  • 141. Data: 2017-12-27 22:22:13
    Temat: Re: Czy dobrze mam ustawione ?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 27 grudnia 2017 22:12:34 UTC+1 użytkownik maniek4 napisał:

    > Nieocieplonego OK, ale pisales o nowym domu wuja.

    On płaci 6k. Oszczędza mocno bo naprawdę było zimno, a temat obgadaliśmy
    wieczorem dokładnie przy piwku :)

    U mnie to są tropiki w porównaniu do niego.

    A w ogóle ostatnio pokupowałem kilka termometrów i okazuje się, że utrzymuję
    w większości pokojów 23stC ;)

    Mój dom (też ok 200m2 grzane) zużywa te 16 tys kWh na CO + 4 tys kWh na CWU.
    Razem 20 tys kWh. m3 gazu 9kWh = 2222 tys m3 po 2,3 pln = 5k pln.

    Bez rekuperacji, ze słabszym ociepleniem - 6k jak najbardziej realne.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 142. Data: 2017-12-27 23:01:24
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-12-27 o 22:22, Adam Sz. pisze:

> [...]
    >
    > Mój dom (też ok 200m2 grzane) zużywa te 16 tys kWh na CO + 4 tys kWh na CWU.
    > Razem 20 tys kWh. m3 gazu 9kWh = 2222 tys m3 po 2,3 pln = 5k pln.

    U mnie z fucktury-taryfa W3.6, co by to nie znaczylo, wychodzi:
    kwota do zaplaty 880,97.
    Zuzycie 467m^3.
    Kwota do zaplaty, jak to kwota do zaplaty, zawiera cene gazu plus oplaty.
    880,97/467=1,89 srednio zyla, za 1m^3

    2222x1.89=4200.

    Osiem stowek piechota nie chodzi. Z tym, ze u mnie CWU wychodzi mniej,
    wiec z grubsza by sie zgadzalo.

    Pozdro.. TK

    ---
    Avast.

  • 143. Data: 2017-12-27 23:13:05
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 27 grudnia 2017 23:01:24 UTC+1 użytkownik maniek4 napisał:

> [...]
    > Zuzycie 467m^3.
    > Kwota do zaplaty, jak to kwota do zaplaty, zawiera cene gazu plus oplaty.

    A, OK. Ostatnio się ciągle 2,2-2,4 na grupie ceny przewijały za m3 i taką
    przyjąłem :)

    A policz teraz moją ciotkę - 12 ton węgla po licząc ~34MJ z jakąś raczej
    marną sprawnością pieca rzędu 60% to ~68 tys kWh (kosmos).
    Odpowiednik gazu to 7555m3 * Twoje 1,89 pln = ok 14k pln. Da się?
    Bez problemu ;)

    Dom wybudowany w latach 90tych z hasioka - półpiętra, balkony...

    Teraz chyba ma mniej bo wymieniała w ostatnich dwóch latach okna na nowe.
    Ale nadal nie ma żadnego ocieplenia w dachu i żadnego ocieplenia ścian
    (jak jej teściu fachowiec "będzie pan zadowolony" tynkował chatę to
    zabronił ocieplać styropianem, bo pod styropianem "tylko pleśń rośnie"... :(

    Podłogi na parterze też żadnego ocieplenia (częściowo na gruncie, częściowo
    podpiwniczony), nawet w kapciach tam zawsze mocno pizga po nogach.

    Eh ci starzy budowlańcy ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 144. Data: 2017-12-27 23:31:06
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-12-27 o 23:13, Adam Sz. pisze:

    > A, OK. Ostatnio się ciągle 2,2-2,4 na grupie ceny przewijały za m3 i taką
    > przyjąłem :)

    Mozliwe, ale wlasnie placilem fuckture to moge podac dokladniej dla
    uscislenia wyliczen.

> [...]
    > marną sprawnością pieca rzędu 60% to ~68 tys kWh (kosmos).
    > Odpowiednik gazu to 7555m3 * Twoje 1,89 pln = ok 14k pln. Da się?

    To sie nazywa ogrzewanie atmosfery. :-)

> [...]
    >
    > Podłogi na parterze też żadnego ocieplenia (częściowo na gruncie, częściowo
    > podpiwniczony), nawet w kapciach tam zawsze mocno pizga po nogach.

