opowiadasz. U mnie 4-osobowa rodzina, więc co najmniej 4 kąpiele
    w ciągu dnia pod prysznicem plus co kilka dni kąpiele w wannie (dużej, a
    nawet bardzo dużej). Nie wychodzi więcej jak 100 złotych miesięcznie za
    grzanie wody. W tej chwili łącznie za prąd płacę 130 złotych
    miesięcznie... ale liczę się z wyrównaniem ok. 200 złotych za pół roku.

    Zasobnik 140 litrów i praktycznie się nie zdarza, żeby była zimna woda.

    Pozdry,
    MW

  • 38. Data: 2011-08-03 19:52:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 03-08-2011 o 21:20:00 wolim <n...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > grzanie wody. W tej chwili łącznie za prąd płacę 130 złotych
    > miesięcznie... ale liczę się z wyrównaniem ok. 200 złotych za pół roku.

    Ile u Ciebie kosztuje 1 KWh (łącznie z kosztami przesyłu i abonamentem) ?
    - Ja przez kilka lat grzałem wodę prądem i nigdy nie kosztowło mnie to
    mniej niż 150 -160 PLN miesięcznie - przy rachunkach za prąd na poziomie
    300 -360 PLN miesięcznie.
    Rodzina 2 + 2, zasobnik 160 l z grzałką 2 KW. Cena za KWh z ostatniej
    faktury - 0,479 PLN, taryfa G11.

    Pzdr
    TG

  • 39. Data: 2011-08-03 20:14:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    zbigi wrote:

> [...]
    > Bo w gratisie mialbym chlodzenie wnetrza chalupy przy okazji grzania
    > CWU. I to za polowe ceny instalacji solarnej. Ktora jest IMO zbyt

    cho cho cho..

    to te pompy ciepła mają aż tyle mocy chłodniczej :)

    bo imho one mają 3-4kw max więc wiele tym nie nachodzisz sie...

    zwykle zapotrzebowanie jednego pokoju wynosi ok 3-4 kw chłodu.

  • 40. Data: 2011-08-03 20:17:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > rachunkach za prąd na poziomie 300 -360 PLN miesięcznie.
    > Rodzina 2 + 2, zasobnik 160 l z grzałką 2 KW. Cena za KWh z ostatniej

    Ludzie potrafią sie dostosowac do róznych dziwnych warunków :)

    ja mam niestety burżujskie przyzwyczajenia :)