    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Domofon robiący fotkę ?
    Date: Fri, 27 Jan 2012 12:19:50 +0100

    Użytkownik "AT" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jftvoi$pac$1@inews.gazeta.pl...

    > Szykam domofonu, który zrobi zdjęcie (najlepiej wyśle na emaila) jak ktoś
    > wciśnie przycisk dzwonka.
    >
    > narazie rozwiązanie mam na zasadzie detekcji ruchu przez kamere z
    > rejestratorem, ktory wysła mi na emaila wszystko co się ruszy pod
    > drzwiami, ale jest troche fałszywych alarmów, pomału czas założyć domofon
    > i zastanawiam się czy moze są gotowe takie rozwiązania?

    Miałem okazję mieć w ręce rózne modele tego typu domofonów. Pomysł fajny ale
    awaryjność tragiczna.
    Na sprzedanych 50 sztuk 30 zwrócono i nie nadają się do naprawy. Albo
    szlifowane napisy na scalakach albo tzw. czarne gówna.
    Nie naprawialne. Producent (Chiński sprzedawca jaj) po zapytaniu o naprawę
    lub przesłanie części tudzież schematu milknie.
    Ja mam w domu u siebie inne rozwiązanie i polecam je. Mam rejestrator.
    Rejestartory maja wejścia alarmowe. Czasem jedno czasem kilka a czasem na
    każdy kanał osobno. Takie wejście to np. z przycisku albo z czujki alarmowej
    itp. jest wyzwalane. Jedna z kamer obejmuje bramę wejściową i furtkę. Każde
    naciśnięcie dzwonka powoduje wyzwolenie alarmu w rejestratorze. Rejestrator
    traktuje to jak najzwyklejsze zdarzenie. Dodatkowo w moim jest funkcja tzw.
    prealarmu, czyli że rejestrator nagra nie tylko to co nastapiło od
    naciśnięcia dzwonka ale także to co było przed wystąpeniem zdarzenia.
    Rejestrator nie dość że zapisuje całe zdarzenie na dysku to je wysyła na
    maila lub ftp.

    Marek