  • 1. Data: 2011-07-24 16:29:28
    Temat: Woda się wykrapla w przewodzie wentylacyjnym
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam, mam nad kominem około 30 cm odcinek PCV-ki z daszkiem jako koniec
    wentylacji.Zimą na wskutek
    różnicy temperatur woda się skrapla w końcowym odcinku.Kapie niestety do łazienki-
    przewód jest
    pionowy, bez załamań.
    Co z tym można począć???

  • 2. Data: 2011-07-24 16:38:42
    Temat: Re: Woda się wykrapla w przewodzie wentylacyjnym
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Rentier wrote:
> [...]
    > koniec wentylacji.Zimą na wskutek różnicy temperatur woda się skrapla
    > w końcowym odcinku.Kapie niestety do łazienki- przewód jest pionowy,

    NIC :)

    zamontować na końcu trójnik z odskraplaczem...

    pociesz sie że ja satary lis tez sobei małego zonka zrobiłem :)

  • 3. Data: 2011-07-25 08:28:34
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-24 18:29, Rentier pisze:
> [...]
    > wentylacji.Zimą na wskutek różnicy temperatur woda się skrapla w
    > końcowym odcinku.Kapie niestety do łazienki- przewód jest pionowy, bez

    Usprawnić wentylację - powietrze wydmuchiwane powinno osuszać przewód
    wentylacyjny. Ale też ten odcinek powinien zostać ocieplony.
    Załóż drugą rurę o większej średnicy a pomiędzy nie wsadź wełnę.

  • 4. Data: 2011-07-26 14:38:48
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Usprawnić wentylację - powietrze wydmuchiwane powinno osuszać przewód wentylacyjny.
    Hmm.ŁAzienka, czyli wilgoci w cholerę.Nie widzę szans na osuszanie...
    Ale też ten
    > odcinek powinien zostać ocieplony.
    > Załóż drugą rurę o większej średnicy a pomiędzy nie wsadź wełnę.
    O i to jest dobry pomysł- zamiast wełny może będzie pewniejsza pianka?

  • 5. Data: 2011-07-26 20:34:19
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wentylacji.Zimą na wskutek różnicy temperatur woda się skrapla w końcowym
    > odcinku.Kapie niestety do łazienki- przewód jest pionowy, bez załamań.

    Ocieplić tą wystającą końcówkę trzeba, tak by zimne otoczenie nie
    powodowało wykraplania wody na ściankach z ciepłego wilgotnego powietrza
    wewnątrz rury. Są nawet takie izolowane rury koncentryczne, ale drogie.
    Tanio można to zrobić za pomocą drugiej rury o większej średnicy i wełny lub
    rury spiro i wełny, Jeżeli skarplanie i kapanie nie ustąpi, będziesz musiał
    zrobić sobie zbiornik i odprowadzenie skroplin, np z trójnika.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2011-07-27 07:38:02
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-26 16:38, Rentier pisze:

    > Hmm.ŁAzienka, czyli wilgoci w cholerę.Nie widzę szans na osuszanie...
    > Ale też ten
    > O i to jest dobry pomysł- zamiast wełny może będzie pewniejsza pianka?

    Pianka, czy wełna - myślę, że to dopiero czas może ci zweryfikować.
    Pianka nie jest zbyt odporna na warunki zewnętrzne. Powietrze ją utlenia
    więc najlepiej byłoby ją szczelnie zamknąć. Wełna w zasadzie może i
    bardziej odporna ale jak namoknie - to traci właściwość.

    Co byś nie zrobił to dopiero za lat parę wyjdzie.

    Ariusz

  • 7. Data: 2011-07-27 18:40:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ariusz wrote:

> [...]
    > utlenia więc najlepiej byłoby ją szczelnie zamknąć. Wełna w zasadzie
    > może i bardziej odporna ale jak namoknie - to traci właściwość.

    że co?

    pianka jest bardzo odporna na warunki zewnętrzne, wciąż wykopuję z ziemi
    koło domu kawały pianki którą wycinałem po uszczelnianiu elementów
    dachowych.

    pianka jest odporna na wilgoć i na powietrze, nie jest odporna na
    ultrafiolet.

  • 8. Data: 2011-07-29 11:45:30
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-27 20:40, Marek Dyjor pisze:

> [...]
    > dachowych.
    >
    > pianka jest odporna na wilgoć i na powietrze, nie jest odporna na

    UV to przede wszystkim niszczyciel pianki ale też z moich spostrzeżeń
    pianka się utlenia. Ta w ziemie pewnie nie miała zbyt wiele powietrza.
    Mam w kilku miejscach jeszcze nie zaciągniętą niczym piankę.
    Bezpośredniego dostępu słońca nie ma. Sama wierzchnia warstwa pianki
    jest już inna niż była na początku. Wprawdzie nie kruszy się jak ta na
    którą świeciło słońce ale jest o wiele delikatniejsza. Może to odbite
    promieniowanie spowodowało, choć w to miejsce naprawdę mało kiedy wpada
    jakiekolwiek światło.

    Ariusz

  • 9. Data: 2011-07-29 12:04:03
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.07.2011 13:45, Ariusz pisze:

> [...]
    > którą świeciło słońce ale jest o wiele delikatniejsza. Może to odbite
    > promieniowanie spowodowało, choć w to miejsce naprawdę mało kiedy wpada

    I dlatego mało się zmieniła. W miejscach niedostępnych dla światła
    piankę mam od lat "jak nową".

  • 10. Data: 2011-09-04 07:06:47
    Od: "janko walski" <j...@o...com.pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Powietrze ją utlenia więc najlepiej byłoby ją szczelnie zamknąć. Wełna w
    > zasadzie może i bardziej odporna ale jak namoknie - to traci właściwość.

    Powietrze nie utlenia tylko promieniowanie ultrafioletowe (słoneczne).
    Wystarczy więc zasłonić przed światłem i będzie dobrze.
    Oczywiście wełna jest lepsza.
    Tylko po co kombinować skoro są już gotowe specjalne kominy z podwójną rurą
    z izolacją termiczną z wełny oraz odpowiednimi zakończeniami (deklami,
    daszkami itp.)