  • 41. Data: 2009-11-17 20:54:25
    Temat: Re: Dom z kształtek styropianowych
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    news:hduv9h$bi5$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > A co tu rozwijać ? Jakaś pianka montażowa w tubie. Styroflexowa czy
    > Poliuretanowa, być może pomyliłem, choć wydaje mi się, że był na tym napis
    > Styroflex.

    No tak... tobie mylić się wolno a innych będziesz pouczał i ubierał spodenki.

    Nie ma czegoś takiego.

    Marek

  • 42. Data: 2009-11-17 21:28:58
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > No tak... tobie mylić się wolno a innych będziesz pouczał i ubierał
    > spodenki.

    Tyle, ze ja jak się pomylę to piszę, ze się pomyliłem i nie próbuję z innych
    robić idiotów tak jak to Ty czynisz, pisząc jakieś bzdurne elaboraty na
    temat "co to jest pitolenie" :D
    Co do ubierania w spodenki to tylko Ty używasz takich tekstów.

  • 43. Data: 2009-11-17 22:18:55
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Sam styrofleks o ile chodzi o TEN styrofleks ma gorsze i to sporo
    > właściwości izolacyjne niż jakikolwiek styropian i większość gatunków
    > wełny mineralnej. Lambda jego 0,045 więc lipa. Nadaje się tylko na
    > posadzki do wytłumień lub w ostateczności na grunt. Ale jego cena do
    > izolacyjności pozostawia go daleko w tyle za styropianem i wełnami.

    Przepraszam. To nie był Styroflex tylko rodzaj Poliuretanu pod nazwą PIR, a
    konkretnie były to płyty Vapotherm.
    Z resztą nie napisałem, że był to Styroflex lecz materiał do niego podobny.

    > I jeszcze jedno. Co ma styroflex z pianką poliuretanową? Co tym mieszasz.

    Nic. Po prostu czeski błąd.

    > No nie przesadzaj.
    > Założ te swoje spodenki bo lejesz wodę pierwszej klasy. Płyty z pianki
    > poliuretanowej mają lambda 0,021-0,26
    > podczas gdy wełna isover supermata 0,033. K dla 10cm pianki = 0,21 i
    > podobnie wyniesie dla wełny 15cm. Więc skąd te bajki o 23cm?

    Wtedy jak poszukiwałem materiału to takie porównania mi przedstawiał
    dystrybutor w formie zestawienia tabelarycznego.
    Na ile one były wiarygodne i w jaki sposób było zrobione porównanie, tego
    nie pamiętam. Być może do porównania wzięli parametry najgorszych z
    produkowanych materiałów ? Teraz już jest to nieważne, bo nie dałem się
    skusić na ten materiał. Zrezygnowałem z 2 powodów: zbyt drogi i palność.
    Ja tu natomiast pisałem o tym materiale w tym sensie, że miał być hiper,
    super, niepalny, ach i och..., a pomimo tegu używa się do budowy domów.

    > I jeszcze jedno pianka poliuretanowa nie ma zamkniętych wszystkich porów
    > (pozostaje otwarte jakieś 20%) więc jest bardziej nasiąkliwa niż styropian
    > i nie przewietrzysz jej zamoknie a wełnę hydrofobizowaną juz tak.

    Akurat robiłem doświadczenia z próbkami tejże pianki.
    Wtedy wyszło, ze nasiąkliwość jest znikoma i tylko powierzchowna.
    Pisałem już o tym chyba z rok czy dwa lata temu na grupie.

    > Pali się i wydziela przy tym sporo dziadowstwa a zwłaszcza silnie
    > toksyczny cyjanowodór.

    Tamta ponoć nie wydziela, ale jak się paliła to śmierdziało.

    > Chociaz czytałem że są już też samogasnące ale nie wierzę aby były tanie i
    > nadal pozostaje problem z cyjanowodorem.
    > Z tym że wszystkie te w sprayu do montażu stolarki to sa zwykłe

    Tyle, ze tymi w sprayu to tylko uzupełniasz niewielkie ubytki. Nie pisałem
    nigdzei, żeby robić z nich ściany.

    > Robi się z tego baraki, supermarkety i inne budynki użyteczności
    > publicznej. Nie widziałem aby którykolwiek z producentów zalecał przy
    > budowie domu i aby jakikolwiek normalnie myślący człowiek użył tego w
    > swoim domu.

