  • 31. Data: 2012-01-19 11:58:21
    Temat: Re: Dlaczego ociepla się dom od zewnątrz ?
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-01-18 16:34, zapinio pisze:
    > Nie, ale nie jest też miejscem dla:
    > -przedszkolaków,
    > -osób, które dłubały w nosie na fizyce i matematyce i generalnie uważają ,że
    > tylko marketing i zarządzanie ofkorz
    > -leni, którym sie nie chce wejść w gugle
    > -debili
    > Proszę sobie wybrać...

    Widzisz matką wszystkich nauk - matematyki, fizyki, chemii... jak i
    twojej budowlanki jest: FILOZOFIA bo bez podstawowego zagadnienia PO CO,
    DLA CZEGO, W JAKIM CELU, CO BĘDZIE... (nie da się wyjaśnić czym jest
    filozofia, czemu służy w kilku zdaniach) - w zasadzie nie dało by się
    niczego osiągnąć.

    Ale widzisz Filozofia obowiązkowa jest dopiero na studiach doktoranckich.

    Naszym narodowym hobby jest filozofowanie więc czuję się jak najbardziej
    kompetentny zabierać głos w również tej sprawie

    Ariusz

  • 32. Data: 2012-01-19 12:00:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    > Robię izolację cieplną na podłodze , ścianach i suficie. Wychodzi
    > idealny szczelny połączony termos.
    > Przemarzanie ścian mnie nie interesuje , bo i czemu ?

    Stropow tez nie ? Popatrz teraz na grubosc tego ocieplenia i wysokosc
    domu np. z poddaszem uzytkowym. Strop monolityczny 14cm i do tego po
    20cm ocieplenia od dolu i od gory (bo przeciez podlogowki nie polozysz
    na 5cm styro jak ponizej bedzie zimny beton). To daje strop grubosci
    54cm.. Malo praktyczne, z zewnatrz taki dom tez nie bedzie za ciekawie
    wygladal bo kondygnacja bedzie b. wysoka.

    > A wełna jest odporna na grzyby i itd ...

    Welna jest odporna na grzyby i plesn ? :-) A wiesz jak sie zachowuje
    wilgotna welna ? Traci na izolacyjnosci..
    pozdr.

    --
    Adam

  • 33. Data: 2012-01-19 12:04:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Sty, 14:13, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    > Bo patrząc na wyniki jakie otrzymuje się w nowo budowanych domach
    > (certyfikat energetyczny) człowiek zastanawia się czemu mimo że
    > teoretycznie nieźle ocieplił dom wartość na certyfikacje w większości
    > ma powyżej 100kWh a w Danii domy mają 25-60KWh ...
    > Więc albo tradycyjne budownictwo mimo mocnego ocieplenia jest mało
    > energooszczędne albo te wszystkie certyfikaty można sobie włożyć
    > w .......

    No ja wiedzialem ze brzeczkowskiego reklamy czytales. Ten czlowiek
    jest chory i zaprzecza fizyce, zaprzecza profesorom na politechnikach
    i ich badaniom. Zaprzecza wszystkiemu i wszystkim - a te przyklady co
    wkleja to nie wiadomo o co chodzi bo chyba po dunsku nie potrafisz
    czytac co ?

    I czemu piszesz ze wszystkim wychodzi 100kWh jak ja np. mam 47kWh? A
    znam takich co maja pasywne ponizej 15kWh i sa to domy ocieplone z
    zewnatrz. Nie znam zadnego domu ocieplonego od srodka bo tylko duren
    by tak zrobil :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 34. Data: 2012-01-19 12:18:57
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 19 Sty, 12:48, Ariusz <a...@g...pl> wrote:

    > Gzie pierwsza warstwa zewnętrza to beton komórkowy 24 i stanowi on
    > warstwę nośną. Warstwa wewnętrzna nich nie będzie to styropian, a np.
    > beton komórkowy klasy 250 i grubości 40 cm. Wieńce, nadproża bez
    > problemu znajdziemy już jakiś system ocieplenia. Mamy mur dwu warstwowy
    > z termoizolacją od środka.

    A moze mamy mur dwuwarstwowy z termoizolacja od zewnatrz? :) Trzeba
    przeliczyc czy wystapi punkt rosy przy takim ukladzie pomiedzy tymi
    dwoma warstwami pustakow. Jezeli sa warunki i wystapi - to bedzie sie
    tam wykraplac wilgoc, choc wszystko zalezy od stopnia dokladnosci
    wykonania takiej sciany. Jezeli wszystko bedzie b. szczelne (co w
    przypadku klejenia z bloczkow jest mozliwe do zrealizowania) to jest
    szansa ze tam nie bedzie roslo. Jezeli nie wystapi punkt rosy pomiedzy
    pustakami to nie ma zadnego problemu. Jednak.. Chcialbys miec mur
    zewnetrzny o grubosci 64cm + tynki ? :-) Bo ja nie, teraz mam 45cm i
    to juz jest maksimum jakie sobie wyobrazam.

