  • 1. Data: 2011-07-24 09:22:08
    Temat: Cieknacy komin
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    Witam,

    Po ostatnich opadach zauważyłem zacieki na kominie.
    Komin systemowy z jednym kanałem wentylacyjnym + rura ceramiczna.
    W momencie kiedy to zauważyłem to pustak systemowy był mokry na całym
    przekroju, więc nie mam żadnego miejsca bardziej podejrzanego.
    Część wystająca ponad pokrycie wykonana jest z cegły pełnej klinkierowej.
    Myślę że prawie niemożliwe jest żeby ciekły obróbki lub przez górę czapy
    komina.
    Więc jeśli nie obróbki to woda wcieka albo przez bok kanału wentylacyjnego,
    albo przez fugi?
    Fugi normalne murowane na zaprawę do klinkieru, kanał wentylacyjny o
    szerokości około 6 cm i wysokości około 12cm.
    Nad kanałem jeszcze jedna warstwa cegły i czapa wystaje na jakieś 5 cm z
    każdej strony.
    Pytanie czy to możliwe żeby wciekało przez boczny kanał wentylacyjny albo
    przez fugi i jak to można wyeliminować?

    K.S.

  • 2. Data: 2011-07-24 09:50:24
    Temat: Re: Cieknacy komin
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "KS" <o...@o...pl> napisał
    > Po ostatnich opadach zauważyłem zacieki na kominie.
    > Myślę że prawie niemożliwe jest żeby ciekły obróbki

    No to przyjmij obróbki jako punkt pierwszy. Jak stary jest ten komin?

    --
    M.

  • 3. Data: 2011-07-24 11:31:47
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    > No to przyjmij obróbki jako punkt pierwszy. Jak stary jest ten komin?
    >
    > --
    > M.

    Komin nowy. 1 rok. Jedną z obróbek sam rozbierałem bo wymieniałem dachówkę
    która pękła pod ławą.
    Obróbka wyłącznie z blachy, wszystkie styki uszczelnione silikonem dekarskim
    na szerokości około 5 cm + na wszystkich miejscach gdzie potencjalnie może
    cos wciekać jest dodatkowa listwa z blachy która też jest przyklejona.
    Silikon taki bezbarwny, po roku był elastyczny i klejący, myślę ze to
    niemożliwe aby on ciekł.

    K.S.

  • 4. Data: 2011-07-24 12:14:14
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "KS" <o...@o...pl> napisał
    > jest przyklejona. Silikon taki bezbarwny, po roku był elastyczny i
    > klejący, myślę ze to niemożliwe aby on ciekł.

    Mój dach ma bodajże 7 lat. W tym roku puścił uszczelniacz dekarski
    (bitumiczny, też daje się uginać i jest klejący) a może i wcześniej ciekło
    tyle, że nie wchodziłem na strych w czasie mocnego deszczu, więc tego nie
    widziałem. Wystarczą ledwie widoczne szpary - woda się wszędzie wciśnie.
    Ostatnie burze pchały deszcz pod kątem 20 stopni i mniejszym, więc równie
    dobrze gdzieś bokiem ta woda mogła się dostać, co nie wyklucza tych powodów,
    które podałeś.
    Ale jakoś tak się dziwnie składa, że zwykle cieknie na obróbkach,
    niestety...

    --
    M.

  • 5. Data: 2011-07-25 08:35:50
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-24 11:22, KS pisze:
> [...]
    > każdej strony.
    > Pytanie czy to możliwe żeby wciekało przez boczny kanał wentylacyjny albo

    Woda potrafi lecieć do góry :)

    W uproszczeniu ale może sączyć się od dołu do góry, może przez fugi ci
    leci, może przez wentylację.

    U mnie tak było - komin systemowy do samej góry, obłożony styropianem a
    na to kamień elewacyjny. Jak wycinali dziury na wentylację, to zostawili
    po wycięciu goły styropian - nie zaciągnęli go klejem. woda przez kratkę
    wentylacyjną wpływała pomiędzy styropian, a komin, a potem do dołu i na
    sufit. Za niem to znaleźli wylali trochę wody i minęło chwilę czasu.
    Naturalnie problem pojawił się tylko raz przy mocnych deszczach i
    wietrze od zachodu. Pomogło zaciągnięcie klejem styropianu.

    Ariusz