  • 1. Data: 2009-02-12 20:48:21
    Temat: Dodatkowe ogrzewanie
    Od: Akduz <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam taki dylemat...

    Obecnie mam dwufunkcyjny piec gazowy. Piec bez zasobnika wody
    (ogrzewanie przepływowe). Kocioł w piwnicy.
    Mieszkam w domku o pionowej konstrukcji (piwnica, parter, piętro poddasze).
    Mam w piwnicy wolny komin. Zastanawiam się nad:
    - DGP - grawitacyjnie z piwnicy na parter i piętro (najdłuższa odległość
    około 4 m w pionie), DGP z kominka,
    - kominek z płaszczem wodnym (konieczność wstawienia zasobnika oraz
    zbiornika wyrównawczego na strychu),
    - kocioł z płaszczem wodnym (konieczność wstawienia zasobnika oraz
    zbiornika wyrównawczego na strychu).
    Wszystkie opcje są możliwe zarówno finansowo jak i technicznie.
    Dodatkowe ogrzewanie chcę potraktować jako dosłownie dodatkowe.

    Refleksja naszła mnie po "wojnie" o gaz na początku roku.

    Co możecie poradzić?

    Pozdrawiam!

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 090209-0, 2009-02-09
    Przetestowano na: 2009-02-12 21:48:21

  • 2. Data: 2009-02-12 22:11:37
    Temat: Re: Dodatkowe ogrzewanie
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Akduz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zbiornika wyrównawczego na strychu),
    > - kocioł z płaszczem wodnym (konieczność wstawienia zasobnika oraz

    Opcja pierwsza zabezpiecza Cie rowniez przez brakiem pradu. Dodatkowo
    kominek, wiec dwa w jednym. Reszta troche kosztowna bez wiekszych szans na
    uzasadnienie ekonomiczne, ale ze wskazaniem raczej na kociol. W razie czego,
    zupelnie na zapas mozesz miec kotlownie w kotlowni, a nie w salonie.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2009-02-13 15:00:40
    Od: "Bajbus13" <b...@t...pl>

> [...]
    > Dodatkowe ogrzewanie chcę potraktować jako dosłownie dodatkowe.
    > Refleksja naszła mnie po "wojnie" o gaz na początku roku.

    Tak naprawde masz wybor piec czy kominek. Za piecem "+" masz troche wyzsza
    efektywnosc + rozne zrodla jako wklad (grosze, palety,drewno).
    Jesli wybierzesz kominek to: z plaszczem czy DGP. .
    DGP:
    + niezaleznie od pradu (w przypadku niedzialania pompy moga byc problemy)
    +nie mam problemu z przekladami instalacji (czy sie gdzies nie rozszczelni)
    + nie ma potrzeby wymiany (nawet po 20 latach) wkladu. Kazdy piec z woda ma
    swoj czas zycia
    + na pewno nie wysadzi Ci i nie zaleje salonu
    - opkopcone sciany przy wylotach
    - duzo dodatkowycg rur (zawsze potrzeba jakos to obudowac)
    - suche powietrze

    Z plaszczem:
    + brak opkopcenia sican
    + rownomierne ogrzanie calosci a nie pomieszczen gdzie doprowadzisz rury
    - przeglady, prad etc.( patrz wyzej)

    Pewnie sa jeszcze jakies + i - za jednym i drugim jednak sam musisz sobie
    odpowiedziec co Ci jest blizsze.
    U siebie mialem wybor (tez mam piec gazowy) jaki wklad - nie mam mozliwosci
    kotla
    Ja wybralem DGP.Fajny klimat jest przy kominku no i jak dobrze zrobiona
    instalacja to bedziesz mial tez inne powietrze.
    (nie mowie tu o dymie). Jesli strikto tylko zabezpieczenie przed brakiem
    dostaw gazu - to pomysl nad piecem "na wszystko"
    co da sie spalic.Do kominka musisz pomyslec tez nad miejscem do skladowania
    drewna, a groszek mozesz miec np. w workach

    Pzdr
    Bajbus13