    > Przykład nie idealny ale trzeba zerwać z dotychczasowym sposobem
    > budowania, i szukać lepszych rozwiązań.

    Szukaj dalej bo narazie proponujesz z czapy wziete rozwiazania.
    Pozatym co to znaczy dotychczasowym sposobem budowania? 15 lat temu
    budowalo sie wogole bez ocieplenia, z zupelnie innych materialow.
    Przeciez caly czas jest progres, nowe materialy, nowe rodzaje coraz
    cieplejszych scian. Ale ocieplanie od srodka to chory pomysl bo juz w
    samej teorii - narazony jest na zbyt wiele niepowodzen i ma zbyt wiele
    wad zeby isc w tym kierunku.

    > Wydaje się, że z punku ergonomii, termoizolacja od środka jest lepszym
    > rozwiązaniem.

    To buduj kanadyjczyka. Tam jest "mur z ocieplenia" i po sprawie. Czemu
    koniecznie chcesz ocieplac dom murowany tradycyjnie od srodka? Wiesz
    ile to bedzie wiecej kosztowalo? Wiesz jaka powierzchnie niepotrzebnie
    stracisz ? Pokoj 5x3,5m ma 17,5m2, po ociepleniu od srodka warstwa
    20cm styro + stelaz + kg (=25cm) zostanie juz tylko 4,5 x 3 = 13,5m2.
    Marnujesz 25% powierzchni. To ma byc ergonomiczne ? :) No i zamiast
    tynku zostaje Ci tylko gips i gladz.. Ja wole miec delikatniejsza
    elewacje na zewnatrz niz od srodka bo tu czesciej jest narazona na
    roznego rodzaju "ataki" (dzieci, psy, przenoszone szafki, pijany
    gospodarz etc;)

    > No i zawsze może okazać się, że jednak inaczej będzie lepiej i taniej.
    > Jenak zamiast udowadniać, że się nie da może lepiej spróbować udowodnić,
    > że jednak się da.

    Probuj dalej, narazie udowadniane bylo miliony razy ze ocieplanie od
    srodka jest zle. Tylko T.B. probuje udowodnic ze jest inaczej i
    przypuszczam ze to jest Twoj mentor ze tak na sile idziesz w tym zlym
    kierunku :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 35. Data: 2012-01-19 13:57:16
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > i ich badaniom. Zaprzecza wszystkiemu i wszystkim - a te przyklady co
    > wkleja to nie wiadomo o co chodzi bo chyba po dunsku nie potrafisz

    Dokładnie czytałem jego wypowiedzi. Gościu ma własną dużą firmę
    (rekuperatory/pompy ciepła i itd) i wygląda na rozsądnego ...
    Nie po duńsku nie potrafię czytać , ale widziałem filmiki rockwoola
    (jesli dobrze pamiętam) właśnie dotyczących tej metody izolacji i jak
    to się robi i cały "system" tej izolacji ...
    Był to taki "wideo - przewodnik" jak to sie robi ...

> [...]
    > znam takich co maja pasywne ponizej 15kWh i sa to domy ocieplone z
    > zewnatrz. Nie znam zadnego domu ocieplonego od srodka bo tylko duren

    Ten sam gościu pokazał taki jeden dom w PL , na jakieś polskiej
    stronie był ten projekt i itd ...
    Sądzę że gdyby był np. strop z legarów drewnianych a dom typowo
    parterowy to problem mostków by nie istniał bo nawet ściany działowe
    byłby by izolowane od góry , a nic nie stoi na przeszkodzie na ściany
    działowe robić z płyt KG i w środku je tez ocieplić ...

  • 36. Data: 2012-01-19 14:23:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 19 Sty, 14:57, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    > Dokładnie czytałem jego wypowiedzi. Gościu ma własną dużą firmę
    > (rekuperatory/pompy ciepła i itd) i wygląda na rozsądnego ...

    Tiaaaaa :-) I bana na wiekszosci for budowlanych za bezsensowne
    gadanie :) Wlasciwie dalsza dyskusja nie ma najmniejszego sensu bo
    pomysly TB sa wbrew fizyce. Sam koles jest chory psychicznie - a ta
    jego duza firma to chyba jeden dom na rok ociepla dla kogos kto sie da
    na te jego wymysly nabrac :)

> [...]
    > to się robi i cały "system" tej izolacji ...
    > Był to taki "wideo - przewodnik" jak to sie robi ...

    Wklej go tu, bo cos musiales widocznie zle zrozumiec.

