  • 31. Data: 2011-02-02 15:11:22
    Temat: Re: Dom vs mieszkanie w bloku
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 2 Feb 2011 09:41:26 +0100, Jan Werbinski napisał(a):

    > Dom vs mieszkanie w bloku. Gdzie się lepiej mieszka?
    >
    > Z dedykacją dla baranów kupujących m2 mieszkania za 5000zł.

    Tak tanio?

    Wczoraj z ciekawości sprawdziłem ceny w takim gettcie na końcu świata,
    które się mija wyjeżdżając z Wrocławia na A4 Wrocław-Wschód:
    http://www.archicom.pl/download/cenniki/Jagodno_AB7_
    AB8-do31stycznia2011.pdf

    Ciekawie to wygląda - płot, morze aut i bloki. I pola dookoła.

    Oczywiście według dewelopera jest to "położenie w zacisznym otoczeniu, z
    dala od zgiełku miasta zapewnia spokój i harmonię". Do tego w tym miejscu
    "zamieszkują głównie młode rodziny, które chętnie nawiązują relacje
    towarzyskie" (głównie podczas pyskówki o miejsce parkingowe).

    O ile jeszcze jestem w stanie zrozumieć chęć mieszkania tam, gdzie
    "wszędzie blisko", tak płacenie 6-7k/m2 za takie zadupie (+35k za parking)
    nie mieści mi się w głowie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 32. Data: 2011-02-02 16:35:39
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Adam wrote:

    > http://www.wykop.pl/artykul/605095/solpark-pod-belch
    atowem-kosmos-w-srodku-pola/

    > Wies zabita dechami a szkole maja prawdopodobnie najlepsza w Polsce.
    > Wogole cala wioska nie z tej ziemi :)

    Tam teraz cała okolica jest dość zadbana. Ale do tego trzeba
    mieć zarabiającą kupę kasy elektrownię, która w dodatku nie
    żałuje na inwestowanie w infrastrukturę okolicy.
    Oczysiście jeszcze kilkadziesiąt (albo sto kilkadziesiąt?)
    tysięcy ludzi, którzy bezpośrednio lub pośrednio mają dzięki
    tej elektrowni utrzymanie.

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 33. Data: 2011-02-02 16:46:04
    Od: GS <g...@g...pl>

    Użytkownik Slawek Kotynski napisał:

> [...]
    > Oczysiście jeszcze kilkadziesiąt (albo sto kilkadziesiąt?)
    > tysięcy ludzi, którzy bezpośrednio lub pośrednio mają dzięki

    Raczej z kopalni żyje
    Elektrownia jest w Rogowie na terenie gminy Kleszczów

    pzdr
    GS

  • 34. Data: 2011-02-02 16:58:44
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mózgu
    > wielkości malej pomarańczy trzeba mieć żeby dom za miastem posiadać. I
    > krety
    > wszędzie krety, żeby chociaż zupę na nich się dalo ugotować. Ale skurwiele
    > takie twarde że każdą maszynkę do mielenia mięsa od razu wykończą.
    > Robactwa
    > tyle że nawet w delirce jest mniej. W bloku warto żyć zeby chociaż raz w
    > czasie komentowania zachowania sąsiada polegajacego na tym ze się
    > spierdolił
    > ze schodów. Usłyszeć, ze i tak szedł na dół.

    Dramatyzujesz.
    Odśnieżanie dla mnie to przyjemność i ruch na świeżym powietrzu z rana. Ja
    to lubię.
    Gimbusy jeżdżą już wszędzie. Krety załatwia kot. Niestety kot nie załatwi
    szczurów w blokach w mieście.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 35. Data: 2011-02-02 17:35:18
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    GS wrote:

    > Raczej z kopalni żyje
    > Elektrownia jest w Rogowie na terenie gminy Kleszczów

    Nie rozumiem, co za różnica? To wszystko jest jedno
    przedsiębiorstwo, na obszarze kilku kilometrów.
    BTW. chyba Rogowiec a nie Rogów.

    Wracając do wątku mieszkania, to ja bym jednak się nie
    palił do okolic tej elektrowni. Byłem parę dni w Słoku;
    lasy całkiem, całkiem, ale przy dobrym wietrze smród wyraźny.

  • 36. Data: 2011-02-03 09:25:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

    > Tych z szałasów i nor w obrębie 5 km?
    > ;-PPP

    kuzyni werblińskiego koczujący na działkach :)

  • 37. Data: 2011-02-03 11:31:25
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

  • 38. Data: 2011-02-03 13:18:45
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > Wolę zapłacić za mieszkanie ma Mokotowie,Ursynowie (te dzielnice
    > mi pasują, bo tu się wychowywałem i sporo znajomych wciąż tu mieszka)

    Aaa, jak pasuje Ci Ursynow na koncu swiata lub jeszcze dalej gdyby nie metro
    z niekonczacymi sie uliczkami blokowymi ktorych topografii nie moga
    zrozumiec sami tworcy to reszte argumentow rozumiem.

