  • 11. Data: 2009-10-06 18:58:17
    Temat: Re: Czy juz zaczeliscie sezon grzewczy? Bo ja tak - i chyba z torbami pojde przez to,..
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 6 Paź, 10:52, "wk" <w...@g...pl> wrote:

    > Miałem na myśli brak potrzeby ogrzewania zimą, natomiast latem, oczywiście,
    > można używać klimy i płacić podobne rachunki jak my zimą, ale też wystarczy
    > zasłonić oka żaluzjami w dzień :-)

    > Miałem na myśli wzrost temperatury w domu o 0,5 stopnia to wzrost 10% opłat za
    > ogrzewanie (mam tak w instrukcji obsługi pieca).

    Podobnie kosztowo (z tym 15 to "lekko" przesadziłem) jest przy
    chłodzeniu, przy czym okres chłodzenia jest dłuższy niż u nas zima.
    Tak więc kluczowy element, komfortowa temperatura, dużo kosztuje :-)

    --
    ZZ@private

  • 12. Data: 2009-10-06 19:50:02
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisal w wiadomosci

    > Ale to chyba nie jest liniowa zale?no?c?

    Jest.

  • 13. Data: 2009-10-06 21:54:44
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

    > Uzytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisal w wiadomosci

    > Jest.

    Czyli zeby dogrzac do 60 stopni trzeba zuzyc trzy razy wiecej gazu?

  • 14. Data: 2009-10-06 21:56:28
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
    On 6 Paź, 10:52, "wk" <w...@g...pl> wrote:

    >Podobnie kosztowo (z tym 15 to "lekko" przesadziłem) jest przy
    >chłodzeniu, przy czym okres chłodzenia jest dłuższy niż u nas zima.
    >Tak więc kluczowy element, komfortowa temperatura, dużo kosztuje :-)

    Ogrzewanie jest zgodne z kierunkeim entropii, chlodzenie musi wyjsc drozej.

  • 15. Data: 2009-10-06 22:46:50
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisal w wiadomosci

    > Czyli zeby dogrzac do 60 stopni trzeba zuzyc trzy razy wiecej gazu?

    Ja coraz bardziej zaczynam lubic te matematyke teoretyczna. :-)

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2009-10-07 08:38:48
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 5 Paź, 00:13, fReLuZ <f...@i...com.pl> wrote:
    > Czy juz zaczeliscie sezon grzewczy? Bo ja tak - i chyba z torbami pojde
    > przez to,..

    No właśnie ja też grzeję.
    Pierwszy prawdziwy sezon, bo wcześniej dogrzewalem budowe, a teraz juz
    mieszkamy.

    Narazie chodzi piec na groszek 24h/d od tygodnia i codziennie
    wieczorem dodatkowo rozpalam w kominku.
    Piec grzeje tylko 2 kaloryfery + zasobnik z wodą 140l. Ze wstępnych
    obliczeń wychodzi mi ok. 15kg groszku na dobę, czyli ok. 0,5 tony na
    miesiąc. To jest jakieś 350-400 zł miesięcznie.

    Aż się boję, co będzie, jak się zacznie zima i będę grzał całą
    chałupę. Zanosi się na tone na miesiąc...

    Czy u Was jest podobnie? Producent pieca chwalił się, że nie wyjdzie
    więcej jak 3-4 tony na rok, a mi wychodzi prawie dwa razy tyle:( Jak
    tak dalej pójdzie, to wywale tego klamota i zainstaluję piec na prąd.

    Może coś źle ustawiam? Nie wiem?

    Piec Cichewicz Futura Mini Ekono 24kW. Dom o powierzchni ok. 140mk

    Pzdry,
    MW

  • 17. Data: 2009-10-07 08:56:14
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 7 Paź, 10:38, wolim <w...@i...pl> wrote:

    > No właśnie ja też grzeję.
    > Pierwszy prawdziwy sezon, bo wcześniej dogrzewalem budowe, a teraz juz
    > mieszkamy.

    Moj sasiad ma 2 sezony grzewcze za soba - wlasnie kotlem na groszek.
    Mowil, ze w pierwszym sezonie spalil 2 x wiecej wegla niz teraz i
    raczej nie chodzilo o to ze budynek schnal czy cos takiego - bo on w
    chaupie ma tylko wylewki i zaprawe w murze mokra - tynkow nie ma (kg),
    stropow betonowych nie ma (jeden drewniany nad parterem) etc. Mowi, ze
    caly pierwszy sezon sie uczyl obslugi pieca i na poczatku wpierniczalo
    mu tego wegla bardzo duzo :) On ma ok 140m2, grzeje troche mniej
    (pewnie 110-120 bez garazu) i w drugim sezonie niby zuzyl 3t
    ekogroszku.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2009-10-07 10:18:30
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisal w wiadomosci

    > Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

    > Czyli zeby dogrzac do 60 stopni trzeba zuzyc trzy razy wiecej gazu?

    Tak. Przegrody zachowuja sie liniowo - moc jest proporcjonalna do róznicy temperatur.
    Kwadratowo wzrosna straty przez wentylacje grawitacyjna.

  • 19. Data: 2009-10-07 10:27:23
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...

    > Piec grzeje tylko 2 kaloryfery + zasobnik z wodą 140l. Ze wstępnych
    > obliczeń wychodzi mi ok. 15kg groszku na dobę, czyli ok. 0,5 tony na
    > miesiąc. To jest jakieś 350-400 zł miesięcznie.

    15kg groszku daje przy 100% sprawności 4,5kW. Czyli realnie z 4kW. To są dwa duze
    grzejniki ?

  • 20. Data: 2009-10-07 10:30:31
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    Ghost pisze:
    > Czyli zeby dogrzac do 60 stopni trzeba zuzyc trzy razy wiecej gazu?
    NIE! nie trzeba!!
    Wystarczy odkręcić kurek i po kilkudziesięciu minutach zapalić zapałkę.
    Temperatura wzrośnie powyżej tych 60stopni, a gazu wcale tak dużo nie
    pójdzie, ot tyle co na ugotowanie zupy:)
    Pozdrawiam
    Rafał