  • 1. Data: 2011-08-14 09:51:13
    Temat: Czym otynkować sufit?
    Od: "Max_P" <M...@x...pl>

    Witam,
    mam w garażu strop żelbetowy i chciałbym go samodzielnie "otynkować".
    Napisałem otynkować w cudzysłowie, bo ma to nie być tradycyjne tynkowanie,
    ale raczej nałożenie czegoś(?) na ten strop, tak, żeby toto nie odpadło,
    było do położenia przez amatora i nie było horrendalnie drogie. Odpadają
    okładziny, z płytami g-k włącznie.
    Aha, strop jest w miarę równy, jednak zakładam warstwę tego tynku ok 1 do
    1,5 cm.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-08-14 10:14:51
    Temat: Re: Czym otynkować sufit?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Max_P napisał:
> [...]
    > drogie. Odpadają okładziny, z płytami g-k włącznie.
    > Aha, strop jest w miarę równy, jednak zakładam warstwę tego tynku ok 1

    No to w czym problem...???
    Piasek, wapno, cement i... ognia !!! :-))).
    Moi tynkarze robili tynki na trzy razy - najpierw zarzucali taką
    'rzadzizną', potem - na drugi dzień - nakładali warstwę właściwą, a na
    koniec robili zaprawę stosując gładki, przesiany piasek i zacierali
    pacami z gąbką. Wyszło fajnie, ale sam bym się tego chyba nie podejmował
    :-).

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-08-14 10:22:38
    Od: "janko walski" <j...@o...com.pl>

    Użytkownik "Max_P" <M...@x...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > okładziny, z płytami g-k włącznie.
    > Aha, strop jest w miarę równy, jednak zakładam warstwę tego tynku ok 1 do

    Dlaczego chcesz zatrudniać do tynkowania amatora?
    Zleć robotę fachowcowi. Zrobi to szybko i dobrze i zaoszczędzi Ci wiele
    czasu i nerwów.

    Swoją drogą co masz nad tym stropem?
    Czy jest tam jakieś pomieszczenie mieszkalne?
    Jeżeli jest pomieszczenie mieszkalne czy podłoga jest ocieplplona np.
    styropianem?
    Jeżeli nie jest ocieplona to pomyśl o ociepleniu.
    W przypadku garażu najlepszą metodą ocieplenia będzie wełna mineralna +
    podwieszony sufit i płyta gipsowo-kartonowa.
    Co do tynkowania to masz metodę tradycyjną czyli tynk cementowo-wapienny lub
    gipsowy. Możesz też wykonać akrylowy tynk cienkowarstwowy najlepiej
    wzmocniony siatką szklaną.

  • 4. Data: 2011-08-15 20:06:51
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    > okładziny, z płytami g-k włącznie.
    > Aha, strop jest w miarę równy, jednak zakładam warstwę tego tynku ok 1 do

    Zaciągnij go klejem do styropianu - do siatki. Zrób klej na gęsto, nakładaj
    i wtapiaj weń siatkę (taką siatkę do styropianu). Potem zaciągnij to na
    gładko i gotowe. Przedtem sufit wyczyść i dobrze zagruntuj.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2011-08-16 03:34:56
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Aug 14, 11:51 am, "Max_P" <M...@x...pl> wrote:
    > Witam,
    > mam w gara u strop elbetowy i chcia bym go samodzielnie "otynkowa ".
    > Napisa em otynkowa w cudzys owie, bo ma to nie by tradycyjne tynkowanie,
    > ale raczej na o enie czego (?) na ten strop, tak, eby toto nie odpad o,
    > by o do po o enia przez amatora i nie by o horrendalnie drogie. Odpadaj
    > ok adziny, z p ytami g-k w cznie.
    > Aha, strop jest w miar r wny, jednak zak adam warstw tego tynku ok 1 do
    > 1,5 cm.

    Jak nie musisz rownac to kup pare workow zaprawy tynkowej gotowej i
    zasmaruj sobie calosc samodzielnie.
    Wynies wszystko z pomieszczenia, rozloz grubsza folie (nie taka
    cieniutka do malowania tylko troche grubsza.
    Kup sobie packe z filcem, i taka 30cm blaszana.

    Rozrob zaprawe i blaszana packa nakladaj na sufit. Wyrownaj blaszana a
    jak ciutke przeschnie zatrzyj ta filcowa, na mokro.

    Robi sie relatywnie szybko. w godzine zrobisz 3-5m2.

    Do roboty zaloz dlugi rekaw z niepoprutymi sciagaczami i czapke. Dosyc
    duzo tynku moze spadac z tej blaszanej packi. Dlatego folia na
    podloge. Co spadnie do wiadra i od nowa na sufit.

    Wersja lux to zakup 2m profilu aluminiowego kwadratowego i
    przeciagniecie nim po suficie przed zacieraniem. Bedzie rowniej.