  • 91. Data: 2011-08-06 23:21:26
    Temat: Re: CWU latem - kolektory czy pompa ciepła
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:j1khch$agp$1@inews.gazeta.pl...

    > Oglądałem oferty pieców na pellet. jestem zainteresowany tematem bo czeka
    > mnie
    > modernizacja ogrzewania. Znalazłem takie co się same rozpalają. Jeden miał
    > nawet prasę do popiołu.

    O te piece sa super. Szukam czegos takiego, ale jako samodzielne urzadzenie
    grzewcze tj. z nadmuchem. Niestety ceny poki co nie zachecaja. Nie wiem tez
    jak jest z dostepnoscia peletu, ale programowanie odpalania to jest super
    wynalazek.

    Pozdro.. TK

  • 92. Data: 2011-08-07 06:58:13
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 06.08.2011 23:53, kogutek pisze:

    > Chcę coś takiego zrobić. Żeby nie rozszczelnić układu trzeba obudować
    > skraplacz szczelnym pudełkiem z blachy.
    rozumiem że jedną część klimatyzatora ma sie stać jakby grzałką w
    mikrobojlerze, który chcesz zbudować z blachy? to może być niewykonalne,
    zakładając ze element ogrzewający jest wykonany z aluminum i jego
    konstrukcja przypomina chłodnice. niemniej jednak, o ile zrozumiałęm
    zasadę działania - stawka jest wysoka - chętnie sam bym spróbował

    > Na razie robię coś innego, ale jak
    > skończę to zacznę robić układ do odzyskiwania ciepła z wody po kąpaniu bo ma
    > to sens.
    Każde takie urządzenie ma sens. Jednakże któryś z kolegów powyżej
    służnie zauważył ze jakiekolwiek dodatkowe inwestycje uzupełniające
    ogrzewanie węglowe - są nieuzasadnione finansowo. W przypadku Twoich
    pomysłów finansow o najbardziej korzystnym jest przeróbka klimatyzatora.

    ToMasz

  • 93. Data: 2011-08-07 07:14:02
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > jak jest z dostepnoscia peletu,

    Z tym pelletem weź pod uwagę jeszcze jeden drobny niuans...
    Pellet trzeba kupować kiedy jest tani i suchy - latem i wczesnym latem.
    Do tego potrzebujesz odpowiednie warunki jego przechowywania. Nie wiem
    ile m3 zajmuje tona suchego pelletu - to tylko o takim mówimy do palenia
    - ale na pewno jest tego więcej niż węgla objętościowo. [ekogroszku -
    niech będzie]

    Dochodzą zatem koszty jego przechowywania, bo węgiel złożysz pod byle
    wiatą, a pellet już musi mieć odpowiednie warunki przechowywania przez
    te kilka miesięcy.

    Jak pellet będziesz kupował zimą, to kupisz go dużo więcej i dużo więcej
    spalisz, bo będzie mokry - mniej opłacalne.

    A tak na marginesie Maniek... z ciekawości spytam, ile kWh prądu
    zużywasz miesięcznie?

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 94. Data: 2011-08-07 07:56:54
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

> [...]

    > ogrzewanie węglowe - są nieuzasadnione finansowo. W przypadku Twoich
    > pomysłów finansow o najbardziej korzystnym jest przeróbka klimatyzatora.

    Pudełko to pomysł na konstrukcję bez rozszczelnienia. Nie będę tak robił. Od
    zera zrobię. Czyli dwa wymienniki ciepła Raptem to parę metrów zwiniętej w
    sprężynę miedzianej rurki zamknięte w większej rurce. Nie wszędzie jest sens
    grzania węglem. Mieszkam w kamienicy. Posiadanie dwu funkcyjnego pieca na
    węgiel nie ma uzasadnienia. Jeśli już to pellet. Ale nie spotkałem pieców na
    pellet o tak małych mocach jak potrzebuję. Jak mi się uda oszczędzić z 40
    złotych na miesiąc to będzie prawie 500 złotych rocznie. Jednemu nie warto się
    schylić po 500 złotych a mnie warto. Poza tym wkurza mnie wylanie codziennie
    do kanalizacji ciepłej wody z dwóch kąpań. Wody której jedyną wadą jest
    zanieczyszczenie mydłem.

