    From: zbigi <z...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Dom vs mieszkanie w bloku
    Date: Sun, 06 Feb 2011 09:04:59 +0100

    Slawek Kotynski napisał(a):
> [...]

    Nieprawda.

    To fakt. Dopoki nie powstalo zaglebie gorniczo-energetyczne, okolice
    Kleszczowa, Rogowca, Piasków, to byla biedna dziura zabita dechami - na
    przyklad prad do mojej obecnej wioski dociagnieto dopiero w latach 70
    zeszlego wieku.

    > Nie rozumiem, co za różnica? To wszystko jest jedno
    > przedsiębiorstwo, na obszarze kilku kilometrów.
    > BTW. chyba Rogowiec a nie Rogów.

    Jednym przedsiebiorstwem (w ramach konsolidacji pod nazwa PGE) stalo sie
    dopiero w ciagu ostatnich kilkunastu miesiecy. A i to nie do konca.
    To gmina Kleszczow od czasow reformy administracyjnej zaczela
    bezposrednio korzystac z podatkow odprowadzanych przez elektrownie i
    kopalnie do kasy gminnej. Dzieki temu mozliwa byla rozbudowa
    infrastruktury mieszkalnej i przyciagniecie duzej ilosci ludzi
    budujacych tu swoje domy. Teraz gmina stawia na rozwoj stref
    przemyslowych - nie przejadaja kasy z podatkow tylko tworza
    infrastrukture dla inwestorow przemyslowych tak aby po wyschnieciu
    zrodla (czyli zamknieciu kopalni i elektrowni) miejscowi mieli gdzie
    pracowac. Buduja obwodnice i polaczenie z trasa wroclawska i chyba tez
    lepsze polaczenie z gierkowka maja robic. Swoja droga mogliby
    zainwestowac w prawdziwy tor wyscigowy - jezeli ktos marzy o F1 w
    Polsce, to IMO tylko w tym miejscu :)
    Od kilku lat kopalnia rozszerza sie na zachod i weszla tez na teren
    gminy Szczercow - i tam widac postep w rozwoju.

    > Wracając do wątku mieszkania, to ja bym jednak się nie
    > palił do okolic tej elektrowni.

    Dlaczego? Cala polnocna strona od linii dziury, to duze kompleksy lesne
    (choc przewaznie bory sosnowe).

    > Byłem parę dni w Słoku;
    > lasy całkiem, całkiem, ale przy dobrym wietrze smród wyraźny.

    Smrod? Chyba trafiles na poludniowo-wschodni wiatr, kiedy potrafi
    przywiac fetorek z nieodleglego Szpinalowa, gdzie znajduje sie bakutil,
    co nie ma nic wspolnego z elektrownia i jej dzialalnoscia. Przy dobrym
    wietrze, to i za elektrownie potrafi zawiac. Na cale szczescie zdarza
    sie to moze raz w roku...
    Ja tam mieszkam sobie 1,5km od elektrowni i dopoki nie wyprowadze gosci
    w pole, gdzie widac 7 lini WN i nie pokaze samej elektrowni (normalnie
    schowanej za lasaem), to zdaje jem sie, ze sa na jakims glebokim zadupiu
    (wiele sie znow nie myla;)). Miastowi sa wrecz zachwyceni wiejska
    atmosfera (tem bardziej, ze we wsi zadnej hodowli zwierzecej nie
    uswiadczysz, to i "swojskie zapachy" tez sie nie trafiaja). :)
    A wczoraj wieczorem, gdym wracal z miasta Lodzi, to na mojej dzialce
    przed chalupa zastalem pasacych sie kilka saren (w polowie drogi miedzy
    asfaltem a chalupa - info dla Budynia;))

    --
    zbigi i stopka zastepcza