  • 1. Data: 2011-05-01 17:24:38
    Temat: Docieplanie szczytów i murłaty
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Wiem, że już niejednokrotnie były długie dyskusje nt. wysokości szczytów
    itp.
    Mam pytanie dotyczące rozwiązania w konkretnym typie dachu.

    Jak docieplić murłaty i szczyty w dachu gdzie "podbitka" będzie na
    krokwiach?

    Moja koncepcja po wstęnym uzgodnieniu z majstrem i cieślą wygląda tak:
    (rysunki oręczne ale mam nadzieję, że dadzą się zrozumieć)

    http://i4.photobucket.com/albums/y120/skimir/welna1.
    jpg

    http://i4.photobucket.com/albums/y120/skimir/welna2.
    jpg

    Czy taka koncepcja jest poprawna?

  • 2. Data: 2011-05-01 17:39:05
    Temat: Re: Docieplanie szczytów i murłaty
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-01 19:24, SkiMir pisze:
> [...]
    >
    > Moja koncepcja po wstęnym uzgodnieniu z majstrem i cieślą wygląda tak:
    > (rysunki oręczne ale mam nadzieję, że dadzą się zrozumieć)

    A szczelina wentylacyjna to gdzie jest?

    Zamiast wełny na szczycie dałbym styropian uzupełniony na ścisk pianką.
    Łatwiej się wkłada i łatwiej kontroluje, bo na koniec (przed wełną)
    lukniesz i jak gdzieś są dziury to psikniesz pianką lub wepchniesz styro.

    M.

  • 3. Data: 2011-05-01 17:42:36
    Od: M <M...@o...pl>

> [...]
    >
    > Moja koncepcja po wstęnym uzgodnieniu z majstrem i cieślą wygląda tak:
    > (rysunki oręczne ale mam nadzieję, że dadzą się zrozumieć)

    Jeszcze jedno: co ty masz tam takie mikroskopijne ilości wełny? A może
    krokwie masz grubości 30cm? Daj 25cm (jak chcesz ciepło to 30cm).

    M.

  • 4. Data: 2011-05-01 17:55:09
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-05-01 19:39, M pisze:

    > A szczelina wentylacyjna to gdzie jest?

    No właśnie apropo's tej szczeliny. Rozumiem, że nie dociągać styropianem
    do desek podbitki. Ale jak to zabezpieczyć przed owadami, ptactwem?

    > Zamiast wełny na szczycie dałbym styropian uzupełniony na ścisk pianką.
    > Łatwiej się wkłada i łatwiej kontroluje, bo na koniec (przed wełną)
    > lukniesz i jak gdzieś są dziury to psikniesz pianką lub wepchniesz styro.

    Nie wiem czy dobrze rozumiem. Na ścianę szczytową położyć styropian aż
    pod podbitkę i dopchać to wszystko pianką montażową?

    --
    M.

  • 5. Data: 2011-05-01 17:56:50
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-05-01 19:42, M pisze:

    > Jeszcze jedno: co ty masz tam takie mikroskopijne ilości wełny? A może
    > krokwie masz grubości 30cm? Daj 25cm (jak chcesz ciepło to 30cm).

    Krokwie są 20cm.
    Znaczy się niżej ścianę kolankową budować?

    Te 25cm wełny to jak upchnąć? Jakiś stelaż z łat czy coś wykonać pod
    krokwiami?

    --
    M.

  • 6. Data: 2011-05-01 18:55:23
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-01 19:55, SkiMir pisze:

    > No właśnie apropo's tej szczeliny. Rozumiem, że nie dociągać styropianem
    > do desek podbitki. Ale jak to zabezpieczyć przed owadami, ptactwem?

    Jest specjalna siatka. Jak poszperasz to nawet znajdziesz jaka powinna
    być powierzchnia.

    > Nie wiem czy dobrze rozumiem. Na ścianę szczytową położyć styropian aż
    > pod podbitkę i dopchać to wszystko pianką montażową?

    Tak. Styropian najpierw wepchnąć a pianą tylko wypełnić szczeliny.

    M.

  • 7. Data: 2011-05-01 18:57:59
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-01 19:56, SkiMir pisze:

    > Krokwie są 20cm.
    > Znaczy się niżej ścianę kolankową budować?

    Ścianę kolankową zostaw.

    > Te 25cm wełny to jak upchnąć? Jakiś stelaż z łat czy coś wykonać pod
    > krokwiami?

    Część pomiędzy krokwie, potem stelaż i druga warstwa (tak, żeby łączenia
    się nie przekrywały). Zwykle pomiędzy krokwie daje się wełnę z rolki a
    na stelaż w płytach.

    M.

  • 8. Data: 2011-05-01 19:04:50
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-05-01 20:57, M pisze:

    > Część pomiędzy krokwie, potem stelaż i druga warstwa (tak, żeby łączenia
    > się nie przekrywały). Zwykle pomiędzy krokwie daje się wełnę z rolki a
    > na stelaż w płytach.

    Aha.
    No i dojechać tymi płytami do ściany kolankowej a folię paroizolacyjną
    wywinąć na murłatę?

    --
    M.

  • 9. Data: 2011-05-01 19:17:38
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-01 21:04, SkiMir pisze:

    > Aha.
    > No i dojechać tymi płytami do ściany kolankowej a folię paroizolacyjną
    > wywinąć na murłatę?

    Musisz przeliczyć, bo to, czy dojedziesz do ściany kolankowej (niżej,
    czy wyżej) zależy od grubości ocieplenia na stelażu i kąta nachylenia dachu.

    M.

  • 10. Data: 2011-05-01 20:45:06
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "SkiMir" <p...@M...onet.pl> wrote in message
    >i jak gdzieś są dziury to psikniesz pianką lub wepchniesz styro.
    >
    > Nie wiem czy dobrze rozumiem. Na ścianę szczytową położyć styropian aż pod
    > podbitkę i dopchać to wszystko pianką montażową?

    Tak właśnie masz zrobić.