  • 11. Data: 2016-01-25 15:56:28
    Temat: Re: Ceny odkurzaczy centralnych - czemu takie wysokie?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 stycznia 2016 15:41:40 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
    > Ano UE niestety. Ograniczyli moc odkurzaczy do maks. 1,5 kw :/
    Do 1,5 powiadasz? Sam chyba jakiś czas temu to(znaczy projekt unijny)linkowałem ale
    myślałem ze nie przeszło.
    A "mój" Zelmer ma teraz tylko 0,7kW chyba i myślałem że górna granica to 1kW
    Z drugiej strony jak mnie pamięć nie myli to "komunistyczne" odkurzacze też miały
    poniżej 1kW i matula nie narzekała.

  • 12. Data: 2016-01-25 16:17:29
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-01-25 o 15:32, scruffty pisze:

    > Krótka odpowiedź: "podatek od nowości" Jest na czym doić, to doją. Ceny są
    > z kosmosu, zaczynając od zestawów sprzątających po gniazda i szufelki, nie
    > mówiąc o takich chowanych do montażu w szafce rurkach do użycia np. w
    > kuchni.
    >
    > Poczytaj o ludziach, co porobili sobie z warsztatowych (te same parametry,
    > tylko "sterowanie" trzeba dorobić). Ja też mam instalację, ale reszty jakoś
    > mi się robić nie chce przy tych cenach.

    Skoro już sobie narzekamy na ceny. Czemu kilka rurek kosztuje 500 zł?
    Znaczy instalacja idąca w ścianie (same rurki i rozgałęzienia) - na oko
    podobna do tej kanalizacyjnej - tylko znacznie droższa.

    --
    MN

  • 13. Data: 2016-01-25 16:32:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 stycznia 2016 16:17:30 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Skoro już sobie narzekamy na ceny. Czemu kilka rurek kosztuje 500 zł?
    > Znaczy instalacja idąca w ścianie (same rurki i rozgałęzienia) - na oko
    > podobna do tej kanalizacyjnej - tylko znacznie droższa.

    Ja na same rury wydalem ~200 pln - 5 lat temu :)
    Robilem samemu. Najdrozsze to sa chyba szufelki (mam dwie), a cala reszta
    moim zdaniem cenowo jest na sensownym poziomie. Tylko jednostki drogie!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2016-01-25 16:48:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 25 Jan 2016 16:17:29 +0100, Marcin N

    > Skoro już sobie narzekamy na ceny. Czemu kilka rurek kosztuje 500 zł?

    Zależy od długości. :P

    Jeszcze taki hint odnośnie instalacji, ponoć niewarto instalować "szufelek"
    (bo hałas piekielny generują, trzeba miotłę trzymać pod ręką) i pokusić się
    w zamian o wallflexa albo vroom (choć to ostatnie też drogie jak pierun).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2016-01-25 21:34:28
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-25 16:17, Marcin N wrote:
    > Skoro już sobie narzekamy na ceny. Czemu kilka rurek kosztuje 500 zł?

    Ja chciałbym zapytać czy ona jest na tyle specjalna że zamiana na zwykłą
    kanalizacyjną jest niemozliwa? Ja rozumiem ze nie powinny się w niej
    przedmioty klinować, ale chyba na wejściu instalacji jest jakieś grube
    sito które nie dopuszcza wiekszych elementów?

  • 16. Data: 2016-01-25 22:06:28
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-01-25 21:34, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > przedmioty klinować, ale chyba na wejściu instalacji jest jakieś grube
    > sito które nie dopuszcza wiekszych elementów?

    Nie ma żadnego sita. Instalacja powinna być tak wyprofilowana, że to co
    przelezie przez "zakręt" 90 stopni przy gnieździe nie powinno się już
    nigdzie po drodze zaklinować.

    Natomiast same rury w (mojej) instalacji po 11 latach eksploatacji są w
    środku w miarę czyste i nie zasyfione. I na tym - zdaje się - polega
    specjalność rur dedykowanych do odkurzaczy.

