  • 1. Data: 2009-03-30 08:17:15
    Temat: Dom jednorodzinny i kocioł gazowy z wbudowanym zasobnikiem 54l
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Cześć,

    poszukiwany jest kocioł gazowy do obsługi CO i CWU w domu jednorodzinnym
    o pow. ok. 140m2. W planie jest sporo podłogówki oraz recyrkulacja CWU.
    Rodzina 2+2, kąpanie pod prysznicem.

    Na razie na topie rankingu jest Immergas Victrix Zeus Superior 26kW
    (kondensacyjny z wbudowanym zasobnikiem 54l
    http://www.immergas.com.pl/menu_2/kk/zeus_victrix_su
    perior_kw/dane_techniczne.htm
    ).
    Cena razem z zestawem przyłączeniowym do recyrkulacji i dedykowanym
    sterownikiem pokojowym/pogodowym - ok. 7tys. zł z transportem (patrząc
    na ceny na Allegro), porównywarki cen mają drożej.
    Czy to jest cena minimalna czy są szanse urwać jakiś rabat?
    Czy w podobnej/niższej cenie można znaleźć jakiś sensowny kocioł z
    osobnym zasobnikiem ze stali nierdzewnej?

    Czy ktoś ma taki piec i może podzielić się wrażeniami z eksploatacji?

    W archiwum grupy dominuje pogląd, że do domu jednorodzinnego minimalny
    zasobnik to 100-120l, ale jak patrzę na wydajność tego pieca to
    nagrzanie całej pojemności zajmuje mu parę minut, poza tym jest w stanie
    grzać wodę na bieżąco. Jeśli się mylę, liczę że ktoś mnie wyprowadzi z
    błędu :)

    Dzięki za pomoc i sugestie.

    --
    Jacek Midura

  • 2. Data: 2009-03-30 08:37:15
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Jacek Midura pisze:
> [...]

    > nagrzanie całej pojemności zajmuje mu parę minut, poza tym jest w stanie
    > grzać wodę na bieżąco. Jeśli się mylę, liczę że ktoś mnie wyprowadzi z

    26kW na 140m2 to troszkę za dużo nie sądzisz?

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2009-03-30 09:43:51
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    RudeBoy pisze:

    > 26kW na 140m2 to troszkę za dużo nie sądzisz?

    Jeśli chodzi o CO to na pewno, ale do CWU chyba w sam raz?

    --
    Jacek Midura

  • 4. Data: 2009-03-30 09:47:40
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > całej pojemności zajmuje mu parę minut, poza tym jest w stanie grzać wodę
    > na bieżąco. Jeśli się mylę, liczę że ktoś mnie wyprowadzi z błędu :)

    Nie jesteś w błędzie. Wręcz przeciwnie. Po prostu wielu ludzi chce (albo im
    sięwydaje, że tego potrzebują) jednocześnie napełniać trzy wanny i brać dwa
    prysznice w pozostałych dwóch łazienkach. - oni potrzebują zasobnika 100l
    :-))). Tobie, mi i większości społeczeństwa wystarczy nawet 40-60l.

    U moich rodziców był zasobnik 80l i 6 osobowa rodzina. Nigdy wody nie
    zabrakło, a piec miał 24kw. Po prostu piec na bieżąco grzeje wodę więc aby
    jej zabrakło w zasobniku trzeba ją jednocześnie zużywać w kilku miejscach
    znacznie szybciej niż ją kocioł przygotowuje tak by wyczerpać zapas.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 5. Data: 2009-03-30 13:41:27
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Jacek Midura pisze:

    > Jeśli chodzi o CO to na pewno, ale do CWU chyba w sam raz?

    Źle to kombinujesz. Jak będziesz miał za mocny kocioł to ciągle będzie
    pracował na obniżonej mocy. Wtedy jego sprawność znacząco spada. CWU
    szybko Ci ogrzeje ale rachunki za ogrzewanie przy dobrze dobranym kotle
    były by na pewno mniejsze.

  • 6. Data: 2009-03-30 15:31:58
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    RudeBoy pisze:

> [...]
    > pracował na obniżonej mocy. Wtedy jego sprawność znacząco spada. CWU
    > szybko Ci ogrzeje ale rachunki za ogrzewanie przy dobrze dobranym kotle

    Producent twierdzi, że sprawność przy mocy nominalnej i minimalnej jest
    taka sama:

    <cytat ze specyfikacji technicznej>
    Znamionowa moc cieplna (użyteczna) c.o.: 21kW
    Minimalna moc cieplna (użyteczna): 4,7kW

    Użyteczna sprawność cieplna 40/30°C przy mocy nom./min.: 106,5% / 106,5%
    <koniec cytatu>

    Czy da się osiągnąć taką sprawność w całym zakresie mocy czy producent
    coś koloryzuje?

    --
    Jacek Midura