  • 21. Data: 2009-09-29 10:02:31
    Temat: Re: Chlopaki jak GK i ocieplenie poddasza?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 29 Wrz, 00:53, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > A pion do czego?
    > Tak sobie wymyslilem, zeby laserem krzyzowym zaznaczyc na scianach dol i
    > gore profilu UD, no i dalej jak piszesz. Kosze mam trzy, wiec i to bede
    > musial przejsc. :-(

    Do czego pion.. Np. zeby wyznaczyc rownolegle do scianki kolankowej
    krawedz sufitu. Najpierw wyznaczasz na pierwszej scianie punkt, ktory
    bedzie krawedzia przyszlego sufitu. Musisz juz wiedziec jakie bedzie
    ocieplenie - jak np. 10cm to najpierw puszczasz laser poziomo 10cm
    ponizej jetek (na wysokosci przyszlego sufitu), przykladasz przy tej
    scianie do krokwii katownik i ustawiasz go tak zeby laserek pokazal
    "10" - to jest krawedz sufitu (rysujesz punkcik na scianie). Teraz
    zeby przerzucic go na druga sciane rowno - rzucasz pion murarski na
    podloge i liczysz ogleglosc od wskazanego punktu do scianki
    kolankowej. Teraz ta odleglosc przenosisz na druga sciane odmierzajac
    od scianki kolankowej taka sama odleglosc i pionem do gory. Poziom juz
    masz (laserek :) W ten sposob masz juz wyznaczona idealnie rowno
    krawedz sufitu.

    Najwazniejsze to zeby patrzac z gory na rzut pomieszczenia odleglosci
    miedzy scianka kolankowa, a krawedziami sufitu byly rowne i wtedy
    wszystko wyjdzie Ci jak nalezy :)

    Do czego jeszcze pion.. Jak masz sciane gdzie z dwoch stron jest kosz
    i musisz wyznaczyc na nich krawedz sufitu - ta krawedz musi tez byc
    rownolegla do scianki kolankowej. Bez pionu bedzie ciezko :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2009-09-29 17:04:43
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Do czego pion.. Np. zeby wyznaczyc rownolegle do scianki kolankowej
    > krawedz sufitu.

    No rozumiem, dzieki.
    Nie mam jetek tylko normalny betonowy strop, stad jakos nie skojarzylem
    takiej potrzeby. Bardzo ciekawy jest ten watek do ktorego podales link.
    Niestety 30 stron a przebrnalem ze zrozumieniem dopiero 3, bo tak mi starcza
    czasu. Bardzo pomocny jest ten koles w masce winnetou, az mu sie dziwie ze
    po robocie chce mu sie to wszystko opisywac. :-)

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2009-09-29 20:20:02
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 29 Wrz, 19:04, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Niestety 30 stron a przebrnalem ze zrozumieniem dopiero 3, bo tak mi starcza

    Przebrnij przez caly - warto :)

    > Bardzo pomocny jest ten koles w masce winnetou, az mu sie dziwie ze
    > po robocie chce mu sie to wszystko opisywac. :-)

    Ja sie nie dziwie - dzieki temu on ma wlasnie ta robote ;) Jest b.
    pomocny i uchodzi na forum muratora za fachowca w ocieplaniu - na
    pewno zrobil kilka, dziesiat, a moze i set poddaszy forumowiczom :-)
    To miejsce ma baaaardzo duzy potencjal (100 tys uzytkownikow).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2009-09-29 22:26:33
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > pewno zrobil kilka, dziesiat, a moze i set poddaszy forumowiczom :-)
    > To miejsce ma baaaardzo duzy potencjal (100 tys uzytkownikow).

    A z tej strony tego forum nie znam. W ogole tego forum nie znam. Meczy mnie
    ten balagan, nie wiadomo kto komu odpowiada i na co i nie chce mi sie czytac
    100% kiedy interesuje mnie tylko 30% bo nie wiadomo gdzie znajde odpoweidz
    na watek w watku. :-)

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2009-09-30 08:42:39
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Wrz, 00:26, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > 100% kiedy interesuje mnie tylko 30% bo nie wiadomo gdzie znajde odpoweidz

    Kwestia przyzwyczajenia - dla mnie tam jest porzadek :) Do szukania
    uzywaj googla (fraza site:forum.muratordom.pl) i wszystko jest git.
    Ale faktycznie czasem trzeba wlaczyc w glowie filtr na glupoty.
    Niemniej - na prawie kazdy etap budowy jest odpowiednio dlugi i
    wartosciowy watek. Mozna sie nauczyc *wszystkiego* :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.