    Piotrek

  • 17. Data: 2016-01-25 23:31:52
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-01-25 o 15:13, Myjk pisze:
    > Mon, 25 Jan 2016 12:41:55 +0100, Marcin N

    > Nie mam pojęcia. Też właśnie organizuję instalację OC. Początkowo miał to
    > być BEAM, jednak potem się przestawiłem na Vacuflo. Problem w tym, że
    > wyszli chyba ze sprzedaży modeli FC i przesiedli się na TC (w praktyce te
    > drugie to cyklonowce, nie mają filtrów), ale najtańszy zestaw to koło 4,5
    > tys. zł -- i na moją instalację nawet ten najmniejszy jest zbyt mocny --
    > będzie wciągać dywany na raz bez popijania.

    Mam tego cyklonowca tak już 6 lat, świetna sprawa, nie ma worka, mało
    czyszczenia, tylko taki durszlak nad cyklonem aby do turbiny np woreczka
    plastikowego nie wciągło, no ale niestety płaciłem 3,8 kzł 6 lst temu,
    więc teraz staniały :) Głównym konkurentem wtedy były Beamy ale one mają
    taką membranę którą zabezpiecza turbinę, zabiera ona sporo
    mocy ssącej no i czyścić trzeba.
    Co do siły, mam 3 szufelki i 5 gniazdek i jest w sam raz.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 18. Data: 2016-01-25 23:35:59
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-01-25 o 22:06, Piotrek pisze:

> [...]
    > środku w miarę czyste i nie zasyfione. I na tym - zdaje się - polega
    > specjalność rur dedykowanych do odkurzaczy.
    Może dodam że minimalnie róznią się średnicą i zwykłe rury nie będą pasować
    do łuków, gniazdek i reszty armatury. Łuki do odkurzacza są specjalnie
    profilowane,
    łagodniejsze w stosunku do zwykłych kolanek kanalizacyjnych.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 19. Data: 2016-01-26 08:16:47
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Mon, 25 Jan 2016 16:17:29 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Skoro już sobie narzekamy na ceny. Czemu kilka rurek kosztuje 500 zł?

    Przepłaciłeś:) ja dałem coś koło 300 chyba za 40 mb rur i komplet pod 5
    gniazd. Ogólnie to od kanalizacyjnej różni ją to, że przy dobrze wykonanym
    sklejeniu nie ma miejsc na zatrzymywanie się kurzu. Klejona jest IMHO
    szczelniejsza, uszczelki w kanalizacyjnej działają "w drugą stronę", co nie
    zmienia faktu, że cena za plastik duża. nie wiem, czemu do tej pory nikt
    nie "wpadł" na pomysł pewnego uelastycznienia tych rur, IMHO miałoby to
    same korzyści, bo najwięcej siły ssącej się traci na kolankach.

    --
    scruffty

  • 20. Data: 2016-01-26 09:07:45
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    W dniu 25.01.2016 o 15:13, Myjk pisze:
> [...]
    > tys. zł -- i na moją instalację nawet ten najmniejszy jest zbyt mocny --
    > będzie wciągać dywany na raz bez popijania.

    Chciałbym pociągnąć temat odkurzaczy Vacuflo. Czy ktoś ma ten produkt?

    Bo marketingowo jak zawsze super sprawa, brak spadku mocy w trakcie
    napełniania się zbiornika.
    Ale... jak zawsze jest jedno ale. Te bezworkowe odkurzacze nie mają
    żadnych filtrów. Efekt, podobno... brudna elewacja wokół wyrzutu. Te
    cyklonowce sprawdza się świetnie dla większych obiektów, ale drobinki
    kurzu są wypychane na zewnątrz i osadzają się wokół "wyrzutni".

    Czy ktoś potwierdza, albo obala ten mit?
    --
    GreDi