    From: Adam <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dlaczego ociepla się dom od zewnątrz ?
    Date: Thu, 19 Jan 2012 04:18:57 -0800 (PST)

    On 19 Sty, 12:48, Ariusz <a...@g...pl> wrote:

    > Gzie pierwsza warstwa zewnętrza to beton komórkowy 24 i stanowi on
    > warstwę nośną. Warstwa wewnętrzna nich nie będzie to styropian, a np.
    > beton komórkowy klasy 250 i grubości 40 cm. Wieńce, nadproża bez
    > problemu znajdziemy już jakiś system ocieplenia. Mamy mur dwu warstwowy
    > z termoizolacją od środka.

    A moze mamy mur dwuwarstwowy z termoizolacja od zewnatrz? :) Trzeba
    przeliczyc czy wystapi punkt rosy przy takim ukladzie pomiedzy tymi
    dwoma warstwami pustakow. Jezeli sa warunki i wystapi - to bedzie sie
    tam wykraplac wilgoc, choc wszystko zalezy od stopnia dokladnosci
    wykonania takiej sciany. Jezeli wszystko bedzie b. szczelne (co w
    przypadku klejenia z bloczkow jest mozliwe do zrealizowania) to jest
    szansa ze tam nie bedzie roslo. Jezeli nie wystapi punkt rosy pomiedzy
    pustakami to nie ma zadnego problemu. Jednak.. Chcialbys miec mur
    zewnetrzny o grubosci 64cm + tynki ? :-) Bo ja nie, teraz mam 45cm i
    to juz jest maksimum jakie sobie wyobrazam.

    > Przykład nie idealny ale trzeba zerwać z dotychczasowym sposobem
    > budowania, i szukać lepszych rozwiązań.

    Szukaj dalej bo narazie proponujesz z czapy wziete rozwiazania.
    Pozatym co to znaczy dotychczasowym sposobem budowania? 15 lat temu
    budowalo sie wogole bez ocieplenia, z zupelnie innych materialow.
    Przeciez caly czas jest progres, nowe materialy, nowe rodzaje coraz
    cieplejszych scian. Ale ocieplanie od srodka to chory pomysl bo juz w
    samej teorii - narazony jest na zbyt wiele niepowodzen i ma zbyt wiele
    wad zeby isc w tym kierunku.

    > Wydaje się, że z punku ergonomii, termoizolacja od środka jest lepszym
    > rozwiązaniem.

    To buduj kanadyjczyka. Tam jest "mur z ocieplenia" i po sprawie. Czemu
    koniecznie chcesz ocieplac dom murowany tradycyjnie od srodka? Wiesz
    ile to bedzie wiecej kosztowalo? Wiesz jaka powierzchnie niepotrzebnie
    stracisz ? Pokoj 5x3,5m ma 17,5m2, po ociepleniu od srodka warstwa
    20cm styro + stelaz + kg (=25cm) zostanie juz tylko 4,5 x 3 = 13,5m2.
    Marnujesz 25% powierzchni. To ma byc ergonomiczne ? :) No i zamiast
    tynku zostaje Ci tylko gips i gladz.. Ja wole miec delikatniejsza
    elewacje na zewnatrz niz od srodka bo tu czesciej jest narazona na
    roznego rodzaju "ataki" (dzieci, psy, przenoszone szafki, pijany
    gospodarz etc;)

    > No i zawsze może okazać się, że jednak inaczej będzie lepiej i taniej.
    > Jenak zamiast udowadniać, że się nie da może lepiej spróbować udowodnić,
    > że jednak się da.

    Probuj dalej, narazie udowadniane bylo miliony razy ze ocieplanie od
    srodka jest zle. Tylko T.B. probuje udowodnic ze jest inaczej i
    przypuszczam ze to jest Twoj mentor ze tak na sile idziesz w tym zlym
    kierunku :)
    pozdr.

    --
    Adam