    Dramat qzwa.
    Popatrz po dachach jak snieg spadnie. Obstawiam, ze 90% dachow jest
    spitolonych. Jak robilem ocieplenie i ogladalem zdjecia jak sie ociepla,
    to nie brak zdjec wykonanych ocieplen w tym na drugim planie murlaty
    zasypywanej z zewnatrz scinkami welny. To jest budowlana kpina. Murlata
    jest miejscem determinujacym ocieplenie przy wietrznej pogodzie a jest
    calkowicie olewane przez wykonawcow. Tutaj Kiki ze swoja cierpliwoscia
    moim zdaniem przysluzyl sie wielu czytaczom tej grupy, rowniez mi
    zwracajac uwage na ten newralgiczny element.
    Za to dobre slowa mu sie naleza.

    Pozdro.. TK

    ---
    Avast.

  • 145. Data: 2017-12-28 09:31:01
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 27 grudnia 2017 23:13:07 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Dom wybudowany w latach 90tych z hasioka - półpiętra, balkony...

    Teraz w sąsiedztwie kończą chałupę, która stała kilka lat w stanie
    surowym. Wyglądało że już ktoś to porzucił, a ostatnio nagle zaczęli
    zasuwać na gwałt, spieszy im się cholernie, mimo że pogoda do dupy ;)
    Chałupa ma kolumienki, 4 balkony, wykusz i jakieś inne cudactwa,
    styropianu tam rzucili z 10cm, dobre choć tyle ;)
    Ciekawe jak u nich wyjdzie ogrzewanie, trzeba się będzie kiedyś przejść
    z flaszką i pogadać ;)

    L.

  • 146. Data: 2017-12-28 10:40:04
    Od: l...@g...com

    Lepiej nie, po pierwszym sezonie grzewczym wkurw właściciela będzie tylko rósł.

  • 147. Data: 2017-12-28 10:42:11
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 grudnia 2017 09:31:02 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > styropianu tam rzucili z 10cm, dobre choć tyle ;)
    > Ciekawe jak u nich wyjdzie ogrzewanie, trzeba się będzie kiedyś przejść

    Jak ocieplą wszystko z wszystkich stron styro to aż takiej tragedii
    nie będzie :) Chociaż nie rozumiem ludzi co budują balkony. Każdy, kto
    tak robi pewnie mieszkał całe życie w bloku i się po prostu przyzwyczaił
    i musi taki mieć :) Jeszcze gorzej jak to loggie (moja ciotka takie właśnie
    tylko ma) - wtedy pokój robi się ciemny, a miejsce balkonu spokojnie
    mogłoby powiększać pokój.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 148. Data: 2017-12-28 10:49:35
    Od: l...@g...com

    "Moja ciotka na ~200m2 nieocieplonego domu spala 12 ton wegla. Przelicz to
    sobie na gaz :-) "
    Kto to dźwiga?? Jeśli ciotka to szacunek.

  • 149. Data: 2017-12-28 11:16:49
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2017-12-28 o 10:49, l...@g...com pisze:
    > "Moja ciotka na ~200m2 nieocieplonego domu spala 12 ton wegla. Przelicz to
    > sobie na gaz :-) "
    > Kto to dźwiga?? Jeśli ciotka to szacunek.

    W 3 sezony zwraca się prosta PC, w 4 już niezła dalej będą plusy większe
    niż % w banku.
    Robak

  • 150. Data: 2017-12-28 11:31:26
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 grudnia 2017 10:49:36 UTC+1 użytkownik l...@g...com
    napisał:
    > "Moja ciotka na ~200m2 nieocieplonego domu spala 12 ton wegla. Przelicz to
    > sobie na gaz :-) "
    > Kto to dźwiga?? Jeśli ciotka to szacunek.

    Samochód kipruje węgiel prosto do dużego zsypu, skąd do pieca ma dwa metry ;)
    Nikt tam nic specjalnie nic nosić nie musi.

    > W 3 sezony zwraca się prosta PC, w 4 już niezła dalej będą plusy większe

    PC nigdy się nie zwróci bo żadna nie ogrzeje tego domu - tam są tylko
    kaloryfery, które żeby było ciepło - parzą (do 80stC).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.