  • 1. Data: 2009-01-22 16:35:28
    Temat: Dogrzewanie wody - CWU
    Od: " Janusz" <a...@g...pl>

    Witam,
    Bojler mam daleko od poboru wody (umywalka), cyrkulacji nie mogę zrobić, więc
    pomyślałem, że na zasilaniu kranu założę mały podumywalkowy podgrzewacz
    elektryczny - jakieś 1-2kW. Zmianę chcę zrobić, bo często muszę mieć ciepłą
    wodę (dziecko...) i każdorazowe "odpuszczanie" zimniej trochę mnie denerwuje.

    I teraz pytania:
    1. Czy taki mały podgrzewacz zda egzamin - jak szybko osiąga temperaturę (czy
    nie szybciej dotrze ciepła woda z bojlera)? Wody nie musi być dużo - kilka
    litrów, więc wydajność nie ma większego znaczenia.
    2. Co jak dotrze ciepła/gorąca woda z bojlera? Czy podgrzewacz wyłączy się?
    3. Czy taka zabawa jest ekonomicznie uzasadniona (cena "spuszczonej" wody, ale
    koszt prądu, zakupu podgrzewacza)?
    4. Jakiej firmy podgrzewacz proponujecie?

    Pozdrawiam
    Janusz

  • 2. Data: 2009-01-23 12:25:00
    Temat: Re: Dogrzewanie wody - CWU
    Od: "kiki" <...@...c>

    " Janusz" <a...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > denerwuje.
    >
    > I teraz pytania:
    > 1. Czy taki mały podgrzewacz zda egzamin - jak szybko osiąga temperaturę

    Takim 1-2kW to ty nic nie zdziałasz. Ja miałem 28kW na całe mieszkanie i
    dławienie było tak straszne, że jek się ktoś kąpał to tylko on mógł pobierać
    wodę, a nie leciała mocno. Mimo mocy i zasilania 380 wcale nie był taki
    wydajny, a te rureczki takie cienkie, natomiast kabel 5x10mm2. Obłed.

    Tak więc te p;are litrów to dostaniesz ale po kilkunastu minutach z tego 1kW
    :-)

  • 3. Data: 2009-01-23 12:39:21
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie szybciej dotrze ciepła woda z bojlera)? Wody nie musi być dużo - kilka
    > litrów, więc wydajność nie ma większego znaczenia.

    Czy wiesz co masz na myśli pisząć "zda egzamin"? :P

    > 2. Co jak dotrze ciepła/gorąca woda z bojlera? Czy podgrzewacz wyłączy się?

    Mój epo-costam wylacza sie. Na twardo. Trzeba zdjąć obudowe i wcisnąć przycisk
    zeby znowu grzał.

    > 3. Czy taka zabawa jest ekonomicznie uzasadniona (cena "spuszczonej" wody, ale
    > koszt prądu, zakupu podgrzewacza)?

    Podgrzewacz kosztuje jakies 200-500zl. policz sobie ile wody mozesz zagrzac za
    te pieniądze z tego podgrzewacza co masz aktualnie.

    > 4. Jakiej firmy podgrzewacz proponujecie?

    Firmy nie zaproponuje ale napisze tak:

    Nawet mały podgrzewacz szybko sie nagrzewa. Woda przez niego płynąca też.
    Spuścić będziesz musiał jakieś 0,5-1L zanim temperatura sie ustabilizuje.
    Jednak temperatura bardzo mocno zalezy od przepływu. W zależności od sztuki
    podgrzewacza, jego regulacji i średnic rur może sie okazać że nie będziesz w
    stanie zagrzać wody do temperatury jaką będziesz uważał za wystarczającą. Po
    prostu przy zdławieniu strumienia woda będzie cieplejsza ale zbyt duże
    zdławienie wyłączy przepływowy. Do mojego przepływowego dołączona była kartka z
    jego charakterystyką ilości wody i przyrostu jej temperatury.

    Uzywam trzech podgrzewaczy jeden ma 18kW -3Fazowy(nadaje sie nawet do grzania
    zimnej wody do kąpieli) jeden 2,3kW -1Fazowy pod zlewowy, zachowuje się dziwnie
    bo słabo grzeje jak na te swoja moc - nadaje sie do umycia rąk. Do mycia naczyń
    woda jest zbyt zimna i szybko studzi sie do poziomu kiedy tłuszcz sie klei. I
    jeden 1,8kW -1fazowy - taki mały "nazlewowy" i tym mozna ugrzać wode tak aby
    umyć naczynia.

    Napisz jak daleko masz bojler od umywalki i ile wody ci schodzi aby zaczeła
    płynąć ciepła.
    Może warto rozważyć zmiene instalacji i ocieplic rury doprowadzające ciepłą wodę?

    --
    Łukasz Sczygiel

  • 4. Data: 2009-01-23 17:09:45
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    To już jepoej IMHO kup 10l boiler i zamontuj pod umywalką w szereg z ciepłą
    wodą

  • 5. Data: 2009-01-24 21:22:55
    Od: "Zubaj" <z...@r...pl>

    Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości

    > To już jepoej IMHO kup 10l boiler i zamontuj pod umywalką w szereg z
    > ciepłą wodą

    Pomysl bardzo ciekawy zeby to w szereg wpiac. Ma moze juz ktos tak zrobione
    ??

  • 6. Data: 2009-01-28 07:27:30
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Ja tak zrobiłem u babci, bo można bylo jajo znieść czekając na ciepłą wodę z
    dwufunkcyjnego gazowego Termeta Uni-Co. Aktualnie wisi tam 30 litrowy
    Ariston i woda jest ciepła od razu i nie ma wahań temperatury.
    Działa już ładnych parę lat bezproblemowo. Co do marki bojlera to odradzam
    mysłowicką produkcję (wcześniej był to Zelmech ale splajtował a teraz z
    nowym właścicielem i nowym szyldem robią nadal - marki nie pamiętam).
    Jacek