  • 1. Data: 2011-10-12 13:21:41
    Temat: Chcę wyburzyć część Komina.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Na tej stronie, pod koniec, są dwa zdjęcia na których widać wkład kominowy
    ceramiczny przed wylaniem płyty oraz po wylaniu płyty.
    http://forum.budujemydom.pl/lofiversion/index.php/t5
    873.html
    Widać wyraźnie że wkład został zespolony z płytą bez żadnej dylatacji. Nie
    wiem czy to dobrze czy źle ale ponoć jeśli robi się dylatowany komin to od
    samego spodu do samej góry lub wogóle.

    U mnie majster zrobił tak samo (w sumie w projekcie tak było).
    Do czego zmierzam. Komin u mnie na parterze w połowie jest zespolony ze
    ścianą nośną, co widać na tym rysunku.

    Są dwa kanały. Mniejszy wentylacyjny i większy dymowy. Wentylacyjny zaczyna
    się dopiero jakieś 30cm pod sufitem a poniżej jest chyba zamkniętą pustką,
    natomiast dymowy schodzi aż do wysokości 30-40cm nad ziemią i po drugiej
    stronie jest tzw wycior czy drzwi rewizyjne jak kto woli.
    Widać też jak daleko odstawać będzie wkład kominka. Nie chcę takiej kobyły
    więc... chodzi mi po głowie aby część komina która jest na parterze a
    wystaje poza obrys ściany wyburzyć tak aby do płaskiej ściany przystawić
    wkład a jego wylot dymowy prosto w sufit. Na poddaszu komin jest juz
    wolnostojący, nie ma już żadnej ściany nośnej, tylko kawałek
    gipsowokartonowej. Połowa komina opierała by się więc na płycie a połowa na
    ścianie nośnej. Płyta została zazbrojona wokół komina dośc solidnie. Akurat
    zdjęć ze zbrojenia nie mam bo mnie akurat wtedy w kraju nie było ale żona do
    oceny samego zbrojenia prócz kierownika przytargała ekstra osobnika co się
    zwie inspektor budowlany. Obaj nie mieli żadnych zastrzeżeń co do zbrojenia
    oraz faktu że wkład ceramiczny będzie oblany betonem. Płyta ma grubość 12cm
    a beton B20 pochodzi z betoniarni Dyckerhoff.
    Co wy na to?

    Marek