  • 11. Data: 2011-01-17 22:14:00
    Temat: Re: Co zrobić z "energooszczędną"?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 17 Jan 2011 22:59:39 +0100, Mirek napisał(a):

    > Dziękuję Ikselko!!! Muszą przyjąć. Jak możesz to kupuj energooszczędne i
    > chowaj paragony za nie.

    O nie, nigdy więcej.

    > Jeśli używasz te żarówki w miejscach w swoim domu
    > gdzie swiecą długo (nad stołem, w pokoju gdzie przebywasz wieczorem itp, to
    > naprawdę masz oszczędności. Nie wkręcaj ich tam gdzie często wyłączasz i
    > włączasz. Jeszcze raz dziękuję!!! Pozdrawiam!!!

    Odwiozę. Robię to tylko dla Ciebie ;-)

    PS. Dziś na spacerze widziałam w groźnie wezbranej rzece, w zakolach,
    telewizor z potłuczonym kineskopem... a potłuczonych "ekologicznych
    żarówek" to dobre parę sztuk. Tak więc problem JUŻ wezbrał :-(((

  • 12. Data: 2011-01-17 22:17:15
    Temat: Re: Co zrobić z
    Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    U mnie nie ma to kompletnego znaczenia dla żywotności, po prostu dobre
    markowe świecą lata (w tym IKEA, Philips, Os..am - ale nie wszystkie), a
    kiepskie wynalazki (choć nie zawsze tanie, ale kupione z uwagi przykładowo na
    kształt jakieś Eco-Cośtam po 19.95 zł) szybko padają.
    Włączam i wyłączam ile wlezie w ogóle się tym nie przejmując, nie ma ŻADNEGO
    znaczenia !!

    -----

  • 13. Data: 2011-01-18 09:25:02
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    >Włączam i wyłączam ile wlezie w ogóle się tym nie przejmując, nie ma ŻADNEGO
    >znaczenia !!

    jak nie ma zadnego znaczenia, to po co kupiles energooszczedne. Nie lapie
    bo chyba nie dla trwalosci kupowales?

  • 14. Data: 2011-01-18 12:08:39
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Przesmiewca" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > jak nie ma zadnego znaczenia, to po co kupiles energooszczedne. Nie lapie
    > bo chyba nie dla trwalosci kupowales?

    Aaaa, to jeżeli energooszczędne to ma świecić całą dobę bo taniej godzina
    świecenia wychodzi? Świeci kiedy mu potrzeba....
    --
    Jackare

  • 15. Data: 2011-01-18 12:18:33
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Spróbuję do "bylejakiego". Ale wątpię, czy przyjmą.

    Wywal to byle gdzie - do śmietnika. W tyłku mnie strzyka od tej całej
    ekologii przeliczanej per capita. Niech się za prawdziwych trucicieliu wezmą
    (przemysł) a nie zwyłym ludziom życie nomen omen zatruwać chorym
    bajdurzeniem. To tak jak z tym zużyciem energii i wciskaniem oszczędności na
    siłę. Gospodarstwa zużywają około 1,5% światowej produkcji energii a resztę
    przemysł. Gdziw więc i co chcemy oszczędzać - wielkości o wartości błędu
    statystycznego? Pseudooszczędności na rachunkach za prąd gdy za jedną
    żarówkę trzeba wywalić 15-20 zł czyli koszt zakupu 20 -30 klasycznych
    żarówek, czyli zapas na jakieś 15 lat na jeden punkt świetlny i to niezbyt
    sprawnie działający.Niech się walą z tą całą swoją ekologią...
    --
    Jackare

  • 16. Data: 2011-01-18 12:22:53
    Temat: Re: Co zrobia z "energooszczedną"?
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    > NIKT normalny nie bedzie jechał ze wsi do miasta z żarówką rtęciową w
    > kieszeni, aby ją dostarczyć do punktu sprzedaży lub utylizacji...

    I żeby się nie stłukła. Pani w punkcie przyjmowania odpadów powiedziała, że
    nie przyjmują stłuczonych.
    Nie wiedziała, co ze stłuczoną zrobić. Trudno - powiedziałem - wyrzucę do
    śmieci.
    Nie, do śmieci nie wolno - wykrzyknęła.
    No to co mam z nią zrobić?
    A co Wy byście zrobili ze stłuczoną żarówką ekologiczną?
    Czuję oddech UE na plecach. :-)
    jagr

  • 17. Data: 2011-01-18 12:42:41
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    jagr wrote:

> [...]
    > że nie przyjmują stłuczonych.
    > Nie wiedziała, co ze stłuczoną zrobić. Trudno - powiedziałem - wyrzucę do

    Najlepiej to byłoby zrobić ogólnopolską zbióręe stłuczonych świetlówek i
    wysłać je do europarlamentu. Jak chcieli, to niech mają, rtęć trafi
    dokładnie tam, gdzie powinna.
    J.

  • 18. Data: 2011-01-18 12:52:33
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    "Jackare" <j...@i...pl> napisał(a):

    >Aaaa, to jeżeli energooszczędne to ma świecić całą dobę bo taniej godzina
    >świecenia wychodzi? Świeci kiedy mu potrzeba....

    Nie zrozumiales.

  • 19. Data: 2011-01-18 14:34:57
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 17 Jan 2011 22:22:25 +0100, Ikselka napisał(a):

    > Oczywiscie, że zgubiła - nie zbiera paragonów od byle giewna, musiałaby
    > chyba oszaleć, zeby do każdego produktu mieć w domu paragon, zatem i
    > specjalne pomieszczenie na paragony.

    Ile rzeczy kupujesz, by mieć z tym problem?

    Bo ja raz na miesiąc wyrzucam wszystko z portfela, zakupy spożywcze i inne
    trafiają do niszczarki, a reszta do koperty z danym rokiem, wpiętej do
    segregatora z fakturami. Ciuchy, drobne AGD, itp. Koperta nie zdąży
    spuchnąć zanim zacznę kolejną.

    Nie rozumiem tej manii wyrzucania wszytkiego jak leci. A później jest
    płacz.

    > Nawet nie pamięta, w którym sklepie
    > kupiła toto badziewie.

    Jest na paragonie.

    > A liczyła na istnienie jakiegoś consens...ownego sposobu postępowania...

    Sposób jest do dupy, przyznaję.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 20. Data: 2011-01-18 17:12:47
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 18 Jan 2011 13:18:33 +0100, Jackare napisał(a):

> [...]
    > żarówek, czyli zapas na jakieś 15 lat na jeden punkt świetlny i to niezbyt
    > sprawnie działający.Niech się walą z tą całą swoją ekologią...

    Tak myślałam i nadal myslę.
    Dokładnie tak. Z ust mi to wyjąłeś. No ale wiesz, obiecałam.
    A następnych "ekologicznych" u mnie w domu nie będzie. Będę truła
    srodowisko zwykłymi zarówkami i wywalała je do smieci :-)