  • 21. Data: 2009-10-07 12:29:36
    Temat: Re: Czy juz zaczeliscie sezon grzewczy? Bo ja tak - i chyba z torbami pojde przez to,..
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 7 Paź, 12:27, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:
    > Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w
    wiadomościnews:9363229f-d473-4e4c-808e-ecb171dc3717@
    j28g2000vbl.googlegroups.com...

    > 15kg groszku daje przy 100% sprawności 4,5kW. Czyli realnie z 4kW. To są dwa duze
    grzejniki ?

    Jeden grzejnik duży (ok. 150 cm), jeden średni (ok. 100 cm), zasobnik
    140l i 2 podłogówki po 6 mkw ustawione na pół gwizdka (o tym
    zapomniałem wspomnieć w poprzednim poscie) ;)
    Grzejniki płytowe.

    Zakręcone mam trzy grzejniki "60", jeden "100", jeden "150", jeden
    "40" i dwie drabinki łazienkowe.

    No i na dworze jest jeszcze ciepło, a do tego palę w kominku ;)

    Producent pieca chwali się, że osiąga on sprawność na poziomie 82%.

    Piec jest 21kW, a nie, jak pisałem 24.

    W ogóle mam problem z ustawieniem tego pieca, bo jak np. włączę tylko
    grzanie wody użytkowej i ustawie piec na 55 stopni, to temperatura na
    piecu rośnie do prawie 70 przy włączonym wentylatorze, potem
    wentylator sie wyłącza i piec już nie stygnie do 55, bo w międzyczasie
    włącza się opcja "przedmuchiwania" retorty, która sprawia, że
    temperatura znowu rośnie ;) Problem znika, jak się odkręci 2 grzejniki
    i ma gdzie ciepło uciec. To "przedmuchiwanie" to chyba jest do tego,
    żeby nie wygasło w retorcie, jak są długie czasy histerezy (czy jak
    tam sie to nazywa) ;)

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 22. Data: 2009-10-07 16:04:10
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Mowi, ze
    >caly pierwszy sezon sie uczyl obslugi pieca i na poczatku wpierniczalo
    >mu tego wegla bardzo duzo :)

    Tez slyszalem, ze sasiad znajomego uczyl sie ustawien caly sezon. Podobno
    drugi sezon wychodzi znacznie lepiej.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2009-10-08 07:17:47
    Od: yarecky <2...@g...pl>

    fReLuZ pisze:
    > Czy juz zaczeliscie sezon grzewczy? Bo ja tak - i chyba z torbami pojde
    > przez to,..

    Jak już zaczęliście się grzać, to chociaż zamykajcie okna i grzejcie
    tylko w środku pomieszczeń - dzisiaj rano było 19-stopni :) na pewno
    przez te wszystkie piece, kominki itp. ;)

    Y.

  • 24. Data: 2009-10-08 10:06:39
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Witam,

    A ja kupilem sobie na budowe koze - ma zeliwny ruszt i cegly szamotowe
    w srodku - pelen luksus, dzisiaj bede podlaczal ;-)))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2009-10-08 12:14:02
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Zasada jest bardzo prosta.
    Pierwszy sezon lapiesz sie za glowe ze za duzo.
    Drigi sezon zalamujesz sie.
    Trzeci sezon przyzwyczajasz sie.
    Czwarty i nastepne cieszysz sie ze tylko tyle wyszlo.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 26. Data: 2009-10-08 17:38:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

    > Uzytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisal w wiadomosci

    > Tak. Przegrody zachowuja sie liniowo - moc jest proporcjonalna do róznicy
    > temperatur.

    Domy sa bardziej skomplikowane niz uproszczona przegroda, a temperatura w
    nich niejednorodna.