  • 95. Data: 2011-08-07 08:39:06
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    robercik-us <r...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > spalisz, bo będzie mokry - mniej opłacalne.
    >
    > A tak na marginesie Maniek... z ciekawości spytam, ile kWh prądu

    Pellet od dłuższego czasu kupuję jako żwirek dla kota. Nie zauważyłem żeby
    jego ceny się zmieniały w zależności od pory roku. Co do jakości. Na składzie,
    przynajmniej tym na którym kupuję, pellet jest przechowywany w wydzielonym
    pomieszczeniu. Pellet nie może być mokry albo wilgotny bo się w trociny
    zamienia. Puchnie i rozsypuje się na pył. Chociaż nim nie palę to mam z nim
    kontakt codziennie. W zimę może być zimny, nic więcej mu się nie stanie. Ma
    bardzo przyzwoite opakowanie. Torbę z grubej folii. Pewno mogło by to w wodzie
    leżeć i nie ma prawa zamoknąć jak torba nie będzie dziurawa. Pelletu luzem nie
    widziałem w sprzedaży. Dla mnie przy odpowiednim piecu byłby bardzo dobry. Mam
    gdzie wsadzić z 10 worków. Nie brudzi tak jak węgiel. Popiołu z niego nie
    będzie więcej niż z brykietów. A jak by piec potrafił z popiołu kostkę zrobić
    to było by świetnie. Są takie piece ale o mocach 60 do 100kW. A ja potrzebuję
    5-6 kW.

  • 96. Data: 2011-08-07 09:16:18
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik kogutek napisał:
    > Są takie piece ale o mocach 60 do 100kW. A ja potrzebuję
    > 5-6 kW.

    No to może być problem...
    Standard to 15 - 25 kW dla kotłów stałopalnych. O mniejszych nie
    słyszałem, ale może i są. Zresztą pewne przewymiarowanie kotła z
    automatycznym podajnikiem i sterownikiem nie jest problemem. Ja mam
    kocioł 25 kW, a moje maksymalne zapotrzebowanie na ciepło bez
    uwzględnienia CWU, to jakieś 8 kW. Jak grzeję wodę, to kocioł pracuje z
    pełną mocą aż do jej nagrzania, bo wymiennik w zasobniku ma 35 kW.

    Poza tym te moce i sprawności dla stałopalnych kotłów to trochę fikcja,
    bo zupełnie inaczej to wygląda w domu, a inaczej w laboratorium. Myślę,
    że jak potrzebujesz 6 kW i kiedy weźmiesz 15-stkę, to tragedii nie
    będzie. Po prostu kocioł będzie się załączał w miarę potrzeb, a resztę
    czasu będzie pracował na podtrzymaniu i tyle.

    A tak swoją drogą...
    Po ile ten pellet kupujesz? Ile za tonę wychodzi? Bo ja u siebie też
    mogę pellet spalać, ale jeszcze nie testowałem tego wynalazku - ubiegłą
    zimę 'przejechałem' na węglu.

    I z innej beczki...
    Na forum.info-ogrzewanie.pl jest ciekawy wątek o bezobsługowym kotle -
    ogniwo eko i sterownik ecoal bodajże. Do poczytania - może się przyda:

    http://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/8096-nie-chce-
    zadnej-porady-nie-mam-zadnego-problemu/

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 97. Data: 2011-08-07 10:04:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:j1k856

    > Nie rozumiem Cie. Przeciez od poczatku pisalem o kolektorach

    A ja o instalacji jako całości.
    Sam kolektor wody nie ogrzeje, bo się w nim nie znajdzie. ;-)

    a nie baniaku
    > czy czym tam jeszcze. Jak masz ten swoj zasobnik 120 litrow to on nie
    > rdzewieje?