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2011-02-04 14:01:05
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

> [...]

    > palił do okolic tej elektrowni. Byłem parę dni w Słoku;
    > lasy całkiem, całkiem, ale przy dobrym wietrze smród wyraźny.

    I nie wiem czy byłeś w Wodniku, ale ja tam jechałem na GPS, nagle na
    środku drogi szlaban i pan ochraniacz. Podjeżdżam więc i mówię, że chyba
    zgubiłem drogę, ale ona na to, że nie, że ok, otwiera szlaban i
    zapierniczam przez teren kopalni do hotelu :)

    pozdrawiam
    rafał

  • 40. Data: 2011-02-06 08:04:59
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Slawek Kotynski napisał(a):
> [...]

    Nieprawda.

    To fakt. Dopoki nie powstalo zaglebie gorniczo-energetyczne, okolice
    Kleszczowa, Rogowca, Piasków, to byla biedna dziura zabita dechami - na
    przyklad prad do mojej obecnej wioski dociagnieto dopiero w latach 70
    zeszlego wieku.

    > Nie rozumiem, co za różnica? To wszystko jest jedno
    > przedsiębiorstwo, na obszarze kilku kilometrów.
    > BTW. chyba Rogowiec a nie Rogów.

    Jednym przedsiebiorstwem (w ramach konsolidacji pod nazwa PGE) stalo sie
    dopiero w ciagu ostatnich kilkunastu miesiecy. A i to nie do konca.
    To gmina Kleszczow od czasow reformy administracyjnej zaczela
    bezposrednio korzystac z podatkow odprowadzanych przez elektrownie i
    kopalnie do kasy gminnej. Dzieki temu mozliwa byla rozbudowa
    infrastruktury mieszkalnej i przyciagniecie duzej ilosci ludzi
    budujacych tu swoje domy. Teraz gmina stawia na rozwoj stref
    przemyslowych - nie przejadaja kasy z podatkow tylko tworza
    infrastrukture dla inwestorow przemyslowych tak aby po wyschnieciu
    zrodla (czyli zamknieciu kopalni i elektrowni) miejscowi mieli gdzie
    pracowac. Buduja obwodnice i polaczenie z trasa wroclawska i chyba tez
    lepsze polaczenie z gierkowka maja robic. Swoja droga mogliby
    zainwestowac w prawdziwy tor wyscigowy - jezeli ktos marzy o F1 w
    Polsce, to IMO tylko w tym miejscu :)
    Od kilku lat kopalnia rozszerza sie na zachod i weszla tez na teren
    gminy Szczercow - i tam widac postep w rozwoju.

    > Wracając do wątku mieszkania, to ja bym jednak się nie
    > palił do okolic tej elektrowni.

    Dlaczego? Cala polnocna strona od linii dziury, to duze kompleksy lesne
    (choc przewaznie bory sosnowe).

    > Byłem parę dni w Słoku;
    > lasy całkiem, całkiem, ale przy dobrym wietrze smród wyraźny.

    Smrod? Chyba trafiles na poludniowo-wschodni wiatr, kiedy potrafi
    przywiac fetorek z nieodleglego Szpinalowa, gdzie znajduje sie bakutil,
    co nie ma nic wspolnego z elektrownia i jej dzialalnoscia. Przy dobrym
    wietrze, to i za elektrownie potrafi zawiac. Na cale szczescie zdarza
    sie to moze raz w roku...
    Ja tam mieszkam sobie 1,5km od elektrowni i dopoki nie wyprowadze gosci
    w pole, gdzie widac 7 lini WN i nie pokaze samej elektrowni (normalnie
    schowanej za lasaem), to zdaje jem sie, ze sa na jakims glebokim zadupiu
    (wiele sie znow nie myla;)). Miastowi sa wrecz zachwyceni wiejska
    atmosfera (tem bardziej, ze we wsi zadnej hodowli zwierzecej nie
    uswiadczysz, to i "swojskie zapachy" tez sie nie trafiaja). :)
    A wczoraj wieczorem, gdym wracal z miasta Lodzi, to na mojej dzialce
    przed chalupa zastalem pasacych sie kilka saren (w polowie drogi miedzy
    asfaltem a chalupa - info dla Budynia;))

    --
    zbigi i stopka zastepcza