    From: "KS" <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Cieknacy komin
    Date: Sun, 24 Jul 2011 11:22:08 +0200

    Witam,

    Po ostatnich opadach zauważyłem zacieki na kominie.
    Komin systemowy z jednym kanałem wentylacyjnym + rura ceramiczna.
    W momencie kiedy to zauważyłem to pustak systemowy był mokry na całym
    przekroju, więc nie mam żadnego miejsca bardziej podejrzanego.
    Część wystająca ponad pokrycie wykonana jest z cegły pełnej klinkierowej.
    Myślę że prawie niemożliwe jest żeby ciekły obróbki lub przez górę czapy
    komina.
    Więc jeśli nie obróbki to woda wcieka albo przez bok kanału wentylacyjnego,
    albo przez fugi?
    Fugi normalne murowane na zaprawę do klinkieru, kanał wentylacyjny o
    szerokości około 6 cm i wysokości około 12cm.
    Nad kanałem jeszcze jedna warstwa cegły i czapa wystaje na jakieś 5 cm z
    każdej strony.
    Pytanie czy to możliwe żeby wciekało przez boczny kanał wentylacyjny albo
    przez fugi i jak to można wyeliminować?

    K.S.