  • 1. Data: 2011-12-29 17:49:55
    Temat: Ciagnie ze szczelin podloga-sciana
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Jestem przed montazem listew przysciennych. Mam podloge z litej deski
    klejonej do wylewki i zauwazylem, ze cholernie ciagnie zimnem ze szczeliny
    miedzy deskami a sciana. Dom jest niepodpiwniczony.

    Troche mnie to martwi, bo pod wylewkami jest 15 cm styopianu, a cokol
    budynku jest ocieplony... Ale do rzeczy - wydaje mi sie, ze samo polozenie
    listew nie pomoze na "ciagniecie zimnem". Czym wypelnic szczeline, zeby a)
    zatkac przeplyw powietrza* b) zachowac jej funkcje dylatacyjna.

    (*powietrze, jak sadze, wyplywa spod plyt g-k na scianie, ktora jest z
    pustakow ceramicznych i moze sa jakies nieszczelnosci miedzy nimi)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2011-12-29 19:26:49
    Temat: Re: Ciagnie ze szczelin podloga-sciana
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-12-2011 o 18:49:55 Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > (*powietrze, jak sadze, wyplywa spod plyt g-k na scianie, ktora jest z
    > pustakow ceramicznych i moze sa jakies nieszczelnosci miedzy nimi)
    Taa kolejny co z tego g..a wybudował i się dziwi żemu 'ciągnie'
    zburzyć i zrobić z BK to nie będzie wiało :)
    A tak serio to wstrzyknij tam piankę, zatka dziury a jednocześnie jest
    wystarczająco elastyczna, wziąłbym niskoprężną.
    Ale to jest tylko pudrowanie syfka, jak ci wiatr hula w ścianie to jest
    źle bo na ogrzewanie nie zarobisz. Trzeba znaleść dziury i je zatkać.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2011-12-29 19:56:06
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 29 Dec 2011 20:26:49 +0100, janusz_kk1 napisał(a):

    > Taa kolejny co z tego g..a wybudował i się dziwi żemu 'ciągnie'
    > zburzyć i zrobić z BK to nie będzie wiało :)

    Ja tego nie budowalem...

> [...]
    > Ale to jest tylko pudrowanie syfka, jak ci wiatr hula w ścianie to jest
    > źle bo na ogrzewanie nie zarobisz. Trzeba znaleść dziury i je zatkać.

    Ja to wiem, ale ich nie moge znalezc. Dom ocieplony, niby nie ma
    szczelin...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2011-12-29 21:55:30
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja to wiem, ale ich nie moge znalezc. Dom ocieplony, niby nie ma
    > szczelin...

    Styropian pewnie klejony na placki. :-(

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2011-12-29 22:09:55
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 29 Dec 2011 22:55:30 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > Styropian pewnie klejony na placki. :-(

    Tak.

    Jak w 99% przypadkow.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 6. Data: 2011-12-30 09:12:09
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 29 Gru, 22:55, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    > Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomościnews:tdp92l6he85a$.1k5umst9mhi94.dlg@40tud
    e.net...

    > Styropian pewnie klejony na placki. :-(

    "No bo panie przecież na placki lepiej oddycha!".

    mucher

  • 7. Data: 2011-12-30 09:25:03
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 30 Dec 2011 01:12:09 -0800 (PST), mucher napisał(a):

    > "No bo panie przecież na placki lepiej oddycha!".

    No dobrze, ale wszystkie laczenia byly uszczelnione poliuretanem, wiec
    przeciagow tam raczej nie ma. Podejrzewam nieliczne "dziurawe" miejsca przy
    ziemi.

    Pytanie pomocnicze - jaka gruboscia styroduru ociepla sie najczesciej
    fundamenty domu bez piwnicy?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 8. Data: 2011-12-30 09:35:40
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Maciek napisał:
    > Pytanie pomocnicze - jaka gruboscia styroduru ociepla sie najczesciej
    > fundamenty domu bez piwnicy?

    Ja mam 10-tkę i u mnie nic nie 'ciągnie'. Przynajmniej nie zaobserwowałem.
    Przeleć się dookoła domu i poszukaj wątpliwych miejsc. Zresztą i tak
    powinieneś to zrobić, żeby wyeliminować miejsca - potencjalne wrota dla
    inwazji myszy do elewacji :-).
    Chyba, że już te myszy tam masz i to one przyczyniły się do
    przeciągów... ;-)
    Spraw sobie kota, a najlepiej kotkę - bywają pracowite :-))).

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 9. Data: 2011-12-30 11:48:29
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Pytanie pomocnicze - jaka gruboscia styroduru ociepla sie najczesciej
    > fundamenty domu bez piwnicy?

    Dałem 12cm, ale nie styroduru tylko styropianu wodoodpornego (drogi był, ale
    i tak sporo tańszy od styroduru).

  • 10. Data: 2011-12-30 12:48:06
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-12-2011 o 20:56:06 Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ja tego nie budowalem...
    Tym gorzej dla ciebie, nie wiesz jeszcze jakie 'kwiatki' cię czekają
    np przemarzające szczyty czy parapety pod oknami.

    > Ja to wiem, ale ich nie moge znalezc. Dom ocieplony, niby nie ma
    > szczelin...
    Obejdź go dokładnie wkoło i wstrzyknij piankę na łączeniu styropianu
    piwnicy i ściany.
    Sprawdź czy nie masz szczelin przy oknach no i te szczyty jak masz
    możliwość zobaczyć ze strychu.

    --
    Pozdr
    JanuszK