    Oczywiście, serwis obowiązkowy co rok, pod rygorem utraty gwarancji na
    zbiornik.
    Rozumiem, że jakbym go podłączył do solara, to z miejsca przestałoby to być
    konieczne? ;-)

    >Reszta poza pompa i sterownikiem

    I płynem i kupą rurek dodatkowych.
    Czyli całkiem dużo oprócz.
    Tak już jest, że im coś jest bardziej skomplikowane, tym droższe w obsłudze,
    a nie tańsze jak usiłujesz sugerować.

    > A przy okazji - druga taryfa generuje koszty po drugiej stronie rachunku
    > co w zaleznosci od stylu zycia i potrzeb nalezaloby uwzglednic.

    Oczywiście.
    Jak ktoś ma rodzinę, która koniecznie kąpie się w całości, wszyscy w tym
    samym dniu i przed 22, to to nie dla nich rozwiązanie.
    Ale obstawiam, że sporadycznie dogrzanie na I taryfie nadal jest tańsze niż
    dołożenie 6 tys na solara.

  • 98. Data: 2011-08-07 10:05:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > wiadomości news:j1kcfs$rs2$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Prosze Cie, tnij cytaty.

    > Sa pewnie strefy, gdzie uzyski sa lepsze. Jednak stosowanie tego na
    > poludniu swiata calkowicie mija sie z celem, bo wystarczy pomalowac baniak
    > na dachu. Polska wcale nie wypada tak zle jak by sie zdawalo.

    > Miedzy nami w tym podejsciu nie ma sporu. Rzecz w tym, ze taka instalacja
    > nie jest dobra dla wszystkich w sensie, ze nie wszystkim sie oplaca. Inne
    > zrodla ciepla maja swoje wymagania i rodza pewne pochodne koszty. Dla
    > pradu bedzie to drozszy prad poza tania taryfa. A ja dla przykladu nie

    I pewnie nie wiesz, że II taryfa jest również w dzień (konkretnie 2 h
    każdego dnia)?

  • 99. Data: 2011-08-07 10:06:51
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik kogutek napisał:
    > Pelletu luzem nie
    > widziałem w sprzedaży. Dla mnie przy odpowiednim piecu byłby bardzo dobry. Mam
    > gdzie wsadzić z 10 worków. Nie brudzi tak jak węgiel.

    Jeszcze jedno...
    Teraz przejrzałem ofertę na ten pellet i...
    Kolejny produkt omaszczony kitem dla ekojeleni :-).

    Jego cena za tonę jest zbliżona do ceny węgla [groszku], a wartość
    opałowa o jakieś 30 procent niższa...

    To już chyba mówi samo za siebie. To wolałbym kupić sobie pelleciarkę i
    sam produkować to ustrojstwo, ale nie wiem kiedy by mi się zwróciło :-).

    Z końcem sezonu grzewczego kupiłem węgla na następny rok za niecałe 3
    tys i przy pewnym uzupełnieniu drewnem mam nadzieję obskoczyć
    nadchodzący sezon grzewczy. To bardzo realne. Z pelletami w takiej
    cenie, bym się na pewno nie zmieścił w tej kwocie.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 100. Data: 2011-08-07 10:13:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > i przy pewnym uzupełnieniu drewnem mam nadzieję obskoczyć nadchodzący
    > sezon grzewczy. To bardzo realne. Z pelletami w takiej cenie, bym się na

    A z ciekawości - jaki masz dom do ogrzania?
    Bo ja w tej kwocie zamiaruję obskoczyć sezon z grzaniem gazem, bez brudzenia
    rączek.
    Do tej pory się udawało, z wyjątkiem tej zimy, która była jednak zbyt długa.