  • Data: 2009-01-22 16:35:28
    Temat: Dogrzewanie wody - CWU
    Od: " Janusz" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Bojler mam daleko od poboru wody (umywalka), cyrkulacji nie mogę zrobić, więc
    pomyślałem, że na zasilaniu kranu założę mały podumywalkowy podgrzewacz
    elektryczny - jakieś 1-2kW. Zmianę chcę zrobić, bo często muszę mieć ciepłą
    wodę (dziecko...) i każdorazowe "odpuszczanie" zimniej trochę mnie denerwuje.

    I teraz pytania:
    1. Czy taki mały podgrzewacz zda egzamin - jak szybko osiąga temperaturę (czy
    nie szybciej dotrze ciepła woda z bojlera)? Wody nie musi być dużo - kilka
    litrów, więc wydajność nie ma większego znaczenia.
    2. Co jak dotrze ciepła/gorąca woda z bojlera? Czy podgrzewacz wyłączy się?
    3. Czy taka zabawa jest ekonomicznie uzasadniona (cena "spuszczonej" wody, ale
    koszt prądu, zakupu podgrzewacza)?
    4. Jakiej firmy podgrzewacz proponujecie?

    Pozdrawiam
    Janusz