  • 1. Data: 2009-02-12 19:28:45
    Temat: Ocena projektu
    Od: "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu>

    Witam!

    Prosze o ocene projektu.
    Jakie pomieszczenia powiekszyc a jakie pomniejszyc?
    Co przeniesc w inne miejsce, a co moze byc nie potrzebne.

    Link do projektu ponizej.
    Prosze o wyrozumialosc odnosnie rysynku bo to wstepny szkic jest.

    http://i680.photobucket.com/albums/vv166/bustax/Proj
    ekt.jpg

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-02-12 19:56:35
    Temat: Re: Ocena projektu
    Od: "W." <h...@g...pl>

  • 3. Data: 2009-02-12 19:59:43
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    >
    > Prosze o ocene projektu.
    > Jakie pomieszczenia powiekszyc a jakie pomniejszyc?
    > Co przeniesc w inne miejsce, a co moze byc nie potrzebne.

    Schody zabiegowe to dla mnie "paści" znam to z doświadczenia (dziadkowie
    takie mieli) i w życiu bym się na nie nie zdecydował. Ta garderoba to szafa
    ? Duży strop nad kuchnio-salonem wyjdzie dość gruby z uwagi na przesunięcie
    ścian na piętrze i ich obciążenie dachem, ewentualnie kolumny na dole.

  • 4. Data: 2009-02-12 20:06:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebo z Bogdanca wrote:
> [...]
    >
    > Link do projektu ponizej.
    > Prosze o wyrozumialosc odnosnie rysynku bo to wstepny szkic jest.

    przykro powiedzieć ale dla mnie to taki projekt jak sobie robiłem gdy miałem
    10 lat.

    kupa błędów

    radzę ci najmij architekta i jemu wyklaruj czego oczekujesz niech ci
    przedstawi jakąś koncepcję.

  • 5. Data: 2009-02-12 20:10:30
    Od: "Ulf" <d...@w...pl>

> [...]
    >
    > Link do projektu ponizej.
    > Prosze o wyrozumialosc odnosnie rysynku bo to wstepny szkic jest.

    Troche bez polotu - elewacja nie bedzie jakas rewelacyjna, rodem z komuny wg
    mnie :P Na ile samochodow ten garaz? Pomieszczenie gospodarcze bardzo duze
    jest, ja bym zwiekszyl spizarnie troche, a tamto skrocil. Po co dwie
    lazienki na gorze - lepiej jedna dac na dole, zeby nie latac z domu, jak
    bedzie impreza, druga sprawa to problemy z pionem kanalizacyjnym i
    wodociagowym - albo zrobisz dwa oddzielne, albo poprowadzisz z jednej
    lazienki do drugiej poziom - wieksze koszta (latwiej zrobic jedna pod druga,
    albo obok siebie) Po co kino domowe takie wielkie?

    W zasadzie to wszystko w tym domu jest b. duze - niepotrzebne wg mnie, no
    chyba, ze masz kase, ale wg mnie tego nie wykrozystasz nawet.

    Taka porada, bo widze, ze planujesz zamowic gotowy projekt - zamiast pytac
    sie na grupach idz do architekta, a on Ci doradzi po kolei tak, zeby bylo
    funkcjonalnie i w miare ladnie wygladalo. Tutaj widze jedynie duzy
    prostokatny klocek, bez okien w potrzebnych miejscach itp.. Zobaczysz, ze
    wszystko nagle sie pozmienia i przyznasz mu racje :)

  • 6. Data: 2009-02-12 20:20:45
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Link do projektu ponizej.
    > Prosze o wyrozumialosc odnosnie rysynku bo to wstepny szkic jest.

    Klatka schodowa i na dokladke z zabiegowymi schodami to horror
    wejscie do gabinetow przez salon - tragedia
    za male i za malo okien
    korytarz na pietrze wybitnie za waski
    widac ze masz pomysl, ale sorki, zero znajomosci zasad projektowania
    lepiej poszukaj kogos kto ci to zrobi porzadnie

    a zeby nie bylo ze tylko krytykuje to:
    przy takim ukladzie az sie prosza otwarte schody w salonie
    gabinet (y) jesli ma sie w nich przyjmowac jakichkolwiek klientow robi sie
    kolo wejscia plus jakies WC zeby ci nie lazili przez caly dom
    wejscie jak najblizej kuchni
    jakis wiatrolap tez konieczny
    kominek jesli ma cokolwiek ogrzewac nigdy na scianie zewnetrznej lepiej na
    srodku salonu, przy okazji oddzieli jadalnie od salonu
    to tak na szybko
    pozdrawiam

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 7. Data: 2009-02-12 20:38:26
    Od: usrobo <u...@o...pl>

    Sebo z Bogdanca pisze:
> [...]
    >
    > Link do projektu ponizej.
    > Prosze o wyrozumialosc odnosnie rysynku bo to wstepny szkic jest.

    stodola

    michal

  • 8. Data: 2009-02-12 21:55:58
    Od: "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu>

    Użytkownik "W." <h...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    W bloku nie mialem lazienki z oknem dlatego w projekcie tego na razie nie
    bralem pod uwage... ;-)

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-02-12 21:57:48
    Od: "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu>

    Użytkownik "William Bonawentura"

> [...]
    > szafa ? Duży strop nad kuchnio-salonem wyjdzie dość gruby z uwagi na
    > przesunięcie ścian na piętrze i ich obciążenie dachem, ewentualnie kolumny

    Co to sa schody zabiegowe?
    Garderoba to mialby byc pokoj przechodni pomiedzy sypialnia a lazienka ok.
    1,5 m szerokosci z szafami tylko na ubrania.
    Jedna czy dwie kolumny moge przebolec...
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-02-12 22:03:20
    Od: "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu>

    > przykro powiedzieć ale dla mnie to taki projekt jak sobie robiłem gdy
    > miałem 10 lat.

    Architektem nie jestem. Kierowalem sie jedynie zasada ze strony muratora:

    "Nadając bryle budynku korzystny kształt i odpowiednio rozmieszczając w niej
    przeszklenia, można spowodować, że zapotrzebowanie na energię do ogrzewania
    z konwencjonalnych urządzeń grzewczych będzie mniejsze niż w budynku o
    nieprzemyślanej architekturze. Wówczas nie trzeba inwestować bardzo dużych
    pieniędzy w jego ocieplenie, by cieszyć się niskimi rachunkami za
    ogrzewanie.
    W tym celu projektant domu powinien zwrócić uwagę, by dom miał zwartą bryłę,
    a jego ściany i dach miały jak najmniej załamań. Najlepiej, by był
    wybudowany na planie prostokąta i miał dach dwu-, a nawet jednospadowy."

    > kupa błędów

    Jestem tego swiadom :)

    > radzę ci najmij architekta i jemu wyklaruj czego oczekujesz niech ci
    > przedstawi jakąś koncepcję.

    Architekta i tak wynajme, ale zanim do niego sie zwroce chcialbym miec mniej
    wiecej jako takie pojecie.