  • 151. Data: 2017-12-28 12:25:20
    Temat: Re: Czy dobrze mam ustawione ?
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, December 28, 2017 at 11:31:27 AM UTC+1, Adam Sz. wrote:

    > PC nigdy się nie zwróci bo żadna nie ogrzeje tego domu - tam są tylko
    > kaloryfery, które żeby było ciepło - parzą (do 80stC).

    Dokladnie, moj wujek ma tez ogrzewanie tego typu - wywalajac piec kaflowy zrobil
    "centralne", czyli kociol w piwnicy + kilka kaloryferow zeberkowych, w zimie nie da
    sie ich dotknac bo parza...

    Zeby w takim budynku przejsc na jakies eko-ogrzewanie to najprosciej chyba zburzyc
    wszystko i na nowo postawic :(
    Trzeba poprawic (a wlasciwie to zrobic) ocieplenie, przerobic cala instalacje CO +
    wymienic piec weglowy na cos innego. Finansowo nie ma to zadnych szans :(

    WS

  • 152. Data: 2017-12-28 12:37:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 28 grudnia 2017 12:25:22 UTC+1 użytkownik WS napisał:
    > Trzeba poprawic (a wlasciwie to zrobic) ocieplenie, przerobic cala instalacje CO >
    + wymienic piec weglowy na cos innego. Finansowo nie ma to zadnych szans :(

    Wystarczy ocieplenie, to nie jest jakiś straszny koszt, patrząc ile wungla
    je dany dom. Kalafiory można wywalić, wstawić jakieś o większej powierzchni
    i dać inne źrodło grzania, zwróci się po trzech latach zapewne :>

    L.

  • 153. Data: 2017-12-28 14:08:44
    Od: l...@g...com

    Nie trzeba nowych grzejników, instalacji itp.,po dobrym, podkreślam dobrym i
    całościowym dociepleniu, przy dzisiejszych zimach można grzać wodą o maksymalnej
    temp. 35-40 stopni. Może być wtedy pompa ciepła czy kondensacyjny gazowy kociołek.
    Sporo miast zwlaszcza na Ślasku miało (ma?) programy termomodernizacyjne, i można
    było chałupkę zmodernizować. Ale trzeba chcieć, i mieć kilka złotych na wsad własny.

  • 154. Data: 2017-12-28 14:12:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 grudnia 2017 12:37:13 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Wystarczy ocieplenie, to nie jest jakiś straszny koszt, patrząc ile wungla
    > je dany dom. Kalafiory można wywalić, wstawić jakieś o większej powierzchni
    > i dać inne źrodło grzania, zwróci się po trzech latach zapewne :>

    Ciotka ma gdzieś dom 10x10x(dość wysoki)8m z dużą ilością zakamarków
    (balkony etc), więc liczmy powierzchniowo cztery ściany po 80m2 = 320m2.
    15cm styro = 48m3 * 140 pln = 6720 pln. Do tego 30cm styro na strop 100m2
    = 30m3 * 140 = 4200. Teraz przyklejenie styro i osiatkowanie to lekko
    z materiałem 40 pln / m2 (poprawcie jeżeli się mylę) = 13k pln.

    To daje póki co sumę 24k pln. Plus wymiana pieca na coś "eko" etc. Zejdzie
    z ogrzewaniem do 3k pln, teraz po wymianie okien niech zużywa 10t po 600
    pln = 6k pln. Zysk 3k pln, zwrot po 8 latach dopiero, nie po trzech.

    A jak doliczysz jeszcze wymianę źródła ciepła i kaloryferów to się
    rozciągnie do 15-tu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 155. Data: 2017-12-28 15:15:46
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

> [...]
    > pln = 6k pln. Zysk 3k pln, zwrot po 8 latach dopiero, nie po trzech.
    >
    > A jak doliczysz jeszcze wymianę źródła ciepła i kaloryferów to się

    Niechaj będzie, ale patrząc na aktualną skalę i porównanie inflacji i
    kont oszczędnościowych (nie dywagujemy o BTC ;))
    http://www.parkiet.com/Oszczedzanie/312219990-Rosnie
    -inflacja-wiec-coraz-mniej-lokat-przynosi-realne-zys
    ki.html&template=restricted
    to nawet te 15 lat jest lepsze.
    Robak

  • 156. Data: 2017-12-28 22:13:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-12-27 o 23:01, maniek4 pisze:

    > U mnie z fucktury-taryfa W3.6, co by to nie znaczylo, wychodzi:
    > kwota do zaplaty 880,97.
    > Zuzycie 467m^3.
    > Kwota do zaplaty, jak to kwota do zaplaty, zawiera cene gazu plus oplaty.
    > 880,97/467=1,89 srednio zyla, za 1m^3
    Coś strasznie tani ten gaz masz, ja z faktury z 4 grudnia mam 278m3 i 586zł
    do zapłaty co daje 2,11zł/m3 gazu i także mam taryfę W3.6.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 157. Data: 2017-12-28 22:24:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 grudnia 2017 22:13:54 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

    > Coś strasznie tani ten gaz masz, ja z faktury z 4 grudnia mam 278m3 i 586zł
    > do zapłaty co daje 2,11zł/m3 gazu i także mam taryfę W3.6.

    Połowę mniej m3 na Twojej fakturze to pewnie więkzy udział oplat stałych

  • 158. Data: 2017-12-28 23:26:17
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-12-28 o 22:24, Kris pisze:

    > Połowę mniej m3 na Twojej fakturze to pewnie więkzy udział oplat stałych

    Tak to chyba bedzie. Przy zerowym zuzyciu koszty oscylowalyby w okolicy
    140 zyli za dwa miesiace.
    Moge dac skan fucktury gdyby Janusz byl zainteresowany.

    Pozdro.. TK

    ---
    Avast.

  • 159. Data: 2018-01-13 11:41:38
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 grudnia 2017 18:58:57 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    poludnie w letni sloneczny bezwietrzny dzien czarne zderzaki z samochodow? Nie,
    chociaz moga miec wiecej niz 60 stopni i tez sa robione z polietylenu albo
    polipropylenu.

    > A napiera na nie 2,5t wody? ;)
    > Bez stelaża zrobiłby się z tego bardzo szybko plastikowy balon IMHO :-)

    raport z pola walki - baniak został termicznie sprawdzony. Nie robi na nim wrażenia
    100stopni.

    b.

  • 160. Data: 2018-01-13 11:47:01
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 13 stycznia 2018 11:41:39 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > raport z pola walki - baniak został termicznie sprawdzony. Nie robi
    > na nim wrażenia 100stopni.

    To żeś energii na te testy natracił panie ;)
    Mówisz że będzie działać? Bez obręczy?

    L.