  • 1. Data: 2009-03-30 08:49:52
    Temat: ile kW na budowe
    Od: Marras <m...@g...pl>

    witam

    Chcialbym spytac ile potrzeba realnie mocy (chodzi o prad) aby prowadzic
    budowe.
    W warunkach mam 16kW, ale jak przeliczylem ile przyjdzie mi w teryfie
    budowlanej za te 16kW placic to stwierdzilem, ze zmniejsze te moc na
    czas budowy.

    Wstepnie energetyka nie robi problemow. Musze napisac pismo z wartoscia
    nowego zapotrzebowania i porozmawiac z elektrykiem ws wielkosci
    bezpiecznika.

    Mysle o 6kW? Wystarczy?
    Elektryka jeszcze nie pytalem, bo gdzies chwilowo znikl:)
    Kto potrafi podpowiedziec jaki bezpiecznik nalezaloby wstawic dla 6kW?
    Uzyc do tego poprostu wzoru na moc: P = U*I ??

    pozdrawiam i bede wdzieczny za pomoc

  • 2. Data: 2009-03-30 09:27:59
    Temat: Re: ile kW na budowe
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marras" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kto potrafi podpowiedziec jaki bezpiecznik nalezaloby wstawic dla 6kW?
    > Uzyc do tego poprostu wzoru na moc: P = U*I ??

    Problem w tym, że zamawiasz moc czynną i do niej są dobrane bezpieczniki
    (jak dla symetrycznego obciążenia), a włączając silniki masz dodatkowo
    kilkukrotny wzrost prądu przy rozruchu oraz spory pobór mocy biernej.
    Zapytaj więc elektryka.
    Jeśli zamierzasz robić tynki maszynowe, to agregat tynkarski ma znamionową
    moc w okoliczach 5,5 kW (i zalecany bezpiecznik 32A). Do tego dolicz
    oświetlenie i inne odbiory oraz coś na zapas - aby nie wywalić
    zaplombowanego bezpiecznika głównego.
    --
    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 3. Data: 2009-03-30 10:01:53
    Od: a...@g...com

    On 30 Mar, 11:27, "Druid29" <d...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
> [...]

    Ja mam licznik trzyfazowy i w umowie "moc budowlana" - 6kW. Do tego 3
    zabezpieczenia po 10A, czyli realnie dostepnej mocy 6,9kW. Stan surowy
    zamkniety, nie wybilo ani razu.

    [...]
    > Jeśli zamierzasz robić tynki maszynowe, to agregat tynkarski ma znamionową
    > moc w okoliczach 5,5 kW (i zalecany bezpiecznik 32A). Do tego dolicz

    Ale one chyba w wiekszosci sa na 400V, czyli przy mocy 5,5kW biora te
    ~1,8kW na faze - w tym wypadku moje 10A byloby mocno na styk :)
    Niemniej - moja energetyka (vattenfall) pozwala na przejscie na
    normalna taryfe juz przy stanie surowym zamknietym - brakuje mi tylko
    drzwi i bram (beda za 2-3 tyg), takze poprostu przed tynkami
    (planowanymi u mnie na czerwiec) przejde juz na docelowe ~17kW.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2009-03-30 10:58:00
    Od: w...@i...pl

    Na agregat tynkarski potrzebujesz bezpiecznik 20A. Czyli moc ok. 13kW
    chyba.

    Jest to najmocniejsze narzędzie jakie będzie Ci potrzebne na budowie.
    Miksokrety mają z reguły własne silniki spalinowe. Betoniarka używana
    sporadycznie, zresztą na 20A spokojnie będzie działać.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2009-03-30 11:13:45
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    Trzeba dodać że do agregatu tynkarskiego potrzebny jest bezpiecznik zwłoczny
    czyli C20. Zabezpieczenie przedlicznikowe powinno być przynajmniej o stopień
    mocniejsze, czyli C25.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 6. Data: 2009-03-30 12:15:54
    Od: Marras <m...@g...pl>

    Druid29 wrote:
> [...]
    > czyli C20. Zabezpieczenie przedlicznikowe powinno być przynajmniej o stopień

    Dziekuje za odpowiedzi. Troche sie podszkolilem i wymyslilem cos takiego:
    Warunki okreslaja tg fi < 0,4 stad wyniklo mi cos fi = 0,928 (okolo).

    Jezeli moc obnize na 11 kw.
    Stad wg wzoru I = P / (sqrt(3) * U * cos fi) = 11000/(1,73 * 400 *
    0,928) = 17,1 A

    Wiec zabezpieczenie przedlicznikowe powinno byc wg typoszeregu = 20 A.
    Czyli teoretycznie moglbym korzystac z okolo 13kW placac za 11kW.

    Czy moje rozumowanie jest poprawne i moge zlozyc wniosek na 11kW do
    eneretyki ?
    Czy energetyka wstawi rzeczywiscie 20A przed licznikiem ?

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-03-30 12:25:29
    Od: w...@i...pl

    U mnie na 13kW wstawili 25A.
    Ale trzeba pamiętać, że w domu musisz mieć mniejsze bezpieczniki - u
    mnie jest to 20A.
    Jak Ci energetyka wstawi po swojej stronie 20A, to u siebie już
    takiego bezpiecznika wstawić raczej nie możesz.
    Pozdrawiam,
    MW

  • 8. Data: 2009-03-30 15:39:55
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Na czas stanu surowego zamknietego wystarczy ci 5kW (25A jednofazowo) -
    betoniarka, spawarka, wiertarka itp. Potem zrób instalację wewnętrzną i
    zmień teryfę na G zamawiając 13kW (wylewki, tynki)