    Mnie to próbował wcisnąć lokalny dystrybutor, zachwalając, ze jak
    najbardziej się nadaje do budynku mieszkalnego.

    > No tak. W Nowym Targu w supermakecie spłonęła tylko ta blacha
    > konstrukcyjny a pianka została nie ruszona :)))
    > Wiesz ile zastępów strażackich próbowało to ugasić? Nie dało się. Jak
    > tylko zajęło się między blachami tak nijak nie było tego zagasić.

    Moim sąsiadom spłonął dach kryty dachówką cementową. Co Ty na to ?
    Chajcowało się tak, że nieomal nie spłonęły dwa najbliższe domy. Tylko
    dzięki straży pożarnej z Czech, która przyjechała na miejsce jako pierwsza,
    nawet przed lokalnymi strażami ochotniczymi i zawodową z polskiego miasta
    oddalonego o 8km. Najśmieszniejsze, ze ta polska zawodowa straż przyjechała
    już pod koniec pożaru, kiedy uporały się z nim straż czeska oraz ochotnicze
    straże miejscowe. Do czeskiej granicy było ok. 9km.

    > Co ty pleciesz? To nie sa elementy konstrukcyjne od których zależy
    > stabilność i bezpieczeństwo domu podczas pożaru.

    Ale ulegają łatwemu zapaleniu, a pomimo tego używamy ich na codzień.
    Natomiast styropianu, styrofleksu czy poliuretanu w ścianie pokrytej płytą
    gipsowo-kartonową nie jest tak łatwo zapalić.
    Płyta G-K jest jednym z lepszych materiałów niepalnych i chroniących przed
    ogniem. Używa si9ę ich nawet jako bariery przeciwpożarowe, spełniające normy
    p.poż.

  • 44. Data: 2009-11-18 08:33:38
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Przepraszam. To nie był Styroflex tylko rodzaj Poliuretanu pod nazwą PIR, a
    > konkretnie były to płyty Vapotherm.

    Nie ma żadnego podobieństwa. Chciałes po prostu zabłysnąć przypadkową nazwą z
    guglarki

    > Z resztą nie napisałem, że był to Styroflex lecz materiał do niego podobny.

    > Nic. Po prostu czeski błąd.

    To ty chyba nie wiesz co to znaczy czeski błąd.

    > Tamta ponoć nie wydziela, ale jak się paliła to śmierdziało.

    Wydziela.

    > Tyle, ze tymi w sprayu to tylko uzupełniasz niewielkie ubytki. Nie pisałem
    > nigdzei, żeby robić z nich ściany.

    Tak ale nadal te duże to także palne. Te niepalne jeśli się nie mylę są
    stosowane tylko w motoryzacji.
    Są drogie ale w pojazdach niewiele tego się używa.

    > Ale ulegają łatwemu zapaleniu, a pomimo tego używamy ich na codzień.

    Zapałki tez się nosi w kieszeni i co? zbudujesz z nich dom?
    Chyba jest róznica między przedmiotem codziennego użytku a materiałem. Choć aby
    zostały dopuszczone do sprzedaży, to i to musi spełniac odpowiednie wymogi.

    > Płyta G-K jest jednym z lepszych materiałów niepalnych i chroniących przed
    > ogniem. Używa si9ę ich nawet jako bariery przeciwpożarowe, spełniające normy
    > p.poż.

    Tak ale nie zrobisz tego ze zwykłej płyty GKB. Zwykła GKB nie spełnia żadnych
    norm ppoż.
    Mało kto wie i mało kto przykłada do tego w swoim domu uwagę i kupuje te
    najtańsze GKB
    Przegrody ognioodporne a takimi są np. skosy w domach powinno się robić ze
    specjalnych płyt ognioodpornych.
    Według oznaczeń wielu firmi jak np. Knauf są to płyty GKF lub hybrydy
    ognioodporne i wodoodporne GKFI . Dodatkowo moga być wzmacniane włoknem szklanym
    tak aby znosiły większe obciążenia.
    Aby przegroda spełniała odpowiednie warunki daje się jedną dwie lub więcej płyt.
    Np. jedna płyta 12,5mm GKF to F30 a dwie to F60. F30 oznacza barierę 30minutową
    dla ognia. Sa oczywiście jeszcze płyty 9mm, 15mm, 18mm. W każdej warstwie muszą
    być obowiązkowo szpachlowane wszystkie łaczenia ubytki i miejsca styku z
    pozostałymi elementami konstrukcyjnymi. Wszyskie drewniane elementy
    konstrukcyjne budynku powinny być zakryte GKF. Zakrywa się często także elementy
    konstrukcyjne stalowe budowli jak belki, słupy, nadproza ale także żelbetonowe.
    W budynkach w których sa sufity podwieszane ze zwykłych materiałów zawsze
    najpierw zakrywałem wszystkie elementy konstrukcyjne budynku płytami GKF.
    Kontrole ppoż polegały czasem na zniszczeniu kawałka sufitu lub innej przegrody
    po to aby inspektor mógł naocznie przekonać się że jest w porządku. Poźniej
    trzeba było oczywiście naprawić.
    Są tez specjalne odmiany płyt tylko do zastosowań w przegrodach ppoż, czasem te
    płyty nawet nie są gipsowe, pokrywane nie papierem lecz włóknem szklanym.

