    From: Przemolo <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Czy kupić dom z wilgotnymi ścianami w piwnicy?
    Date: Tue, 13 Jul 2010 09:28:32 +0200

    Mam na oku dom z lat 70-tych. Ogólnie jest ok, nieźle utrzymany. Ma
    niestety największy dla mnie feler w postaci tego, że ściany w piwnicy
    na wysokości ok. kilkudziesięciu centymetrów mają "wykwity" po wilgoci
    oraz są miejscami zawilgocone (Mimo upalnej pogody w ostatnich dniach,
    stale uchylonego okna w piwnicy). Wykwity nie są na całej długości ścian
    ale pojawiają się w wielu miejscach.
    Dowiadywałem się trochę w temacie ew. sposobów zwalczania wilgoci,
    niewykluczone, że w tym domu wina leży po stronie kiepskiej izolacji
    pionowej (jak to wtedy - robiono to smarując ściany na zewnątrz smołą
    lub inną "papką").
    Wilgoć nie przenosi się póki co na wyższe partie piwnicy, na parterze
    też jest sucho.
    Czy myślicie, że to poważny problem? oglądałem dom z fachowcem, który
    powiedział, że można to zostawić na razie, a przy najbliższej okazji
    skuć tynk z zamoczonych ścian i pomyśleć co dalej. Nie chciałbym po
    prostu wtopić w niekończący się problem z wilgocią - czy każde tego typu
    zawilgocenie da się trwale usunąć? jakie mogą być koszty?

    Ew. co jeszcze sprawdzić, żeby dało się określić jak poważny jest to
    problem?