  • 71. Data: 2009-10-09 19:19:36
    Temat: Re: Do u??????????????????????
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Marek Dyjor pisze:

    > ponadto drewno wsam raz narzuca nam jeszcze maksymalną dopuszczalną
    > temperaturę powierzchni podłogi (ok 27st).
    ....i żeby jej nie przekroczyć, a dostarczyć max ciepła, pierwszą pętlę przebudowałem
    i leży sobie na połowie pokoju, rurki co 10cm:)
    Drugą ułożę obok lada moment.
    Wypiecie spinek i ponowne złożenie trwało krótko i bez zdanych kłopotów.

  • 72. Data: 2009-10-09 21:15:38
    Od: M <M...@w...pl>

    Rentier pisze:

> [...]
    > Drugą ułożę obok lada moment.
    > Wypiecie spinek i ponowne złożenie trwało krótko i bez zdanych kłopotów.

    Pozostaje pytanie czy to wystarczy
    M.

  • 73. Data: 2009-10-09 21:31:22
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Pozostaje pytanie czy to wystarczy
    > M.

    Musi:-)
    Bo już nic więcej nie da sie zrobić:-))
    Odstępy co 10 cm.

  • 74. Data: 2009-10-09 21:41:03
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Paź, 23:15, M <M...@w...pl> wrote:

    > Pozostaje pytanie czy to wystarczy

    Bez jaj - rurki co 10cm maja niewystarczyc? To chyba w jakims starym
    gierku albo wczesniej :)
    Ja mam zaprojektowane na parterze 12 obiegow - rozne, od 14 do 60m.
    Srednio te 30-40, rozstaw w salonie - 20, 25 i 30 (3 petle), w kuchni
    15, w lazience 15, w garazu 35, w sypialniach 20. W piwnicy mam wogole
    super male zapotrzebowanie na cieplo - jeden z pokoi (ok 40m2) tylko
    300W - wychodzi mi jedna petelka dlugosci 16m ulozona co 50cm ;-) Tam
    na jakims szczegolnym komforcie (odczuwanie cieplo-zimno na podlodze)
    mi nie zalezy wiec raczej tak zostawie.

    Ogolnie - na 400m2 ogrzewanej powierzchni obliczone mam 1,1km rurki -
    czyli wychodzi srednio 2,75m / m2 czyli rozstaw w okolicy ponad 30cm.
    Wskaznik mocy do powierzchni mam 24W/m2. Wszystko liczone na
    temperature zasilania 40st, takze mam i tak spory zapas bezpieczenstwa
    "jakby co" :) Instalatorzy, ktorzy klada wszedzie rozstaw 10cm powinni
    sie isc leczyc! Potem sie biora legendy, ze podlogowka niezdrowa,
    nawet Maniek kiedys dawal przyklad jak u jakiegos znajomego widzial
    podlogowke wpieta bezposrednio do pieca ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 75. Data: 2009-10-09 22:04:10
    Od: M <M...@w...pl>

    Adam Szendzielorz pisze:

    > Bez jaj - rurki co 10cm maja niewystarczyc? To chyba w jakims starym
    > gierku albo wczesniej :)

    Tego dokładnie nie wiemy. Bez policzenia to wróżenie z fusów i strzały
    typu a może dać 10cm, a może 20cm.

    > Ja mam zaprojektowane na parterze 12 obiegow - rozne, od 14 do 60m.
    [...]
    > Wskaznik mocy do powierzchni mam 24W/m2. Wszystko liczone na

    24W/m^2. Ciekawe ile by wyszło u pytka.

    M.

  • 76. Data: 2009-10-09 22:44:07
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Paź, 00:04, M <M...@w...pl> wrote:

    > 24W/m^2. Ciekawe ile by wyszło u pytka.

    Tak niski wskaznik bo dogrzewam tez ~140m2 piwnic, na ktorych ogrzanie
    trzeba o wiele mniej energii niz na reszte.. Bez piwnic wychodzi juz w
    okolicy 32W/m2 :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 77. Data: 2009-10-10 00:52:30
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >temperature zasilania 40st, takze mam i tak spory zapas bezpieczenstwa

    Gdzies w sieci czytalem o firmie montujacej podlogowki pod katem PC jako ze
    to ich specjalizacja i rozstaw petlli obligatoryjnie to nawet nie bylo 10cm
    a jakos mniej. Mozna to latwo znalezc w sieci, mi wyszlo pod chaslem rozstaw
    petli w google.

    >"jakby co" :) Instalatorzy, ktorzy klada wszedzie rozstaw 10cm powinni
    >sie isc leczyc! Potem sie biora legendy, ze podlogowka niezdrowa,

    Ja mam w salonie i pokojach gdzie ma byc deska 15mm co 10cm wlasnie.
    Szczerze mowiac przy tym rozstawie wyrabiam sie z moca a styropianu pod
    spodem jest 14cm. Odjecie nawet 1cm skutkowalo deficytem mocy. Rury na caly
    dom poszlo mi cos ok. 1500m lacznie z grzejnikami i podejsciami "na wszelki
    wypadek". No tak mi wychodzi, ostatecznie bede mogl pompowac chlodniejsza
    wode a to tez cos. :-)

    >nawet Maniek kiedys dawal przyklad jak u jakiegos znajomego widzial
    >podlogowke wpieta bezposrednio do pieca ;-)

    To prawda, opowiadal mi to biedny uzytkownik tej podlogowki, ktory do dzis
    nie wie jaka kiche mu odwalili za gruba kase i ta podlogowka "chodzi" tak
    caly czas. Czlowiek ma kociol weglow i wszystko jak jeden maz z jednej rury
    do wszystkich obiegow. W sumie jest zadowolony, tylko w soboty i niedziele
    podobno jak popali od rana to troche w nogi parzy. :-)

    Pozdro.. TK

  • 78. Data: 2009-10-10 07:35:51
    Od: M <M...@w...pl>

    Adam Szendzielorz pisze:

    > Tak niski wskaznik bo dogrzewam tez ~140m2 piwnic, na ktorych ogrzanie
    > trzeba o wiele mniej energii niz na reszte.. Bez piwnic wychodzi juz w
    > okolicy 32W/m2 :)

    Widziałem obliczone zapotrzebowanie mocy dla samej wentylacji wynoszące
    45W/m^2 (grawitacyjna, 1 wymiana powietrza na godzinę, 22C środek -20C
    zewnątrz, chyba 5 wymian powietrza na h). Pomieszczenia 3m wysokości (w
    końcu nie po to się buduje dom, by mieszkać w piwnicy :-) ).

    M.

  • 79. Data: 2009-10-10 19:50:00
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Wspomniana rure jak wsadzimy do lodowki to nie odda ciepla do pomieszczenia,

    Odda - posrednio poprzez takiego dziwnego grila za lodowka...

    > ale za rachunki nadal bedziemy placic.

    jak wsadzisz ta rure do lodowki to doooopiero zaplavisz :-)

    Pozdro

    Maseł