    Wszelkie budynki wybudowane w technologi z bloczków styropianowych aby
    spełniały normy ppoż a więc zostały dopuszczone do użytku muszą mieć ściany
    zewnętrzne odpornne na ogień. W Niemczech i Austrii minimum F90 z zewnątrz i F30
    z wewnątrz a to oznacza 3 warstwy płyty GKFI Na zewnątrz i dwie w środku. Nie
    wiem jak jest w Polsce ale napewno podobnie.

    I na koniec napiszę że wełna mineralna jest niepalna więc spełnia rolę bariery
    ogniotrwałej. Sa nawet specjalne płyty jak np. termarock do przegród z GK które
    mają podwójne zadanie, bariera ogniowa i akustyczna. Często stosowana jest
    także do zamykania przepustów kablowych, schachtach itp. Klei się ja na
    specjalnym kleju i na koniec całość tym klejem smaruje.

    Marek

  • 45. Data: 2009-11-18 08:41:57
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Tyle, ze ja jak się pomylę to piszę, ze się pomyliłem i nie próbuję z innych
    > robić idiotów.

    Robisz robisz. Parę minut i zacytuje ci jak chcesz twoje przemądrzałę
    wypowiedzi.
    Już na początku uważałeś się za jakiegoś super duper który uważał że potrafi
    tylko tu jako jedyny policzyć przegrodę.
    Krótka masz pamięc.

    Mas coś naprawdę nie tak z główką. Oto cytaty twoich wypowiedzi.

    "Dobrze, że założyłem krótkie spodenki, bo tak mocno "lejesz wodę", że aż u
    mnie mokro :)
    To jeszcze opowiedz nam w jaki sposób ten rozpuszczalnik dostał się do
    warstwy styropianowej, skoro na tę warstwę kładzie się tynki cienkowarstwowe
    na zewnątrz, dokłądnie tak samo jak na ocieplenia styropianowe, a od
    wewnątrz kłądzie się płyty gipsowo-kartonowe ? "

    Albo jakies durne typu:

    " A pod zapałkę może być ?"

    Marek

  • 46. Data: 2009-11-18 08:47:22
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "daniel97" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Kształtki były symetryczne po 5 z każdej strony. Ale zewnętrzna strona
    > została dodatkowo zaizolowana styropianem aby uniknąć cienkich mostków
    > termicznych jakie mogły sie potworzyć z wycieku betonu do warstwy na
    > połaczeniach bloczków. Taka technologia została polecona przez firmę.

    I w ten sposob jedna z zalet poszla sie pasc.

  • 47. Data: 2009-11-18 09:52:38
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Zapałki tez się nosi w kieszeni i co? zbudujesz z nich dom?

    No prawie, prawie. Szkieletowka np. to konstrukcja palna w calosci niemalze.
    Nie wiem czego sie czepiasz.
    A czytajac ta Wasza poezje odnosze wrazenie, ze obu was mozna by na caly
    dzien do piaskonicy zaprosic.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2009-11-18 09:53:42
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > I w ten sposob jedna z zalet poszla sie pasc.

    Tez jestem zdziwiony. :-) Sa jeszcze jakies zalety poza ta lania z
    betoniarki samemu?

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2009-11-18 10:11:52
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maniek4" > Tez jestem zdziwiony. :-) Sa jeszcze jakies zalety
    poza ta lania z
    > betoniarki samemu?
    Styropian od

  • 50. Data: 2009-11-18 10:12:32
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maniek4" > Tez jestem zdziwiony. :-) Sa jeszcze jakies zalety
    poza ta lania z
    > betoniarki samemu?
    Styropia od