  • 41. Data: 2015-11-27 17:04:07
    Temat: Re: Co tutaj nie zadziałało?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-11-27 o 16:51, Budyń pisze:
    > maniek, prosze cie... Napisałem:
    > "Wolałbym zeby wyznaczaniem go zajmowali sie ludie którzy sie na tym znają."
    >
    > potraktuj to zdanie bardzo prosto, nie zajmuj sie egzegezą tylko przeczytaj tylko
    to co ja tam napisałem. Nic więcej.

    Każdy by wolał. Niestety w życiu się tak nie dzieje. Ekspertów jest
    niewielu i rzadko kiedy któryś siedzi w urzędzie.

    Skoro więc jest ich niewielu - to może lepiej założyć, że to nie ekspert
    będzie projektował osiedle i nie pozwolić urzędnikom wtykać swoje
    niezdarne paluchy zbyt głęboko w nasze sprawy.

    --
    MN

  • 42. Data: 2015-11-27 17:23:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 listopada 2015 15:57:17 UTC+1 użytkownik masti napisał:
    > quent wrote:

    > czyli nie będziesz miał nic przeciwko jak obok twojego domu ktoś
    > wybuduje chlewnię przemysł

    Uwielbiam takie durne porównania.
    Uświadom Sobie że np chlewnia to smród i hałas który na sasiedniej posesji czuć i
    słychać a więc przeszkadzają.

    Moja żółta kostka, fioletowa elewacja i kolumienki przed domem w niczym Tobie jako
    mojemu sąsiadowi nie przeszkodzą.

  • 43. Data: 2015-11-27 17:26:22
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 27 listopada 2015 17:23:20 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Moja żółta kostka, fioletowa elewacja i kolumienki przed domem w niczym Tobie jako
    mojemu sąsiadowi nie przeszkodzą.

    brzydki budynek obniza ceny nieruchomosci w okolicy. Wyobraz sobie prestizową
    lokalizacje i jeden jedyny brzydki budynek :)

    b.

  • 44. Data: 2015-11-27 17:43:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 listopada 2015 17:26:23 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    jako mojemu sąsiadowi nie przeszkodzą.
    > brzydki budynek obniza ceny nieruchomosci w okolicy.

    To Twoje założenie

    >Wyobraz sobie prestizową lokalizacje i jeden jedyny brzydki budynek :)

    To osiedle co wyżej podlinkowałem
    http://i.ebayimg.com/00/s/NDg3WDY1MA==/z/NxgAAOSwKrh
    VZZAX/$_20.JPG
    to też niby prestiżowa lokalizacja, wygląda paskudnie a darmo tam domóf nie dają.

  • 45. Data: 2015-11-27 17:46:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 listopada 2015 17:26:23 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > brzydki budynek obniza ceny nieruchomosci w okolicy. Wyobraz sobie prestizową
    lokalizacje i jeden jedyny brzydki budynek :)

    a jakaś definicja słowa "brzydki"?
    Bo mnie jako właścicielowi mój dom się podoba a że sąsiad uważa że brzydki... Sąsiad
    sie nie zna;)

  • 46. Data: 2015-11-27 17:50:43
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 27 listopada 2015 17:43:54 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > To osiedle co wyżej podlinkowałem
    > http://i.ebayimg.com/00/s/NDg3WDY1MA==/z/NxgAAOSwKrh
    VZZAX/$_20.JPG
    > to też niby prestiżowa lokalizacja, wygląda paskudnie a darmo tam domóf nie dają.

    no to pomysl w ten sposób -kupują tam domy ludzie którym sie taki styl podoba, mają
    prawo, o gustach sie nie dyskutuje. I nagle zamiast jednego z nich ktos stawia
    góralską chatę.
    Więc "którym sie taki styl podoba" zaczynają omijac to miejsce i cena nieruchomosci
    spada, aby mogli to kupic ci którym sie taki zestaw nie podoba - ale za niższą cene.

    No bo w to ze cena nieruchomosci zalezy od otoczenia to chyba wierzysz?

    b.

  • 47. Data: 2015-11-27 17:57:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 listopada 2015 17:50:44 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > no to pomysl w ten sposób -kupują tam domy ludzie którym sie taki styl >podoba,
    mają prawo, o gustach sie nie dyskutuje.

    I ok
> [...]

    I ok
    > Więc "którym sie taki styl podoba" zaczynają omijac to miejsce

    Dlaczego niby? Skoro jedna działke ktoś kupił pod góralska chatę to może i kolejną
    ktoś z innym gustem kupi.
    >aby mogli to kupic ci którym sie taki zestaw nie podoba - ale za niższą >cene.

    I tu nie ok. Wartość działek w okolucy kształtuje lokalizacja, uzbrojenie, drogi itp
    ale nie jedna goralska chata.

    > No bo w to ze cena nieruchomosci zalezy od otoczenia to chyba wierzysz?
    To działa w dwie strony. Ja bym na takim "prestiżowym" nie budował nawet gdyby
    działke darmo dali.

  • 48. Data: 2015-11-27 18:44:14
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 27 listopada 2015 17:57:40 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > I tu nie ok. Wartość działek w okolucy kształtuje lokalizacja, uzbrojenie, drogi
    itp ale nie jedna goralska chata.

    Otoczenie jest równiez elementem cenotwórczym. Upierasz sie byc nieobiektywny, na to
    nie poradze :-)

    > To działa w dwie strony. Ja bym na takim "prestiżowym" nie budował nawet gdyby
    działke darmo dali.

    no i co z tego na 20dzialek znajdzie sie w temkraju 500 "którym sie taki styl
    podoba". Rynek nieruchomosci nie ogranicza sie do ciebie :)

    b.

  • 49. Data: 2015-11-27 18:58:36
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-11-27 16:00, Budyń wrote:
    > korwinistyczne myslenie zapomina kompletnie o tym ze zyjemy w społeczeństwie, a nie
    pojedyńczo w puszczy.

    W moim domu żyję z moją rodziną - społeczeństwu wara od mojego domu.

    > co mnie w usta wkładasz? Pisałem cos o rynku i potrzebie sterowania?

    Chodzi mi o ten sposób myślenia o czyjejś własności/aktywności.

    > Nie wiem , moze korwinisci optują za tym zeby ogrodnik leczył zęby, lekarz zajmował
    sie urbanistyką.

    Ja piszę za siebie.
    Przede wszystkim nie chcę aby urzędnik decydował kto ma czym się zajmować.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 50. Data: 2015-11-27 19:01:50
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-11-27 15:54, Budyń wrote:

    > korwinistyczne myslenie

    Zwykłe hołodwanie zasadzie o wolności pięści ograniczonej.... ect.

    > a niby dlaczego? wolnosc to wolnosc. Dla wysokosci zabudowy znajdujesz powody dla
    ograniczania wolnosci - ale inne to płachta na byka? Brak ci konsekwencji.

    Dlatego, że przekroczenie wysokości wprost ogranicza wolność sąsiada -
    vide zasada wyżej.
    Jak powiedział kiedyś M. Friedman - pewne ograniczenia wolności są
    konieczne aby dało się żyć w społeczności ale dawno już przekroczony
    został niezbędny ich zakres.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info