  • 11. Data: 2012-06-13 16:02:00
    Temat: Re: Czy można obniżyć opłaty za prąd?
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2012-06-13 14:43, Przesmiewca pisze:
    > Tak, ale to zupelnie inny kraj z inna konkurenacja i stawkami i, co wazniejsze,
    google naprawde
    > potrzebuje duzo pradu do swoich klockow - a im wiecej go ciagniesz tym bardziej
    odczuwasz w porfelu
    > (nawet przy malych roznicach w cenie). W klasycznych mieszkaniach tyle pradu ludzie
    nie ciagna, a
    > walcza o jakies niuanse, ktore dadza 10 czy 20 zl roznicy w rachunku. Nie wiem,
    moze dla niektorych
    > taka suma jest warta zachodu.

    W ogóle oszczędzanie energii jest głupie (pomijając kwestię ekologii).
    Im bardziej ludzie oszczędzają, tym bardziej dostawcy muszą podnieść
    ceny, bo przecież nie wywalą 30% pracowników.
    Korzystają na tym tylko dostawcy, bo się mniej narobią, a zarobią tyle samo.

    Podejrzewam, że gdyby nie było liczników wody w mieszkaniach to m3
    kosztowałby dużo mniej niż obecne prawie 10zł.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 12. Data: 2012-06-13 16:31:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.06.2012 16:02, Miroo pisze:

    > W ogóle oszczędzanie energii jest głupie (pomijając kwestię ekologii).
    > Im bardziej ludzie oszczędzają, tym bardziej dostawcy muszą podnieść
    > ceny, bo przecież nie wywalą 30% pracowników.

    No nie do końca - jest problem z dystrybucyjną infrastrukturą energetyczną.

  • 13. Data: 2012-06-13 16:37:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.06.2012 14:43, Przesmiewca pisze:

> [...]
    nie ciagna, a
    > walcza o jakies niuanse, ktore dadza 10 czy 20 zl roznicy w rachunku. Nie wiem,

    Zmiana operatora wiele nie da - różnice są groszowe. Gorzej! PGE w
    przypadku opóźnień dolicza tylko ustawowe odsetki.

    Cwaniaczki od "tanich" dostawców niekiedy mają nawet opłaty za monity
    SMSowe - i to opłaty rzędu 20zł.

    Swoją drogą warto zbadać rozkład czasowy zużycia energii - nawet przy
    równomiernym zużyciu taryfa z dwoma stawkami (szczytowa/pozaszczytowa)
    wychodzi (w PGE) o parę złotych taniej.

    Ja mam niewiele możliwości przesunięcia zużycia (bojler, pompa wody,
    zmywarka, pralka, wieszak-suszarka na ręcznik, sporadycznie ogrzewanie -
    mam kominek, więc małego "olejaka" na jakieś 1500W używam baaaaaaaaardzo
    rzadko) a i tak wychodzą mi miesięczne oszczędności rzędu 30zł przy
    rachunkach około 160zł.

    Zawsze coś ;)

  • 14. Data: 2012-06-15 22:08:52
    Od: "Chiron" <i...@g...com>

> [...]
    dla-domu,dla-kogo-taryfa-weekendowa,1,1

    > Bardzo interesujące, nie wiedziałam o tym. Nie bardzo rozumiem z tego, co
    > piszą w artykule: czy taryfa wekendowa to rozszerzona o weekendy "taryfa
    > nocna", czy _tańsze_godziny_ odpadają, a w ich miejsce wchodzą
    > _całodobowo_tańsze_weekendy_? Jakoś tak mętnie jest to wytłumaczone:
    >
    > "(...)Dwustrefowa taryfa weekendowa przypomina zatem rozwiązania oferowane
    > przez operatorów sieci komórkowych - tańsze rozmowy nocą _i/lub_ w
    > weekendy.(...)"
    >
    > Więc "i" czy "lub" w końcu? Orientujesz się może dokładniej?

    Właśnie się byłem zorientowałem dokładniej:-)
    licznik dwutaryfowy (dolina od 22 do 7 oraz w południe), oprócz tego w
    weekend od piątku od 22 przestawia się na drugą taryfę do poniedziałku do 7
    rano.

    --

    Chiron

  • 15. Data: 2012-06-15 23:14:24
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 Jun 2012 22:08:52 +0200, Chiron napisał(a):

> [...]
    > weekend od piątku od 22 przestawia się na drugą taryfę do poniedziałku do 7

    Super by mi to pasowało, pójdę się dowiedzieć, czy u nas mają coś takiego w
    ofercie. Dzięki - za info i przede wszystkim za osobiste zasięgnięcie
    języka :-)
    --
    XL

  • 16. Data: 2012-06-16 08:04:41
    Od: "Chiron" <i...@g...com>

> [...]
    >
    > Super by mi to pasowało, pójdę się dowiedzieć, czy u nas mają coś takiego
    > ofercie. Dzięki - za info i przede wszystkim za osobiste zasięgnięcie

    Proszę bardzo:-). Tyle, że masz troszkę drożej w normalnym czasie. Wymaga to
    po prostu uwagi.

    serdecznie pozdrawiam

    Chiron

  • 17. Data: 2012-06-16 11:03:55
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 16 Jun 2012 08:04:41 +0200, Chiron napisał(a):

    dla-domu,dla-kogo-taryfa-weekendowa,1,1

    > Proszę bardzo:-). Tyle, że masz troszkę drożej w normalnym czasie. Wymaga to
    > po prostu uwagi.

    Wiem, bo obecnie mamy dwutaryfowy licznik, ale bez weekendów. Mam juz "we
    krwi" zwracanie uwagi na godziny "tańsze" i "droższe". Tyle że np zwykłe
    prasowanie dla mnie w obecnej taryfie jest problematyczne, bo w dzień w
    czasie "tanizny" raczej (poza nastawionym praniem) gotuję obiad, więc
    pozostaje tylko nocne szaleństwo przy żelazku, no a tak to sobie czasem
    poszaleję w weekend ;-PPP
    Nie mówiąc już o mężowskich wekendowych zajęciach przy pile elektrycznej i
    innych sprawach...
    --
    XL

  • 18. Data: 2012-06-16 15:55:51
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu środa, 13 czerwca 2012 14:43:35 UTC+2 użytkownik Przesmiewca napisał:
> [...]
    odczuwasz w porfelu
    > (nawet przy malych roznicach w cenie). W klasycznych mieszkaniach tyle pradu ludzie

    Zakładam że pytacz płaci za prąd dużo, bo na małym rachunku to dużych oszczędności
    się nie da zrobić.
    Jeszcze można się odłączyć i korzystać z dynama, wtedy nawet mały rachunek to duży
    zysk bo kondycję się poprawi.

    --
    ZZ@private