    > Ten sam gościu pokazał taki jeden dom w PL , na jakieś polskiej
    > stronie był ten projekt i itd ...

    Tiaaaa, a swistak zawija ;) Moze nawet i jest taki dom - sprobuj
    zalatwic kontakt z wlascicielem jak to sie ma po paru latach, nie
    znajdziesz takiego :-) Wiele razy ludzie (na forum, a nawet osobiscie
    w siedzibie jego firmy) probowali od niego wyciagnac takie informacje
    - bezskutecznie.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 37. Data: 2012-01-19 17:33:22
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    > wiadomości
    d.googlegroups.com...

    > Punkt rosy wystąpi wewnątrz ściany i zacznie moknąć od środka. Każde
    > zamarzania będzie powodowało działanie destrukcyjne i ściana się rozsypie.

    Przy założeniach podanych przez autora wątku (tj "idealny szczelny połączony
    termos" z folią paroszczelna (nie paroprzepuszczalną!!) od wewnatrz) żaden
    punkt rosy wewnątrz ściany nie wystapi bo i niby dlaczego miałby wystąpić w
    ścianie przecież cieplejszej (niewiele, ale jednak!) od temperatury
    otoczenia. Przeciez przy tych założeniach do ściany para wodna może wnikać
    wyłącznie z zewnątrz i zatem w cieplejszej ścianie NIE może się ona
    skraplać!
    Inna sprawa to rzeczywista skuteczność izolacji paroszczelnej blokującej
    przenikanie pary wodnej do sciany z wnętrza budynku, - jest to MZ podstawowy
    i w zasadzie główny problem izolowania od wewnątrz! Jesli do ściany może
    wnikać para z cieplejszego wnetrza to wówczas i tylko wówczas w zimniejszej
    od temp. wnętrza warstwie sciany może się ona skroplić ze wszystkimi tego
    paskudnymi skutkami.
    A zatem MOŻNABY izolować sciany od środka, ale jedynie pod warunkiem, że
    skutecznie nie dopuści się do wnikanie do ściany od środka cieplejszej pary
    wodnej z wnętrza pomieszczenia.
    Powstaje zatem praktyczny problem,- czy np. warstwa ciągła kleju i ciągłą
    warstwa styropianu stanowi wystarczającą izolację paroszczelną?

  • 38. Data: 2012-01-19 20:24:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 19 Sty, 18:33, "p 47" <k...@w...pl> wrote:

    > Powstaje zatem praktyczny problem,- czy np. warstwa ciągła kleju i ciągłą
    > warstwa styropianu stanowi wystarczającą izolację paroszczelną?

    Nie stanowi. Nie da sie polaczyc szczelnie styropianu - zobacz sobie
    na fotki termowizji budynkow ocieplonych z zewnatrz - ZAWSZE gdzies
    znajda sie drobne mostki :) W domu przeciez jest cieplej niz na
    zewnatrz, para dziala pod jakimstam cisnieniem. Wcisnie sie absolutnie
    w kazda najmniejsza szczelinke - nie da sie tej izolacji polozyc
    idealnie szczelnie, a nawet jak sie to zrobi - to z czasem gdzies moze
    pojawic sie rysa, czy pekniecie (na KG to przeciez standard) i juz
    jest miejsce na wdarcie sie pary... Miejsca przy parapetach, drzwiach,
    oknach - ten dom musialby zegarmistrz budowac zeby zrobic wszystko
    poprawnie ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 39. Data: 2012-01-19 20:41:07
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    x.googlegroups.com...
    On 19 Sty, 18:33, "p 47" <k...@w...pl> wrote:

> [...]

    jest miejsce na wdarcie sie pary... Miejsca przy parapetach, drzwiach,
    oknach - ten dom musialby zegarmistrz budowac zeby zrobic wszystko

    No a gdyby scianę przed przyklejeniem styropianu potraktować tak jak przy
    wykonywaniu izolacji fundamentów tj. wysmarować np. jakąs masą
    bitumiczno-kauczukową, w rodzaju dysperbitu?
    Kombinuję, poniewaz chciałbym bez robienia tradycyjnego stelaża ocieplić od
    wewnątrz (na zewnątrz mam połozoną okładzinę z piaskowca) kilka scian w
    przyziemiu.

  • 40. Data: 2012-01-19 21:03:45
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    1g2000vbc.googlegroups.com...

    >Tiaaaaa :-) I bana na wiekszosci for budowlanych za bezsensowne
    >gadanie :)

    To akurat marny argument.
    Tobie bana na forach budowlanych nie daja bo Ty jesteś dobry target da
    sponsorow takich forów;)

    A Brzeczkowskiego nie znam i na temat ocieplenia od zewnatrz sie nie
    wypowiadam.