  • 1. Data: 2010-05-02 14:35:24
    Temat: Dom ynteligentny czyli Satel Integra i problem z timerami
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    Konfiguruję właśnie Integrę 64 i natrafiłem na spory problem. Otóż nie mogę
    zmusić do działania timerów. Łączę się z centralą przez DLOADX, jest 12:00,
    wchodzę w okno 'timery' i ustawiam timer 1 np załączanie codziennie 12:05 i
    wyłączenie codziennie 12:10. Zapisuję do centrali i otwieram okienko
    podgladu wyjść/timerów i czekam. Nadchodzi 12:05 i... nic się nie dzieje.
    Stan timera 1 nadal 'zielony'. Wyjście wyzwalane tym timerem też nie zmienia
    stanu. Co jest grane ? Czy czegoś nie ustawiłem ? Czy coś trzeba dodatkowo
    włączyć ? Help !

    Dzięki
    Adam

  • 2. Data: 2010-05-03 19:48:26
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > dzieje. Stan timera 1 nadal 'zielony'. Wyjście wyzwalane tym timerem też
    > nie zmienia stanu. Co jest grane ? Czy czegoś nie ustawiłem ? Czy coś

    Witam,
    A to wyjście, którym sterować ma timer skonfigurowałeś poprawnie?
    Typ wyjścia: 26. Timer. Polaryzacja: TAK. Timery: Timer 1 TAK, pozostałe
    wyłączone.
    Nie ma bata, musi działać. Sprawdź ponownie wszystko.

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2010-05-04 06:41:44
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > A to wyjście, którym sterować ma timer skonfigurowałeś poprawnie?

    Czy konfiguracja sterowanego wyjścia ma w ogóle jakieś znaczenie do
    działania samego timera? Chciałbym wyizolowac problem - uruchomić najpierw
    timer. Jak rozumiem w DLOADX powinienem widzieć, jak jego stan zmieni się na
    czerwony, gdy timer jest załączony ?

    > Typ wyjścia: 26. Timer. Polaryzacja: TAK. Timery: Timer 1 TAK, pozostałe
    > wyłączone.
    Tak robiłem. Ja wprawdzie konfiguruję przez DLOADX, ale tam też zaznacza się
    przyłączone timery.

    > Nie ma bata, musi działać. Sprawdź ponownie wszystko.
    Hmm. Spędziłem już nad tym kilka godzin i konfigurowałem parę timerów. Nadal
    bez skutku.
    Czy w centrali jest może jakaś konieczność globalnego odblokowania timerów ?
    A może są jakieś warunki dodatkowe ? Czy w ogóle skonfigurowanie timera w
    taki sposób jak opisałem w pierwszym poście jest poprawne ? Może taki timer
    zadziała np. dopiero następnego dnia a nie za 5 minut ?

    Dzięki
    Adam

  • 4. Data: 2010-05-04 20:03:51
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

> [...]
    > timer. Jak rozumiem w DLOADX powinienem widzieć, jak jego stan zmieni się

    Timer jest niezależny od jakiegokolwiek wyjścia.

    > Tak robiłem. Ja wprawdzie konfiguruję przez DLOADX, ale tam też zaznacza
    > się przyłączone timery.

    > Hmm. Spędziłem już nad tym kilka godzin i konfigurowałem parę timerów.
    > Nadal bez skutku.

    I wszystkie nie działają? czy tylko ten jeden?

> [...]
    > w taki sposób jak opisałem w pierwszym poście jest poprawne ? Może taki
    > timer zadziała np. dopiero następnego dnia a nie za 5 minut ?

    Timer działa wtedy, gdy aktualna godzina wskazuje, że powinien działać.
    Czyli np.
    Jest godz. 9.05. Twój timer ma czas działania od 9.15 do 9.30. Zmieniasz
    konfigurację timera na załączanie o 9.00. Po załadowaniu konfiguracji do
    centrali timer jest aktywny.
    O ile pamiętam nie odblokowuje się nigdzie timerów w sposób globalny.

    Nie jestem jednak do końca pewien czy ten podgląd timerów i wyjść w DLOADX
    wskazuje aktualny stan. Swoją centralę konfiguruję przez tryb serwisowy z
    menu, a DLOADX ostatni raz bawiłem się ponad rok temu.
    Najlepiej powiąż jakieś wyjście przekaźnikowe z timerem i słuchaj czy
    przekaźnik się przełącza...

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2010-05-04 22:37:04
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Najlepiej powiąż jakieś wyjście przekaźnikowe z timerem i słuchaj czy
    > przekaźnik się przełącza...

    Tak przy okazji, bardzo mi sie podoba ta upraszczajaca zycie inteligencja
    domu. :-))
    Nie ma to jak dodatkowe niezbedne funkcje. :-)

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2010-05-05 06:48:30
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > I wszystkie nie działają? czy tylko ten jeden?
    Sprawdzałem na trzech.

    > Nie jestem jednak do końca pewien czy ten podgląd timerów i wyjść w DLOADX
    > wskazuje aktualny stan. Swoją centralę konfiguruję przez tryb serwisowy z
    > menu, a DLOADX ostatni raz bawiłem się ponad rok temu.
    Zmiany stanu wyjścia widać na pewno - podgląd jest online. W tym samym
    okienku, poniżej są timery - nie wiem dlaczego miałoby byc inaczej.

    Dzięki
    Adam

  • 7. Data: 2010-05-06 19:42:48
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > menu, a DLOADX ostatni raz bawiłem się ponad rok temu.
    > Najlepiej powiąż jakieś wyjście przekaźnikowe z timerem i słuchaj czy

    Całkowicie poza tematem ale mam pytanie:
    Czy integre można programować online? Typu podłączam sobie kabel i
    zostawiam wolny - centrala sobie działa i działa i nagle coś mnie tknęło
    i chce sobie coś pozmieniać - podłączam kabel do kompa i nie wchodząc do
    żadnego trybu serwisowego mogę zmieniać ustawienia centrali??

    ps. Oczywiście dostęp do programu konfigurującego jest na hasło...

    Mam centralke CA10 u siebie i musze wejsc do serwisowki zeby sie kompem
    podlaczyc z kablem - dosyc jest to uciazliwe i chce zmienic sobie
    centrale...

  • 8. Data: 2010-05-07 16:48:49
    Od: nkorzec <n...@p...pl>

    On 2 Maj, 16:35, "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > stanu. Co jest grane ? Czy czegoś nie ustawiłem ? Czy coś trzeba dodatkowo

    U mnie timery przestały wysterowywać wyjścia
    po zmianie firmware na 1.07.
    Powróciłem do wersji 1.06 i centralka działa prawidłowo.

    Norbert

  • 9. Data: 2010-05-10 07:43:33
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > Konfiguruję właśnie Integrę 64 i natrafiłem na spory problem. Otóż nie
    > mogę zmusić do działania timerów.

    Problem rozwiązany. Próbowałem na różnych firmware: 1.03, 1.07 i na koniec
    1.06. Na żadnym nie działało. Pomogło dopiero zresetowanie konfiguracji do
    ustawień fabrycznych. Niestety po tym trzeba wszystko skonfigurować on nowa.
    Jak widać coś było nie tak poza obszarem, który modyfikowałem a może nawet
    poza obszarem konfiiiguracji dostępnej administratorowi.
    Dzięki za pomoc i sugestie

    Adam