    From: "Kane" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: CWU w domu na paliwo stałe - jak rozwiazac ?
    Date: Sat, 14 Feb 2009 16:54:50 +0100

    Witam,

    Dom opalany drewnem. Srodek lata, upały po 40st, wyjezdzam na tydzien,
    zostawiam dom znajomym - nie chce by palili w piecu (lub sam jestem na tyle
    leniwy ze mi sie nie chce ;) ). A CWU potrzebuje. Jak to rozwiazac ?

    Zasobnik jest 300 litrow, ma mozliwosc zainstalowania grzałki. Ale trzymać
    całość ciepla gdy np w domu sa tylko dwie osoby a CWU potrzebna jest glownie
    rano i wieczorem (kąpiel) - jaki to jest koszt ? Ile taka grzałka pracuje by
    nagrzac zbiornik ? Z drugiej strony nie grzac - ale ciepła woda w kuchni czy
    umywalce zawsze sie przyda.

    Przepływowy podgrzewacz odpada - przeszukałem net, nie mozna do nich wpiac
    na zasilaniu ciepłej wody, pozatym wymagają dużej mocy (musialbym zwiekszyc
    przydzial specjalnie dla niego - obecnie mam 13kW na caly dom).

    Jak mozna to jeszcze rozwiazac ? Nie ma gazu, pozostaje prąd na kablu 2,5mm.
    Najbardziej cieszyloby mnie rozwiazanie ktore na zasilaniu ma wpieta ciepłą
    wode (z zasobnika) i w razie potrzeby ją dogrzewa lub nie. Mialoby to
    zasilac głównie kran kuchni, moze jeszcze kran umywalki.

    Pozdrowienia

    Kane